Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:19

Hoe legt dhr Haneveld het bestaan van exo-planeten uit?

Geen idee, zoek het op:
http://www.eindtijdinbeeld.nl/EiB-Bijbe ... dbeeld.pdf

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 12:20

Wilsophie schreef:Afbeelding

Ik bedoel deze man volgens mijn info ene Keppler of Kepler.

Ah ok, ironisch dat hij de naam deelt met een wetenschapper uit de 17e die toen al voor liep op de meneer Keppler op deze foto.

Anyway, ik was nog wel benieuwd naar het antwoord op deze vragen Wilsophie;

Lock&Stock schreef:Hoe legt dhr Haneveld het bestaan van exo-planeten uit?

Lock&Stock schreef:In het heliocentrische model komen seizoenen door het feit dat de Aarde enigszins gekanteld is. Hoe zit dat in het Bijbels Wereldbeeld?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:20

ineke-kitty schreef:Hoofdstuk 41:3-9 Boek van Henoch De geheimen van zon, maan en sterren.

3. En daar zagen mijn ogen de geheimen van de bliksem en de donder, en de geheimen van de wind, hoe ze verdeeld worden om over de aarde te waaien, en de geheimen van de wolken en van de dauw.
En daar zag ik van waar ze uit eenzelfde plaats uitgaan en [hoe] van daaruit het stof der aarde [ van vocht] werd verzadigd.

4. En ik zag daar afgesloten voorraadkamers, van waaruit de winden verdeeld worden, en de schatkamers van de hagel van die van de nevel en van de wolken.

5. En ik zag het verblijf van de zon en van de maan, van waar zij uitgaan en waarheen zij terugkeren, en hun heerlijke kringloop, en hoe de een voortreffelijker eigenschappen heeft dan de ander.
En ik zag hun vaste baan, en hoe zij die baan niet te buiten gaan door er iets aan toe te voegen of er iets af te doen, en hoe zij elkander trouw blijven, de eed behoudend.

6. En allereerst komt de zon tevoorschijn en volbrengt haar weg naar het bevel van de HEER, en machtig is Zijn Naam van eeuwigheid tot eeuwigheid.

7. En daarna zag ik de zichtbare en onzichtbare weg van de maan, hoe hij op die plaats de loop van zijn baan bij dag en nacht aflegt - de een staande tegenover de ander voor het aangezicht van de Heer der geesten.

En dan beschrijft Henoch in hoofdstuk 72, 73, 74, 76 de omloop van de zon, de maan en de sterren
en de winden.
Het Boek van Henoch is een apocrief Boek en niet opgenomen in de Cannoniek van de Bijbel, maar op zijn minst zeer interessant om te lezen hoe hem het Bijbels wereldbeeld is geopenbaard.

Mooi als antwoord op de vraag van Hetty over de sneeuw en de hagel. Dank je wel. Ik ken die boeken niet qua inhoud.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:21

ineke-kitty schreef:tja..... als je je "kennis" over het Bijbels wereldbeeld gaat "opzoeken" op internet, kom je inderdaad behoorlijk bedrogen uit.
Geef nu eens antwoord op mijn vraag schelpje, wat het verschil is tussen de 2 geschapen hemelen en de 3e hemel.
Je verwijst alleen maar naar 2 Kor. 12 en verder ontwijk je mijn vraag weer.

Heeft dat zin dan, dat ik een antwoord geef, je verbetert altijd. :?
Ik weet alleen datgene ervan wat ik in de Bijbel erover lees, nl. in het hier genoemde hoofdstuk en in 1 Koningen 8.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 12:21

Hoe legt dhr Haneveld het bestaan van exo-planeten uit?

Wilsophie schreef:Geen idee, zoek het op:
http://www.eindtijdinbeeld.nl/EiB-Bijbe ... dbeeld.pdf

Ah onze reacties hebben elkaar gekruist.

