Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cicero
Kolonel
Kolonel

Re: Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Berichtdoor Cicero » 04 feb 2014 16:03

Wilsophie schreef:Ik weet dat deze broeders ware gelovigen zijn in Jezus Christus en dat Broeder Ab altijd verwijst om het zelf te onderzoeken. Niemand is gebaat bij napraten. ](*,)
Waarom doe dat laatste dan wel en het eerste niet? Twee seconden zelfstandig onderzoek leert namelijk dat getallenfantasterij misschien een leuk spelletje is, maar geen enkele serieuze waarde heeft bij de uitleg van de Bijbel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 feb 2014 16:03

StillAwake schreef:Ga ik vanavond eens lekker voor zitten.

Fijne avond , maar dat red je niet in 1 avond, :oops: ik dank je voor je positieve bijdragen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 feb 2014 16:04

Jvslooten schreef:Ik weet dat Broeder Ab altijd verwijst om het zelf te onderzoeken. Niemand is gebaat bij napraten.En daarom sluit hij al zijn publicaties af met ´amen´. ](*,)

Geweldige afsluiting.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 feb 2014 16:06

StillAwake

Wat een misplaatste, volstrekt niet ter zake doende opmerking.

Het is gewoon een algemeen Bijbels gegeven dat er geen verschil wordt gemaakt tussen een letter en een getal, in het Hebreeuws. Ook in onze taal maken we gebruik van letters, die ook gebruikt worden als cijfers en getallen, namelijk de Romeinse, dan wel de Latijnse letters en cijfers.

I = 1
V = 5
X = 10
L = 50
C = 100
D = 500
___
666

M = 1000

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 16:11

ineke-kitty schreef:StillAwake

Wat een misplaatste, volstrekt niet ter zake doende opmerking.

Het is gewoon een algemeen Bijbels gegeven dat er geen verschil wordt gemaakt tussen een letter en een getal, in het Hebreeuws. Ook in onze taal maken we gebruik van letters, die ook gebruikt worden als cijfers en getallen, namelijk de Romeinse, dan wel de Latijnse letters en cijfers.

I = 1
V = 5
X = 10
L = 50
C = 100
D = 500
___
666

M = 1000

Welke opmerking is niet terzake doende?
het feit dat ik geloof dat driehoeken gekenmerkt worden door een drietal hoeken?
Het feit dat ik je erop heb gewezen dat het getal 100 in de bijbel wellicht niet overeenkomt met ons getal 100?
Het feit dat ik, hoewel ik het verwerpelijk vind, ik stiekem wel kan genieten van die cijferfanatici?
Het feit dat ik je heb toegewenst dat de opmerkelijke denkbeelden van Ab Klein Haneveld je zicht op Jezus niet vertroebelen?
Tell me!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 feb 2014 16:14

StillAwake

Je laatste opmerking uiteraard. Dacht dat dat wel duidelijk was.
Laat broeder Klein Haneveld er buiten aub. Die kan zich niet verdedigen namelijk hier, waar hij overigens geen enkele behoefte aan heeft.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 04 feb 2014 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 04 feb 2014 16:15

ineke-kitty schreef:Het is gewoon een algemeen Bijbels gegeven dat er geen verschil wordt gemaakt tussen een letter en een getal, in het Hebreeuws.

En waar kan ik dat in de Bijbel vinden?

Nergens, want de huidige letterwaarde van getallen kwam pas overgewaaid vanuit Griekenland toen de Hebreeuwse Bijbel al geschreven was.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 16:17

ineke-kitty schreef:StillAwake

Je laatste opmerking uiteraard. Dacht dat dat wel duidelijk was.
Laat broeder Klein Haneveld er buiten aub. Die kan zich niet verdedigen namelijk hier, waar hij overigens geen enkele behoefte aan heeft.

Nee, dat was me volkomen onduidelijk.
Ik wens je toe dat 's mans opmerkelijke denkbeelden JOU niet beschadigen. Lijkt me een mooie wens voor iemand die af en toe toch wel blijk geeft van een zekere vorm van indoctrinatie.
Wat Ab met zijn eigen leven doet moet de man vooral zelf weten, en hij is in mijn optiek geheel vrij om zich te verdedigen, ook hier.
Ik heb de man echter niet aangevallen...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 16:19

Cicero schreef:En waar kan ik dat in de Bijbel vinden?

Nergens, want de huidige letterwaarde van getallen kwam pas overgewaaid vanuit Griekenland toen de Hebreeuwse Bijbel al geschreven was.

