@Cicero
Je hebt een te hoge pet van jezelf op. Je draait in een kringetje rond.
Persoonlijk ben ik niet dol van ad hominems, maar je zal er je reden voor hebben. Het is overigens wel dezelfde beschuldiging die ik jou iedere keer weer in je schoenen schuif.
Als ik iets over God zeg, zeg jij: dat is een compleet andere god dan die van de meeste christenen.
Jij kan NIETS over God zeggen gezien jouw definitie van God!!! Dat is dat kringetje waar we in blijven rondlopen. "
God is ondefinieerbaar, maar ik zeg dit-en-dat-enzus-en-zo van God" En volgens de regels van de door jou zo geliefde filosofie, kan dat dus niet!
Als ik vervolgens aantoon dat wat ik zeg in lijn ligt met wat belangrijke theologen zeggen en ook de reformatorische belijdenis, dan zeg je niet: 'Oh nou dan is dat argument van mij niet geldig', maar begin je over iets anders.
Tja...als een onderwerp afgerond is, dan begin ik over iets nieuws. Lijkt me ook vrij logisch.
De ene keer zeg je dan: je praat nonsens.
De ene(?) keer? Je praat doorlopend nonsense ...non-sense want jij praat over een niet te definieren onderwerp.
En dan verdraai je ook nog eens wat ik gezegd heb. Je doet geen enkele moeite je in andermans standpunt in te leven.
Ik wil niets liever dan me inleven in de gedachten van gelovigen, omdat ik redelijk gelovigen maar niet kan begrijpen. Ze
lijken open
te staan voor rede, argumenten en bewijzen, TOTDAT het hun geloof betreft. Dan gaat er een luik dicht en op slot.
De andere keer zeg je dan, zoals hierboven: maar dat is geen bewijs van een god! Terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel, maar antwoordde op de claim dat wat ik zeg iets compleet anders zou zijn dan wat de doorsnee christen gelooft.
Er bestaat geen doorsnee christen, zoals ik eerder uitgelegd heb. Er is zelfs geen sprake van 1 christendom. Zoveel gelovigen zoveel meningen, opvattingen en zeker-wetens.
En als ik dan nogmaals uitleg, dat God principieel ondefinieerbaar is, dat dat een voorwaarde is om überhaupt over God te spreken, dan zeg je weer dat dat nonsens is (zonder uit te leggen waarom) of dat dit iets compleet anders is dan wat de doorsnee christen gelooft.
En zo draaien we in een kringetje rond.
Ik begrijp dan ook niet dat jij zo lang kunt praten over iets dat ondefinieerbaar is. Voor jou dan, want andere gelovigen kennen God als hun eigen broekzak. Maar dat kringetje: Dat veroorzaak je dus zelf.
Want ik kan geen uitspraak doen over de Grote Hatseflats en zal dat dan ook niet doen als iemand mij vraagt naar de Grote Hatseflats.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan