Hij sprak uit dat enkelen hem in het koningschap zouden zien, dat gebeurde ook in het visioen, het echte koningschap komt veel later dat is de leer van de bijbel en ook van Jezus, lijkt mij voldoende besproken te zijn.Misschien moet je Mattheus 16,28 even lezen, daar plaatst Jezus namelijk de wederkomst in de eerste eeuw
Het staat je vrij dat te geloven, daar val ik je niet op aan, absoluut niet, maar dan is het misschien ook beter te zeggen dat je de bijbel of het bijbelse geloof dat daar uit voortvloeit niet kan/wil volgen, of althans deels niet aanvaard, en daar spreek ik je ook niet op aan, echter het is hier een bijbels forum, ik heb de vrijheid en de intentie de bijbel te hanteren, dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat jij dat nooit zou doen, echter in deze lijkt mij de schrift duidelijk in zijn uitspraken.Denkt u nou werkelijk dat een mens zal geloven dat iemand die meent dat het niet beter wordt dan dit zijn oren laat kittelen i.p.v. iemand die depressief is en met smart wacht op een betere wereld? Ik geloof dat alles al vervuld is, terwijl u Jezus verwacht om het paradijs op aarde te vestigen. Kortom, u heeft zelf de schijn tegen u de oren te laten kittelen, want u hoopt terwijl de mijne vervuld is.
Het boek is onder inspiratie geschreven en niemand is een leugenaar, integendeel men vult elkaar aan.
Als men daar van uitgaat zijn teksten die op het eerste gezicht misschien vreemd lijken aardig makkelijk op te lossen door de bijbel de bijbel te laten verklaren.
Ook het beter of niet beter worden, wat je in het begin aanhaalt is bijbels te beargumenteren, satan is nog steeds heerser van de wereld, maar niet lang meer, en inderdaad de schrift geeft hoop, een hoop en een vertrouwen dat voor iedereen kan gelden en natuurlijk spreek ik niet voor mij of voor een religie, het is voor mensen die de juiste stappen nemen of in ieder geval dat proberen en volhouden , maar het zou weer een ander topic kunnen worden.
Hier nog even alles op een rijtje
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+Petrus+3%3A4%3B2+Petrus+1%3A16%3Bjoh+1%3A14%3B+Mat+16%3A28%3BMark+9%3A1%3B+luk+9%3A27&id42=1&id18=1&id47=1&id37=1&id35=1&l=nl&set=10
In 2 Petrus 3:4, dus na het vers over het visioen, komt Petrus op zijn 2e komst terug