Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
De emancipatie en het feminisme hebben vele vrouwen heden ten dage omgevormd tot mannen, die ook doen wat mannen heden ten dage doen, nl heersen, geweld en verslaving.
Bastiaan30 schreef:Riska, natuurlijk is Paulus erg belangrijk, pas nadat Jezus was opgevaren ten hemel, en Zij volk hem had verworpen, wordt Paulus door Jezus aangesteld om nu de heidenen te gaan bekeren, want de bruiloftszaal moet vol!
De eerste en laatste brieven waren meer aan de joden gericht, vanaf handelingen komt de overgang naar de heidenen....
Riska schreef:Bastiaan30 schreef:Riska, natuurlijk is Paulus erg belangrijk, pas nadat Jezus was opgevaren ten hemel, en Zij volk hem had verworpen, wordt Paulus door Jezus aangesteld om nu de heidenen te gaan bekeren, want de bruiloftszaal moet vol!
De eerste en laatste brieven waren meer aan de joden gericht, vanaf handelingen komt de overgang naar de heidenen....
Ja, maar Paulus is niet belangrijker dan Jezus. En soms heb ik in de kerken het gevoel dat het gaat om Paulus' woorden en niet om die van Jezus...
schaapje schreef:Het spijt me maar ik kan geen duidelijke tekst vinden waarin staat dat de vrouw geen lerende
taak mag hebben binnen de gemeente.
Wel dat ze onderdanig moet zijn aan haar (eigen) man, dat houdt niet in dat ze onderdanig
moet zijn aan alle mannen.
Ik ben er gewoon niet zo zeker van dat vrouwen geen ambt binnen de gemeente
moegen uitoefenen.
Spons schreef:Nee ik ben het met de mensen eens, de vrouw hoort onderdanig te zijn, te luisteren, en heeft daarom maar drie rechten, het aanrecht, het bevallingsrecht, en het huishoudings recht !
discipel2011 schreef:Anderen en ikzelf hebben al meerde malen aangegeven, waarom een vrouw niet moet onderwijzen als voorganger of ouderling in de gemeentelijke samenkomsten volgens het gebod des Heeren in 1 Korinthe 14.
Dat velen dit gebod anders willen uitleggen of ontkrachten door hun uitleg en toepassing, doet het gebod niet teniet.
Daarom, degenen die zich als " onwetenden" willen gedragen, die moeten dat dan maar blijven doen, daar ga ik net als Paulus niet verder over in discussie... net als met zoveel andere in twijfel getrokken bijbelse waarheid en geboden, die als ouderwets en " onuitvoerbaar" worden bevonden door de wereldwijzen en wereldtheologen etc..
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten