De man is het hoofd van zijn vrouw

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: De man is het hoofd van zijn vrouw

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 13:40

@Mohamed

Lees je mijn reaktie's wel goed? Ik geef je net een tekst waaruit blijkt dat Christus de vloek van de wet, heeft opgeheven. Hoe kan je nu dan zeggen Begin citaat"Duidelijk, jullie geloven niet dat Christus bij zijn eerste komst de vloek heeft opgeven, "Einde citaat.

Nogmaals, Hij heeft de vloek van de wet opgeheven, zoals er ook in de Bijbel staat. Nergens staat dat Hij ook de vloek, uit het paradijs opgeheven heeft. Je verwart de ene vloek met de andere... En daardoor zouden dan mannen en vrouwen gelijk zijn volgens jou? Terwijl Paulus heel duidelijk de lijn weergeeft en ook duidelijk uiteenzet.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 14:30

Ja, hoor, ik vind het een kunstmatig onderscheid want Adam is nooit onder de wet van Mozes geweest.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 14:44

@Mohamed

Kunstmatig onderscheid in ,of over wat? In de Bijbel staat toch letterlijk, dat Hij de vloek van de wet heeft gedragen?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 nov 2014 18:46

Als met de opstanding van Jezus vrouwen hun mannen niet meer hoefden te gehoorzamen had Paulus het ook niet geleerd, lijkt me. En kinderen? Hoeven die ook niet meer naar hun ouders te luisteren, want we zijn allen gelijk in Christus?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 18:51

xsidd schreef:@Mohamed

Kunstmatig onderscheid in ,of over wat? In de Bijbel staat toch letterlijk, dat Hij de vloek van de wet heeft gedragen?

Dat staat er inderdaad maar denk jij dan dat de Joden bevrijd van de ene vloek onder de andere komen? :roll:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 18:58

Boerin schreef:Als met de opstanding van Jezus vrouwen hun mannen niet meer hoefden te gehoorzamen had Paulus het ook niet geleerd, lijkt me. En kinderen? Hoeven die ook niet meer naar hun ouders te luisteren, want we zijn allen gelijk in Christus?

Dat vrouwen zich hadden te schikken naar hun mannen zat ingebakken in de joodse cultuur en Jezus zei toch dat niemand die oude wijn gewend is meteen nieuwe begeert? Paulus maakte geen onderscheid tussen mannen en vrouwen meer sinds zijn bekering, maar zijn gehoor was nog niet klaar voor die nieuwe wijn.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 29 nov 2014 19:16

naamloos schreef:Nee die is er nog, maar daar moet je tegenin gaan door dorens en distels eruit te trekken, en je niet door mannen de wet te laten voorschrijven, en een verdoving bij een keizersnee te accepteren enzo.
mohamed schreef:Duidelijk, jullie geloven niet dat Christus bij zijn eerste komst de vloek heeft opgeven, maar waar staat dat hij nog een keer zal komen om het dan wél te doen? Waarom noemen jullie Jezus de Messias als Jezus alles wat de Messias de Messias maakt (nog) niet gedaan heeft? Voor christenen is Jezus een Messias in potentie, maar zeker niet de Messias want die zou alles herstellen in een keer.
Waar staat dat de Messias alles in één keer zou herstellen?
Wil jij soms beweren dat er geen doorns en distels meer groeien, dat vrouwen geen pijn meer hebben bij een bevalling en dat er geen mannen meer zijn met de neiging om vrouwen te overheersen?
Tjohhh, dat noem ik pas geloof. 100.000 petten voor je af, daar kan ik niet aan tippen.

