Mortlach schreef:Ja, maar als het dus niet vanaf 0 te bedenken zou zijn, dan betekent dat dus dat je naar een vooraf bepaald antwoord toewerkt. Dat is op zich geen probleem, het ging er mij enkel om dat er net wordt gedaan alsof het om pure logica gaat en dat is dus niet zo.
Als het goed is, begint hij vanaf 0. Dat je het antwoord vooraf weet, maakt niet uit, als het resultaat maar klopt - en dat is door iedereen te verifiëren. Ook in de natuurwetenschap gaan er verhalen van mensen die vanaf het antwoord terug redeneren -
no problem: als het resultaat maar correct is. Maar goed, ik kom nog steeds niet aan het lezen toe

Overigens kom ik er net achter dat het hindoeïsme ook een soort van Drie-eenheid schijnt te hebben.
Je had het over boekenruil - fysiek een beetje lastig lijkt me. Gelukkig staat er heel veel van christelijke theologen/filosofen op het web.
Hier de link naar het de belangrijkste werken van Anselmus:
http://www.ccel.org/ccel/anselm/basic_worksOp deze site is enorm veel te vinden

Gelukkig leef ik niet in de christelijke Middeleeuwen.
Beetje flauw.
Het komt enigszins bevooroordeeld/snobbistisch(?) over om de kern van de eigen religie zo boven die van anderen te stellen. De kern van het Boeddhisme is evengoed zeer ver strekkend en cruciaal, die van het Hindoeïsme ook. Het is geen wedstrijdje ver plassen. Let op, met deze opmerking doe ik geen iota of tittel af van de waarde van die menswording; ik accepteer echter niet dat het op de een of andere manier objectief meer bijzonder of cruciaal zou zijn dan bijvoorbeeld het non-dualisme van het Boeddhisme.
De kern van het boeddhisme en hindoeïsme zal allicht dieper gaan dan ik doorheb met mijn oppervlakkige kennis ervan. Het lijkt me hier niet speciaal de plaats daarop diep in te gaan.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2