Nou, dat had ik natuurlijk al gedaan en over zowel exo-planeten als seizoenen rept dhr Haneveld met geen woord. Nu kan ik exo-planeten nog wel begrijpen, vraag me serieus af of dhr Haneveld uberhaupt weet wat dat zijn.

Maar seizoenen had ik eigenlijk wel in zijn verhaal verwacht. Wellicht kan je dat eens navragen?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 12:23

Jvslooten schreef:Het koste me een jaar bijbelstudie en twee weken tekenen, maar dan heb je ook wat. DIT is het enige juiste bijbels wereldbeeld!

Ik mis alleen de zon, de planeten en alle andere hemellichamen in dit plaatje. Zou je die nog toe kunnen voegen? En hoe ziet dit alles er uit vanuit de ruimte, wellicht ook een plaatje vanuit dat perspectief? Het heeft geen haast hoor, ik kan wel een weekje of 2 wachten want voor de rest is dit volgens mij een waterdicht concept.... ;)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 12:24

Faramir schreef:Ik mis alleen de zon, de planeten en alle andere hemellichamen in dit plaatje.

Dat zijn natuurlijk gaatjes in het dak die het licht doorlaten van de ...euuhh....

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:26

Wat een flauw antwoord Schelpje. Al je toch niet eens kunt omschrijven waar God altijd heeft gewoond dan is dat toch treurig.

Farimir je zei dit...Je moet alleen opletten wat voor sites je bezoekt zo bezoek jij bijvoorbeeld obscure sites over numerologie en brengt dat hier als de waarheid. Ja, dan kom je bedrogen uit wanneer mensen je op aantoonbare blunders wijzen. Dus........

Blijkbaar weet jij wat er op die sites staat in mijn geschiedenis komen ze niet voor. Zoek gewoon op de legale christelijke sites over de betekenis van de Hebr. letters. Er zijn veel betrouwbare sites over. Als je de sites niet bezocht hebt kun je ook niet zeggen wat je nu zegt. En dat is duidelijk aantoonbaar. ](*,) [-X

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 12:27

Wilsophie

Het Boek van Henoch is volgens Bambi een "fantasieverhaaltje" , dus laat ik het maar bij deze uiteenzetting over de omloop van zon, maan en winden.

Mensen die zo dol zijn op het zoeken op internet over het Bijbelse wereldbeeld, zullen vast ook wel het Boek van Henoch kunnen vinden.
Persoonlijk vind ik het een waardevolle aanvulling op wat de Bijbel leert over dit onderwerp.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 12:28

Wilsophie schreef:Het was nog veel erger in werkelijkheid. Het werd wohu waw bohu dus woest en ledig of een chaos en zeker met her en daar kraters. Ik was er niet bij en jij ook niet.
Ik ga of op wat de Bijbel zegt en heb daar geen andere bewijzen voor nodig en ik mis geen plaatjes want ik heb zeker 30 jaar geloofd zoals menig doorsnee mens met misschien wat extra vragen, hoe we met zijn allen op een bol kunnen leven en nooit een antwoord gekregen totdat....

Totdat... iemand je vertelde wat zwaartekracht is? Of geloof je daar ook niet in? Er staat immers niets over in de Bijbel

Zeker weten want dat konden de oude Egyptenaren al er is niets nieuws onder de zon. Hooguit een herhaling van zetten. De Bijbel is veel mooier qua plaatjes over de zodiac en met een authentieke sterrenkaart vertellen de hemelen werkelijk Gods eer en Zijner handen werk. Psalm 19

Pardon? De Egyptenaren dachten dat de zon werd voortgeduwd door een enorme mestkever. Is toch niet helemaal hetzelfde als samenstelling, temperatuur, afstand en ontstaansmechanismen kennen.

Toen ik ooit jaren geleden deze uitleg vernam hoefde ik geen moment te aarzelen om dit te geloven, het was een antwoord op vele vragen. En dat mag inderdaad de pret niet drukken.
Maar pret mag niet toch? Waren het niet de gezindten die onze Koning erom bekritiseerde?
Ze hebben zelf het lachen verleerd vrees ik.

Tja, en zolang je jezelf maar blind houdt voor de werkelijkheid, is er geen probleem. Je zet er alleen jezelf maar mee voor schut, maar als je dat wilt, is het een vrij land.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 12:29

Wilsophie schreef:Blijkbaar weet jij wat er op die sites staat in mijn geschiedenis komen ze niet voor. Zoek gewoon op de legale christelijke sites over de betekenis van de Hebr. letters. Er zijn veel betrouwbare sites over. Als je de sites niet bezocht hebt kun je ook niet zeggen wat je nu zegt. En dat is duidelijk aantoonbaar. ](*,) [-X

Iemand hier op het forum had de site opgespoord en gelinkt, zodoende heb ik er op geklikt en er even naar gekeken. Ik kan dus prima zeggen wat ik nu zeg.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:30

Wilsophie schreef:Vind ik niet zo gek, moet ik zeggen, maar je komt er niet uit met de uitleg van de choeg of chag en het rond der aarde. Wat is er volgens jou buiten het huis?
Nouja, officeel is het niet echt een huis, maar een soort tent:

Hij is het Die zetelt boven de omtrek van de aarde, waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn. Hij is het Die de hemel uitspant als een dunne doek en uitspreidt als een tent om in te wonen. (Ps. 40:22)

Ik zal ook maar direct uitleggen hoe dat zit met de choeg; dat betekend namelijk niet alleen cirkel maar ook grens of omvang. Oftewel, Hij is het Die zetelt boven de omvang van de aarde, precies zoals je op mijn plaatje ziet. Daarboven wordt de hemel uitgespannen, als een tent dus, dus in een puntvorm. Het lijkt erg op een dakje. Met de aarde eronder en de pilaren des hemels net een huisje dus. Of een tempel, zo kun je het ook zien. Je vind er ook nog wel resten van in andere oude godsdiensten, zoals de grieken. Die baseren hun tempels ook op het bijbels wereldbeeld.

Afbeelding

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 12:31

Schelpje

Ja, dat heeft wel degelijk "zin" .
Wie weet, geef je het goede antwoord en hoef ik je niet te "verbeteren".

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:31

Bambi is gelukkig de norm niet Ineke. Daar lees ik nooit een gezonde leer danwel goede bijdrage van, allemaal gezwam op de persoon.
Ik vind het buitengewoon en ben heel blij met je uitleg. Ga zo door.

V Slooten gelooft in een vierkante wereld als Bijbels gegeven beeld. Of toch niet?
Misschien is het alleen maar spotten en dan is het nog dommer.
Er waren altijd al spotters en dat aantal zal alleen maar toenemen zegt Petrus. Als in de dagen van Noach.

P.S. Wel komisch als het dak van het huisje van Jannes en Grietje het dak van de wereld wordt genoemd dan ben ik toch benieuwd wat daarbuiten is. Of is dat toch wat anders?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 12:33

Wilsophie schreef:Bambi is gelukkig de norm niet Ineke. Daar lees ik nooit een gezonde leer danwel goede bijdrage van, allemaal gezwam op de persoon.
Ik vind het buitengewoon en ben heel blij met je uitleg. Ga zo door.

V Slooten gelooft in een vierkante wereld als Bijbels gegeven beeld. Of toch niet?
Misschien is het alleen maar spotten en dan is het nog dommer.
Er waren altijd al spotters en dat aantal zal alleen maar toenemen zegt Petrus. Als in de dagen van Noach.

P.S. Wel komisch als het dak van het huisje van Jannes en Grietje het dak van de wereld wordt genoemd dan ben ik toch benieuwd wat daarbuiten is. Of is dat toch wat anders?

Maar die seizoenen, ik ben oprecht benieuwd Wilsophie...

Terug naar “[Religie] - Open forum”