Als je de getalswaarde van alle even letters van de even woorden van de even hoofdstukken van de even bijbelboeken bij elkaar optelt, en deze deelt door de getalswaarde van de kameel staat dat er heel duidelijk :D :D :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 feb 2014 16:25

Cicero

Ik ga niet uit van het Griekse denken, maar vanuit het Hebreeuwse denken.
Ons "denken" is Grieks, en is zogenaamd wetenschappelijk en filosofisch [= liefde voor wijsheid].
Dit blijkt een " eigen uitgedachte wijsheid" te zijn.
Of iets minder negatief: Het is een zelfstandig denken.
En dat is op zich uitstekend, als we maar eerst zouden horen en geloven, AL hetgeen wat tot ons gesproken of geschreven is vanuit Gods Woord, en DUS zou ons denken gekoppeld, danwel onderworpen zijn, aan het Bijbels denken, en dus aan Gods denken.
We zouden alle dingen bedenken, bezien en geloven in het Licht van Gods Woord.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 04 feb 2014 16:28

ineke-kitty schreef:Cicero

Ik ga niet uit van het Griekse denken, maar vanuit het Hebreeuwse denken.

Nee hoor. De huidige gematria van het Hebreeuws zijn ontleend aan het Griekse systeem. In het Grieks klopt het systeem helemaal met 27 letters, maar in het Hebreeuws kom je een paar letters tekort. Neem daarbij dat het Griekse systeem veel ouder is dan het huidige Hebreeuwse.. en voila, de conclusie ligt voor de hand.

Dus jij denkt enorm Grieks met al de getallen.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 04 feb 2014 17:45

Ik ben zo vrij om een paar dingen op te merken: 1. Ik vind die getallen-spelletjes zulke baarlijke nonsens en zo ver af staan van het geloof (met HET WOORD als basis, niet de getallen), dat ik de laatste postings met die getallen-nonsens niet eens meer gelezen heb. Misschien heb ik dan iets belangrijks gemist, dat zij dan zo. 2. Ik ben zo vrij, op te merken, dat ik de opener van dit topic was, en met heel andere bedoelingen dan waar men nu mee bezig is. En soms worden off-topic postings verwijderd door de moderator, nu niet, dat maakt mij verder niks uit, maar ik hoop toch op een vervolg met wat meer diepgang en serieus ingaan op het onderwerp. Als men niet meer begrijpt, waar het nu eigenlijk om begonnen was, moet je mijn postings nog eens doorlezen. Geen zin meer? Prima, laat het dan even weten, dan haak ik hier verder af. Er is ook een heel fijn leven mogelijk zonder bepaalde topics hier. En dan lees ik maar mee in 10% van de onderwerpen....... Er komt vast wel weer iets interessants, waar je door gesterkt wordt, waar je meer begrip krijgt van andermans/vrouws standpunten, kortom, waar je iets van kunt leren, juist op het terrein van het geloof.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 04 feb 2014 18:38

Wilsophie schreef:Nooit van de uiterste hoeksteen gehoord broeder? Trek een lijn van A naar B en dan weer van B naar A dan krijg je als je het goed doet een driehoek, neem er nog een driehoek bij in omgekeerde volgorde en je hebt de Davidsster.
De top van de pyramide is de uiterste hoeksteen namelijk Jezus Christus. En deze steen zal in de toekomst heel de aarde vullen.

Van wie heb je deze uitleg over de Hoeksteen en davidsster?

h.g.
Learsi

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 04 feb 2014 18:59

jaapo schreef:Ik ben zo vrij om een paar dingen op te merken: 1. Ik vind die getallen-spelletjes zulke baarlijke nonsens en zo ver af staan van het geloof (met HET WOORD als basis, niet de getallen), dat ik de laatste postings met die getallen-nonsens niet eens meer gelezen heb. Misschien heb ik dan iets belangrijks gemist, dat zij dan zo. 2. Ik ben zo vrij, op te merken, dat ik de opener van dit topic was, en met heel andere bedoelingen dan waar men nu mee bezig is. En soms worden off-topic postings verwijderd door de moderator, nu niet, dat maakt mij verder niks uit, maar ik hoop toch op een vervolg met wat meer diepgang en serieus ingaan op het onderwerp. Als men niet meer begrijpt, waar het nu eigenlijk om begonnen was, moet je mijn postings nog eens doorlezen. Geen zin meer? Prima, laat het dan even weten, dan haak ik hier verder af. Er is ook een heel fijn leven mogelijk zonder bepaalde topics hier. En dan lees ik maar mee in 10% van de onderwerpen....... Er komt vast wel weer iets interessants, waar je door gesterkt wordt, waar je meer begrip krijgt van andermans/vrouws standpunten, kortom, waar je iets van kunt leren, juist op het terrein van het geloof.

En dat dan van mensen die 'ab'soluut het verschil niet weten tussen poëzie en teksten die historisch of letterlijk opgevat moeten worden. Maar dit terzijde.

Ik vindt het wel een mooi beeld dat die Kameel alleen zonder ballast door het oog van de naald kan. Het is ook wel inlegkunde, maar ook een mooi psychologisch inzicht. Mensen met veel geld zitten vaak toch wat minder onthecht op de wereld dan mensen die hun hoop niet gevestigd hebben op bezit.
Ook gif is geschapen.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 04 feb 2014 19:01

ineke-kitty schreef:O ja? Jouw eigen aanname dus.

Toon eens aan dat mijn aanname onbijbels is.

h.g.
Learsi

Terug naar “[Religie] - Open forum”