Wat heb je eraan als de vloek opgeheven is terwijl je niets van ervaart? Klinkt als het sprookje van de denkbeeldige kleren van de keizer.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 19:28

naamloos schreef:Nee die is er nog, maar daar moet je tegenin gaan door dorens en distels eruit te trekken, en je niet door mannen de wet te laten voorschrijven, en een verdoving bij een keizersnee te accepteren enzo.
mohamed schreef:Duidelijk, jullie geloven niet dat Christus bij zijn eerste komst de vloek heeft opgeven, maar waar staat dat hij nog een keer zal komen om het dan wél te doen? Waarom noemen jullie Jezus de Messias als Jezus alles wat de Messias de Messias maakt (nog) niet gedaan heeft? Voor christenen is Jezus een Messias in potentie, maar zeker niet de Messias want die zou alles herstellen in een keer.

naamloos schreef:Waar staat dat de Messias alles in één keer zou herstellen?
Wil jij soms beweren dat er geen doorns en distels meer groeien, dat vrouwen geen pijn meer hebben bij een bevalling en dat er geen mannen meer zijn met de neiging om vrouwen te overheersen?
Tjohhh, dat noem ik pas geloof. 100.000 petten voor je af, daar kan ik niet aan tippen.

Wat heb je eraan als de vloek opgeheven is terwijl je niets van ervaart? Klinkt als het sprookje van de denkbeeldige kleren van de keizer.

Liever te veel geloof dan geen geloof. Waarom is Jezus de Messias volgens jou als hij geen verlossing heeft gebracht? Wie gelooft er nou in sprookjes?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 29 nov 2014 20:01

mohamed schreef:Liever te veel geloof dan geen geloof. Waarom is Jezus de Messias volgens jou als hij geen verlossing heeft gebracht? Wie gelooft er nou in sprookjes?
Liever geloof in de waarheid dan in sprookjes. Waar 'te' voor staat dat is doorgaans teveel, en dat blijkt maar weer :D
Zonder geloof kom je er ook niet, daarom geloof ik in Jezus de Messias die verlossing heeft gebracht.
Hij heeft volbracht wat hem stond te doen, echter is het wereld-verhaal nog niet af, er staan nog wel enkele profetieën open.
Pas als het einde er is zal alles vrede zijn, omdat God dan 'alles en in allen' is.

Maar voor de tweede keer, waar dat de Messias alles in één keer zou herstellen?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 nov 2014 20:34

@Mohamed

Begin citaat"Dat staat er inderdaad maar denk jij dan dat de Joden bevrijd van de ene vloek onder de andere komen? :roll:"Einde citaat.

Wat ik geloof, is dat Jezus de vloek van de wet heeft opgeheven, zoals is opgeschreven in het Woord. En waarom je nu Joden erbij haalt snap ik niet, want elk mens heeft die gevolgen, van de uitspraak in het paradijs.

Je aanname dat de vloek uit het paradijs opgeheven is, is mijns inziens ontkracht. En de aanname, dat we door de vloek uit het paradijs op te heffen, allemaal gelijk zouden zijn, is ook ontkracht.

@Boerin

Je slaat mijns inziens de spijker op zijn kop. :)
Laatst gewijzigd door xsidd op 29 nov 2014 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 20:53

mohamed schreef:Liever te veel geloof dan geen geloof. Waarom is Jezus de Messias volgens jou als hij geen verlossing heeft gebracht? Wie gelooft er nou in sprookjes?

naamloos schreef:Liever geloof in de waarheid dan in sprookjes. Waar 'te' voor staat dat is doorgaans teveel, en dat blijkt maar weer :D
Zonder geloof kom je er ook niet, daarom geloof ik in Jezus de Messias die verlossing heeft gebracht.
Hij heeft volbracht wat hem stond te doen, echter is het wereld-verhaal nog niet af, er staan nog wel enkele profetieën open.
Pas als het einde er is zal alles vrede zijn, omdat God dan 'alles en in allen' is.

Als er nog profetieën zouden opstaan dan heeft Jezus natuurlijk nog niet gedaan wat hij doen moest, ouwehoer eens niet zo dom en scheur Lukas 16,16 maar uit je Bijbel.
naamloos schreef:Maar voor de tweede keer, waar dat de Messias alles in één keer zou herstellen?

Voor de tweede keer waar staat dat hij TWEE komsten nodig had?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 nov 2014 21:57

mohamed schreef:Voor de tweede keer waar staat dat hij TWEE komsten nodig had?

Ook voor de tweede keer dan (ik zal nog eens een link voor je plaatsen):

Jesaja 11:11
En het zal te dien dage geschieden, dat de Here wederom zijn hand opheffen zal om los te kopen de rest van zijn volk, die overblijft in Assur, Egypte, Patros, Ethiopië, Elam, Sinear, Hamat en in de kustlanden der zee. 12En Hij zal een banier opheffen voor de volken, en de verdrevenen van Israël verzamelen en de verstrooide dochters van Juda vergaderen van de vier einden der aarde

En ziet, er ging mij een licht op toen ik Jesaja 11 nog eens las, want toen ontdekte ik, dat in dat hoofdstuk gesproken wordt van het begin of de geboorte van Messias en de heerlijkheid zijner rust.
In vers 1 las ik, dat Hij als een rijsje zou voortkomen of geboren worden uit den afgehouwen tronk van Isaï (dit begreep ik, beteekende uit het huis van David, dat hij bij zijn geboorte als een afgehouwen tronk eens booms zou zijn) en in vers 10, dat de heidenen eerst tot hem moesten vergaderd worden (zooals Jakob ook profeteerde, Gen. 49:10), en dan zou zijn rust heerlijk zijn; of met andere woorden, dan zou hij ten andere male verschijnen aan ons volk, of wederkomen in zijn Rust, om als Koning te regeeren. (Jeremia 23:5-6.) Dan gaat Jesaja voort in het 11e vers te voorspellen, dat in dien tijd Israël ten tweede male zal hersteld worden in het land der Vaderen. "Want het zal geschieden te dien dage (als de wolf met het lam zal wonen), dat Israël weer naar Jeruzalem zal gaan, en dan zal de Messias weder verschijnen, en even als zijn volk ten tweede male hersteld, zoo zal hij (Messias) ten tweede male komen. Hier zag ik eene heerlijke overeenkomst tusschen het werk der Schepping (Gen. 1) en het werk van den Messias; op beiden volgde er eene rust (Vergelijk Gen. 2:2 met Jesaja 11:10b.)
Ik meende hier meerder licht te hebben verkregen; echter was ik nog niet geheel zeker, dat deze mijne beschouwing de juiste was, totdat ik in Zacharia 12:10 las, dat ons volk, in Jeruzalem teruggekeerd, zullen aanschouwen hunnen Messias, en wel in deze woorden vermeld: "Zij zullen Mij aanschouwen, dien zij doorstoken hebben."
Nu kwam de vraag bij mij op: Wie werd door mijn volk doorstoken? De profetie zegt: Mij, namelijk de Heere, die daar door den mond van Zacharia spreekt.
Zij zullen Mij aanschouwen, dien zij doorstoken hebben, dat zal dan zijn wanneer Messias in zijn rust komt; en ik begon nu 't verlangen te koesteren, om te weten of het Christenboek ook
spreekt van een wederkomst van der Christenen Messias. Dat verlangen werd ten volle bevredigd, toen ik de woorden, vervat in Matth. 24:27 las, waar Jezus zegt: "Want gelijk de bliksem uitgaat van het Oosten en schijnt tot het Westen, alzoo zal ook de toekomst (of wederkomst) van den Zoon des menschen zijn;" en alweder in Matth. 23:39, sprekende tot de Joden: "Want ik zeg u, gij zult mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij, die komt in den naam des Heeren." De gedachte kwam toen bij mij op, ziende dat onze vaders Jezus hebben doorstoken (aan het kruis), of Hij ook onze Messias zou zijn, die naar Zach. 12:10, door Israël zou worden aanschouwd. Eerst toen ik las in het boek der Christenen, genaamd de Handelingen der Apostelen, Hoofdst. 1:11: "Deze zelfde Jezus, die van u opgenomen is in den hemel, zal alzoo komen, ge1ijkerwijs gij Hem naar den hemel hebt zien heenvaren," zal wederkomen, toen werd mij alles duidelijk, dat aangezien Jezus door onze vaderen werd doorstoken, en Hij wederkomen zal, en de profeet Zacharia spreekt van een doorstokene, dien hij den Heere noemt, die tot ons volk komen zal, dat er dus sprake moest zijn van een tweede komst van den Messias, en dat, daar Hij als doorstokene wederkomt, Hij (Jezus) dien Messias moet zijn.
Zij zullen Mij aanschouwen, dien zij doorstoken hebben. Hoe is het dan te verklaren, vroeg ik mijzelven af, indien Jezus van Nazareth waarlijk doorstoken is geworden door onze vaderen en op den juisten tijd verscheen waarop naar onze profeten de Messias van Israël komen moest, dat Hij niet werd aangenomen door onze geleerde Rabbijnen? en hier zag ik verder uit Gods Woord dat ook dit door Jesaja werd voorspeld, dat Hij (Messias,) voor ons een steen des aanstoots zou zijn, en een Rotssteen der struikeling (Jes. 8:14) en dat van ons volk werd voorspeld: "Ziende zullen zij niet zien."
Na deze ontdekking verdween mijn twijfel, en begreep ik toen dat wanneer Messias wederkomt, alsdan de wolf met het lam verkeeren zal, en die wederkomst de Rust van den Messias zou zijn. Er moet dus de *H.T.* heilige Geest over ons worden uitgestort, alvorens wij oogen zullen hebben om te zien. Die geest werd beloofd te zullen uitgestort worden over het huis van David (Zach. 12:10), "doch over het huis Davids en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik uitstorten den geest der genade en der gebeden, en zij zullen Mij aanschouwen die zij doorstoken hebben."
En wonderlijk voorwaar, na dien Geest te hebben ontvangen, zal Israël Hem dien zij doorstoken hebben, aanschouwen, en rouwklage doen over Hem als over een eeniggeboren zoon! Door dien Geest opgewekt, zal Israël, dat reeds 18 eeuwen zonder Koning, Vorst (Daniël noemt den Messias ook de Vorst) of offer is, zich bekeeren tot God en zoeken David hunnen Koning; (David begreep ik hier als meenende Messias) (zie Hosea 3:4.) 1)
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 22:01

Beste Boerin, ik had er overheen gelezen, maar bedankt dat je het nu onder de aandacht hebt weten te brengen bij me. De betreffende passage gaat over de eerste komst, die in Jesaja zijn tijd nog in de toekomst lag. Immers, Joden zijn niet eens overtuigd dat God eenmaal vlees zou worden, laat staan tweemaal!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 nov 2014 22:06

xsidd schreef:En waarom je nu Joden erbij haalt snap ik niet, want elk mens heeft die gevolgen, van de uitspraak in het paradijs.

Waarom? Omdat Joden onder de wet van Mozes waren. Wat jij zegt is dat Jezus de vloek van de wet heeft opgeheven maar niet de vloek van de zondeval. Daarom schreef ik dus ook dat Joden die verlost zijn van de wet van de regen in de drup komen. Als dat alles is wat Jezus heeft gedaan is hij absoluut niet de Messias.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 nov 2014 22:14

mohamed schreef:Beste Boerin, ik had er overheen gelezen, maar bedankt dat je het nu onder de aandacht hebt weten te brengen bij me. De betreffende passage gaat over de eerste komst, die in Jesaja zijn tijd nog in de toekomst lag. Immers, Joden zijn niet eens overtuigd dat God eenmaal vlees zou worden, laat staan tweemaal!

Tweemaal vlees worden staat toch ook nergens. Hij is de Eerste die uit de dood is opgestaan, Hij hoeft niet weer een nieuw lichaam te krijgen.
Handelingen 3
En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; 18maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. 19Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, 20en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; 21Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher.
Zach91

Terug naar “[Religie] - Open forum”