Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
bassie76 schreef:Een film van Ray Comfort? Geef die man een kokosnoot!
Cornelius schreef:Het onderwerp evolutie wordt hier al jarenlang uitvoerig bediscussieerd, maar dit is misschien nog wel een aardige bijdrage hieraan: de artikelenreeks die deze weken loopt op http://demeningvanevert.blogspot.nl/.
Cornelius schreef:Ho ho, niet zo voorbarig.
Cornelius schreef:Pas de inleiding gelezen en dan al roepen "dat de auteur geen idee heeft hoe de evolutietheorie werkt".
Cornelius schreef:Met bijna evenveel recht kan iemand op grond van jouw reactie beweren dat jij geen flauw benul hebt van hoe het werkt.
Cornelius schreef:maar je hebt evolutionisten, evolutiebiologen, evolutie-aanhangers, gewone mensen
Lock&Stock schreef:Zinnen die aangeven dat de auteur geen idee heeft hoe de evolutietheorie werkt:Maar jij stamt net zo goed van de apen af.
,,Ho ho. Volgens ons wordt het allemaal steeds beter.”
Maar wát er is, dat kan heel goed een bewijs zijn van degeneratie.
Fijn dat Evert zelf al aangeeft dat het hier om een simpele mening gaat...
Mortlach schreef:
Wist je dat wij mensen niet alleen nog (nutteloze) oorspieren hebben, maar dat zélfs de hersenen nog proberen de oren te draaien als we een geluid achter ons horen? Waar is dat vanaf 'gedegenereerd', vraag ik me dan af.
Mortlach schreef:Wist je dat wij mensen niet alleen nog (nutteloze) oorspieren hebben, maar dat zélfs de hersenen nog proberen de oren te draaien als we een geluid achter ons horen? Waar is dat vanaf 'gedegenereerd', vraag ik me dan af.
Arco schreef:Bjina iedereen laat hun verstandskiezen verwijderen. Ook de mijne zijn getrokken, maar daarvoor zijn ook al vier kiezen verwijderd. Nu passen de overgebleven tanden en kiezen keurig in een rij naast elkaar. Betekent dat de verwijderde kiezen wijzen op een voorouder die een planteneter was? Nee, want er kan alleen vastgesteld worden dat mijn kaak te klein is voor de hoeveelheid tanden en kiezen die een normaal gebit telt. Dit is een familietrekje, maar telt niet voor iedereen. Bij andere familieleden zijn alleen de verstandskiezen getrokken, bij anderen helemaal niets. Aangezien mijn vrouw en ik allebei een kleine kaak hebben, is het dan een verrassing dat mijn kinderen wellicht ook klant worden bij een orthodontist?
Het staartbeentje wordt ook vaak als onnuttig aangezien. Veel spieren en pezen zijn bevestigd aan dit staartbeentje. Vaak wordt er gekeken of die spieren dan nodig zijn om het staartbeentje te bewegen, maar dan wordt het andere eind van die spieren vergeten. Dan blijkt het staartbeentje toch wel nuttig.
De oorspieren, zoals je zegt Mortlach, onnuttig of niet?. Toch zijn er mensen die hun oren kunnen bewegen en je kan deze spieren trainen. Ook hier wordt evolutie als enige mogelijkheid genoemd, terwijl dit maar de vraag is.
Het wormvormig aanhangsel is ook weer een onnuttig ding aan je darmen. Niet te verwarren met de blindedarm, die overigens ook lange tijd als onnuttig werd aangezien. Sommige mensen worden zonder wormvormig aanhangsel geboren, bij anderen wordt het verwijderd bij een ontsteking. Blijkbaar is dat geen probleem, maar is dat zo? Is gekeken naar de lange termijn? De effecten op het immuunsysteem? De effecten op voedselvertering? Helaas, hierover is niets te lezen.
Wat ik met al dit schrijven wil zeggen is dit: het zal stof zijn tot hevig protest, men zal dit verwerpen als onwaar, onvolledig en leugenachtig. Iets waar ik geen boodschap aan heb. Maar wel een aanbod: als deze organen onnuttig zijn, het staartbeentje, de musculus plantaris, de oorspieren en het wormvormig aanhangsel, laat deze dan allemaal verwijderen en stuur de rekening maar op. Ik betaal deze.
Arco schreef:Bjina iedereen laat hun verstandskiezen verwijderen. Ook de mijne zijn getrokken, maar daarvoor zijn ook al vier kiezen verwijderd. Nu passen de overgebleven tanden en kiezen keurig in een rij naast elkaar. Betekent dat de verwijderde kiezen wijzen op een voorouder die een planteneter was? Nee, want er kan alleen vastgesteld worden dat mijn kaak te klein is voor de hoeveelheid tanden en kiezen die een normaal gebit telt. Dit is een familietrekje, maar telt niet voor iedereen. Bij andere familieleden zijn alleen de verstandskiezen getrokken, bij anderen helemaal niets. Aangezien mijn vrouw en ik allebei een kleine kaak hebben, is het dan een verrassing dat mijn kinderen wellicht ook klant worden bij een orthodontist?
Arco schreef:Het staartbeentje wordt ook vaak als onnuttig aangezien. Veel spieren en pezen zijn bevestigd aan dit staartbeentje.
Arco schreef:Dan blijkt het staartbeentje toch wel nuttig.
Arco schreef:De musculus plantaris, een dunne spier van het bovenbeen via de achillespees naar de hak van de voet, wordt ook als een evolutionair overblijfsel gezien. Die spier aangezien als de spier die dieren nodig hebben om bomen te beklimmen. Maar elke andere mogelijke functie wordt in wetenschappelijke niet benoemd.
Arco schreef:Of is men bevooroordeeld om evolutie als enige mogelijkheid te zien?
Arco schreef:De oorspieren, zoals je zegt Mortlach, onnuttig of niet?. Toch zijn er mensen die hun oren kunnen bewegen en je kan deze spieren trainen. Ook hier wordt evolutie als enige mogelijkheid genoemd, terwijl dit maar de vraag is.
Arco schreef:Het wormvormig aanhangsel is ook weer een onnuttig ding aan je darmen. Niet te verwarren met de blindedarm, die overigens ook lange tijd als onnuttig werd aangezien. Sommige mensen worden zonder wormvormig aanhangsel geboren, bij anderen wordt het verwijderd bij een ontsteking. Blijkbaar is dat geen probleem, maar is dat zo? Is gekeken naar de lange termijn? De effecten op het immuunsysteem? De effecten op voedselvertering? Helaas, hierover is niets te lezen.
Arco schreef:laat deze dan allemaal verwijderen en stuur de rekening maar op. Ik betaal deze.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten