De Vader en de Zoon zijn één

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 16 jan 2009 19:36

goofy1978 schreef:de Morgenster uit Jesaja 14,12 is dezelfde Persoon als in Jesaja 41
Let op de eerste zin dat Hij komt van de opgang der zon.
Daar word de Zoon des dageraads uit Jes 14 mee bedoelt want het noorden is de opgang der zon niet.

Ik denk niet dat je Jesaja 14 gelezen hebt. Het is geheel en al een spotlied over de ondergang van de koning van babylonië.
In jes. 41 staat niets over een morgenster,

Jesaja 41
25 Ik verwek Een van het noorden, en Hij zal komen van den opgang der zon; Hij zal Mijn Naam aanroepen; en Hij zal komen over de overheden als over leem, en gelijk een pottenbakker het slijk treedt. [/quote]

De NBV zegt iets leesbaarder:
"25 In het noorden liet ik iemand opstaan, en hij kwam,
in het oosten, waar de zon rijst, riep hij mijn naam.
Hij vertrapt stadhouders als leem,
zoals een pottenbakker de klei treedt."

Jesaja 14
12 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!

Maar haast iedereen gelooft dat Lucifer, Zoon des dageraads, Morgenster,
de duivel is.
In Jes 41 vers 26 staat al dat niemand zal geloven dat de zoon des dageraads rechtvaardig is.

WAAR in jes 42 staat iets over de zoon des dageraads??

Het gaat over de eerste Persoon, God de vader zie vers 27.
Niet over Jezus want in de bijbel staat dat Jezus rechtvaardig was, en velen geloven en preken dat, ook moslims.

alleen gaat Jes. 42 niet over welke morgenster dan ook.

"Ter aarde nedergehouwen" betekent altijd nog "neergeslagen". NBV zegt 'geveld'.
Staat dat op Jezus?

Hoe zit het met al die morgensterren uit Job? Veelgodendom?
Ook gif is geschapen.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 16 jan 2009 19:45

Let op de eerste zin dat Hij komt van de opgang der zon.
Daar word de Zoon des dageraads uit Jes 14 mee bedoelt want het noorden is de opgang der zon niet.

Jesaja 41
25 Ik verwek Een van het noorden, en Hij zal komen van den opgang der zon; Hij zal Mijn Naam aanroepen; en Hij zal komen over de overheden als over leem, en gelijk een pottenbakker het slijk treedt.

Bovendien is 2 morgensterren ook meervoud, dus de Vader en de Zoon.

En als je goed had gelezen had je gezien dat ik niet Jezus bedoelde als Zoon des dageraads.

learsi
Majoor
Majoor

Re: De Vader en de Zoon zijn één

Berichtdoor learsi » 17 feb 2009 11:47

De engel des Heeren onder het zgn.Oude verbond is de Heere Jezus Zelf.
Lees maar eens Maleachi3:1.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2009 20:50

Lees deze verzen eens aandachtig indien je nog sceptisch bent of Jezus de Vader en de Zoon is:

Ps 36,10
Want bij U is de fontein des levens; in Uw licht zien wij het licht.

Joh 1
6 Er was een mens door God gezonden, wiens naam was Johannes.
7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.
8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.
9 Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een ieder mens, komende in de wereld.

1 Thess 5,5
Gij zijt allen kinderen van het licht, en kinderen van de dag; wij zijn niet van de nacht, noch van de duisternis.

Jezus is de Vader, want de gelovigen zijn de kinderen van het Licht. Ook uit dit vers blijkt duidelijk dat Hij niet alleen de Zoon van God is.

Mat 9,22
En Jezus, Zich omkerende, en haar ziende, zeide Wees welgemoed, dochter! uw geloof heeft u behouden. En de vrouw werd gezond van die ure af.)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2009 10:32

God = de Vader
Jezus = de Zoon
Heilige Geest
deze 3 horen bij elkaar. Dat is de Drie-Eenheid, maar ik denk dat moslims niet in de Drie-Eenheid geloven toch ? of heb ik dat verkeerd?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 apr 2009 11:06

kwebbel schreef:God = de Vader
Jezus = de Zoon
Heilige Geest
deze 3 horen bij elkaar. Dat is de Drie-Eenheid, maar ik denk dat moslims niet in de Drie-Eenheid geloven toch ? of heb ik dat verkeerd?

Nee hoor dat klopt, maar ook ik geloof daar niet in, want Jezus is een Enige God.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 29 apr 2009 18:12

mohamed schreef:
Jezus = de Zoon
Heilige Geest

Nee hoor dat klopt, maar ook ik geloof daar niet in, want Jezus is een Enige God.

Dat klopt een enig God, bestaand uit 3 personen, waarvan Jezus er 1 is.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 apr 2009 21:02

Wullimpie schreef:
mohamed schreef:
Jezus = de Zoon
Heilige Geest

Vertel me dan eens wat de drie-eenheid inhoudt nu Jezus weg is volgens jou? Is het dan een twee-eenheid?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2009 21:07

Nee Jezus is niet weg, Jezus is er EEN van, dus één van de 3. Dus het blijft Drie-Eenheid.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 29 apr 2009 21:51

Jezus is de Vader maar ook de Zoon, samen zijn zij één.

Dit valt ook op te maken uit de volgende Bijbel passages:

Johannes 10:30
" en de Vader en ik zijn één"

Johannes 14:8,9
“Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg. Jezus zei tot hem: Ben Ik zo lang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; Hoe zegt gij: Toon ons de Vader?”

Je zou kunnen spreken over een drie-eenheid met de Heilige Geest erbij maar een Bijbels begrip is het niet. De drie-eenheid is door mensen zelf in het leven geroepen om het te vergemakkelijken.

Maar het is er gemakkelijker op geworden. Mensen raken eerder in verwarring door deze leer dan dat het kwartje valt. Bibliotheken staan vol met boeken hoe de drie-eenheid opgevat kan worden, veelal zoeken mensen hun eigen weg hierin.

Laten we het simplificeren en aanhouden dat Jezus God is.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 30 apr 2009 18:32

[/quote="mohamed"][/quote="Wullimpie"]
mohamed schreef:
Jezus = de Zoon
Heilige Geest

[/quote]
Dat klopt een enig God, bestaand uit 3 personen, waarvan Jezus er 1 is.[//quote]
Vertel me dan eens wat de drie-eenheid inhoudt nu Jezus weg is volgens jou? Is het dan een twee-eenheid?[//quote]

Waar zeg ik dat Jezus weg is? :shock:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 30 apr 2009 18:34

mohamed schreef:
Wullimpie schreef:(....)

Vertel me dan eens wat de drie-eenheid inhoudt nu Jezus weg is volgens jou? Is het dan een twee-eenheid?

Waar zeg ik dat Jezus weg is??? :shock:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 apr 2009 19:57

Wullimpie schreef:
mohamed schreef:
Wullimpie schreef:(....)

Je gelooft toch in de wederkomst? Iemand die niet weg is, hoeft ook niet terug te komen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 mei 2009 19:50

Mo schreef:
W schreef:
Mo schreef:(....)

Je gelooft toch in de wederkomst? Iemand die niet weg is, hoeft ook niet terug te komen.

Aha, op die fiets.

Jezus is niet hier aanwezig op aarde, dat klopt.
Maar Jezus is wel aanwezig in de hemel, waar Hij zit aan de rechterhand van de Vader.
Hij is dus nog gewoon onderdeel van de Drie-eenheid.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 02 mei 2009 15:43

Lovely schreef:Jezus is de Vader maar ook de Zoon, samen zijn zij één.

Dit valt ook op te maken uit de volgende Bijbel passages:

Johannes 10:30
" en de Vader en ik zijn één"

Johannes 14:8,9
“Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg. Jezus zei tot hem: Ben Ik zo lang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; Hoe zegt gij: Toon ons de Vader?”

Je zou kunnen spreken over een drie-eenheid met de Heilige Geest erbij maar een Bijbels begrip is het niet. De drie-eenheid is door mensen zelf in het leven geroepen om het te vergemakkelijken.

Maar het is er gemakkelijker op geworden. Mensen raken eerder in verwarring door deze leer dan dat het kwartje valt. Bibliotheken staan vol met boeken hoe de drie-eenheid opgevat kan worden, veelal zoeken mensen hun eigen weg hierin.

Laten we het simplificeren en aanhouden dat Jezus God is.

Als jezus god is, waarom bid hij dan tot zijn vader (god)? Als ze een zijn hoeft dat toch niet?

Matteüs 27

45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield. 46 Aan het einde daarvan, in het negende uur, gaf Jezus een schreeuw en riep luid: ‘Eli, Eli, lema sabachtani?’ Dat wil zeggen: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten?

In Getsemane
36 Vervolgens ging Jezus met zijn leerlingen naar een plek die Getsemane genoemd werd. Hij zei: ‘Blijven jullie hier zitten, ik ga daar bidden.’ 37 Hij nam Petrus en de twee zonen van Zebedeüs met zich mee. Toen hij zich bedroefd en angstig voelde worden, 38 zei hij tegen hen: ‘Ik voel me dodelijk bedroefd; blijf hier met mij waken.’ 39 Hij liep nog een stukje verder, knielde toen en bad diep voorovergebogen: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt.’

Zoals u het wilt. Dat laat duidelijk zien dat god en jezus 2 aparte personen zijn.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Terug naar “[Religie] - Open forum”