Eerbied schreef:Wat je kunt zien is dat dàt soort bewegingen steeds verder gemarginaliseerd worden, dus ook hier kun je zien dat de hang naar het gebruiken van geweld op de weg terug is.
Laten we het hopen ( ondanks dat de geschiedenis een ander beeld schetst )
Zoals ik al zei: ook christenen kunnen dwalen. Het gaat om de grote lijnen. En dan zie je in de christelijke wereld een groeiende tendens naar vredelievendheid, hetgeen de weg is van de Here Jezus.
Waarom wil je graag geloven dat wat er in de omringende landen gebeurde minder erg was? Maar goed, ook voor de kinderen Israëls is de grote lijn een groeiende hang naar vredelievendheid.
met als vredelievend sluitstuk de kruisiging van hun eigen Verlosser....
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Er is een groot verschil tussen kunnen bewijzen dat een godsdienst vals is en niet kunnen bewijzen dat een godsdienst waar is. De valse godsdienst zul je onverwijld moeten verwerpen, terwijl je met de godsdienst waarover onzekerheid bestaat nog alle kanten uit kunt.
het is niet relevant, voor mij zijn alle andere godsdiensten,religies of levensovertuigingen dan het christendom vals, een moslim is een verloren schaap net als een atheïst....
Ieder moet voor zich uitmaken wat de beste aanpak is, maar dit is de boodschap die uiteindelijk wèl aan islamieten moet worden overgebracht. Ben je er zeker van dat satan geen angst in je hart legt om te voorkomen dat je zult doen wat een goed christen eigenlijk zou moeten doen?
beetje flauwe opmerking, eentje terug dan maar:
ben jij er zeker van dat de Satan je niet op een verkeerde manier laat evangeliseren waarmee je alle moslims juist wegjaagt van het evangelie ipv dat ze ware liefde leren kennen?
Waarom ben je zo bang om daar eerlijk over te zijn? En waarom is het geen liefde als je er iemand van probeert te weerhouden om zich in het verderf te storten?
ik ben niet bang.
Eerlijk gezegd vind ik het fijn dat er zoveel moslims naar nederland komen ( ik meen dat oprecht ) , want in arabische landen is het ontzettend moeilijk te evangeliseren ( ondanks dat de MERF hele goede dingen doet! ) en hier in Nederland kunnen ze allemaal vrij het Evangelie horen. Ik zie dan ook Gods hand in de immigratie van moslims en probeer zoveel mogelijk contacten aan te knopen! Welkom iedereen, welkom!