Mattheus 16,28

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Mattheus 16,28

Berichtdoor antoon » 17 feb 2014 05:50

Misschien moet je Mattheus 16,28 even lezen, daar plaatst Jezus namelijk de wederkomst in de eerste eeuw
Hij sprak uit dat enkelen hem in het koningschap zouden zien, dat gebeurde ook in het visioen, het echte koningschap komt veel later dat is de leer van de bijbel en ook van Jezus, lijkt mij voldoende besproken te zijn.

Denkt u nou werkelijk dat een mens zal geloven dat iemand die meent dat het niet beter wordt dan dit zijn oren laat kittelen i.p.v. iemand die depressief is en met smart wacht op een betere wereld? Ik geloof dat alles al vervuld is, terwijl u Jezus verwacht om het paradijs op aarde te vestigen. Kortom, u heeft zelf de schijn tegen u de oren te laten kittelen, want u hoopt terwijl de mijne vervuld is.
Het staat je vrij dat te geloven, daar val ik je niet op aan, absoluut niet, maar dan is het misschien ook beter te zeggen dat je de bijbel of het bijbelse geloof dat daar uit voortvloeit niet kan/wil volgen, of althans deels niet aanvaard, en daar spreek ik je ook niet op aan, echter het is hier een bijbels forum, ik heb de vrijheid en de intentie de bijbel te hanteren, dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat jij dat nooit zou doen, echter in deze lijkt mij de schrift duidelijk in zijn uitspraken.
Het boek is onder inspiratie geschreven en niemand is een leugenaar, integendeel men vult elkaar aan.
Als men daar van uitgaat zijn teksten die op het eerste gezicht misschien vreemd lijken aardig makkelijk op te lossen door de bijbel de bijbel te laten verklaren.

Ook het beter of niet beter worden, wat je in het begin aanhaalt is bijbels te beargumenteren, satan is nog steeds heerser van de wereld, maar niet lang meer, en inderdaad de schrift geeft hoop, een hoop en een vertrouwen dat voor iedereen kan gelden en natuurlijk spreek ik niet voor mij of voor een religie, het is voor mensen die de juiste stappen nemen of in ieder geval dat proberen en volhouden , maar het zou weer een ander topic kunnen worden.

Hier nog even alles op een rijtje
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+Petrus+3%3A4%3B2+Petrus+1%3A16%3Bjoh+1%3A14%3B+Mat+16%3A28%3BMark+9%3A1%3B+luk+9%3A27&id42=1&id18=1&id47=1&id37=1&id35=1&l=nl&set=10
In 2 Petrus 3:4, dus na het vers over het visioen, komt Petrus op zijn 2e komst terug
Laatst gewijzigd door antoon op 17 feb 2014 11:40, 4 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 17 feb 2014 07:54

In je gehoor verwend zijn en leraren bijeenhalen en naar de verdichtsels keren hoort bij elkaar, volgens mij heb jij daar geen last van, want je zei allang dat er oplichters tussen zaten en ik zie je niet zo snel de leer van engelenverering en gloriewolken en engelenveren aanhangen eerlijk gezegd. Dat zijn verdichtsels.
Valse leraars loochenen de Zoon en die lui zeggen dat Jezus maar gewoon een mens was.

Kittelen volgens de bijbel zijn leraren die zeggen wat men wil horen ongeacht of er een bijbelse onderbouwing voor is.
De bijbel waarschuwt ervoor

Valse leraars loochenen de Zoon en die lui zeggen dat Jezus maar gewoon een mens was
.
Daar zijn veel varianten op toch is er maar een duidelijke bijbelse uitleg, wat betreft de positie van de zoon zowel voor zijn bediening, tijdens zijn bediening en ook daarna, maar dit lijkt mij niet topics

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2014 01:09

mohamed schreef:Misschien moet je Mattheus 16,28 even lezen, daar plaatst Jezus namelijk de wederkomst in de eerste eeuw

antoon schreef:Hij sprak uit dat enkelen hem in het koningschap zouden zien, dat gebeurde ook in het visioen, het echte koningschap komt veel later dat is de leer van de bijbel en ook van Jezus, lijkt mij voldoende besproken te zijn.

Wel, hier het bewijs wie zijn oren laat kittelen, voor mensen als u is een woord. Ik ga niet meer met u in discussie want ik ben uw beledigingen zat, niet alleen de uwe hoor, de groetjes.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 10:09

Nou nou .... als ik alles lees is er maar één die zeer onaardig doet en dat is niet Antoon. Het zal hem niet van de wijs brengen, maar zulke opmerkingen doen wel pijn mohamed, ik hoop dat je je dat realiseert.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2014 23:35

Zoals ik al eerder scrheef: zonder Jesaja 40 te raadplegen is Mattheus 16,27-28 niet te bevatten. Jezus sprak in deze passage specifiek over de komst van de mensenzoon om te oordelen en dat is ook waar Jesaja 40 over gaat.

'Zie, de Heere HEERE! Met kracht zal Hij komen, (Vgl. Mar 9,1 en Luk 9,27)
en Zijn arm zal heersen.
Zie, Zijn loon heeft Hij bij Zich, (Vgl. Op 22,12)
Zijn arbeidsloon gaat voor Hem uit.' (Jes 40,10)

Toen Jezus in het vlees was deelde hij geen arbeidersloon uit en was hij een vredelievend lam die zich bereidwillig naar de slachtbank liet brengen (Jes 53,7) die nagenoeg onopgemerkt langs kwam (Mat 12,20) en oordeelde hij niemand (Joh 8,15) dus het is glashelder dat Jesaja 40,10 absoluut niet over Jezus' komst in het vlees gaat. In Mattheus 16,27-28 spreekt Jezus over de komst van de mensenzoon om te oordelen.

Mattheus 16,27 is zonder meer een verwijzing is naar Jesaja 40,10 en geen nieuwe profetie. Jezus plaatste de vervulling van Jesaja 40,10 binnen de (aardse) levens van de eerste christenen en leerde tussen neus en lippen door dat God de Vader de mensenzoon is. Daar droomde Daniel al over (Dan 7,13) was het bedrog of werkelijkheid?

antoon

6,28

Berichtdoor antoon » 26 feb 2014 02:35

Hallo Mohammed, als jij zograag dit door wil borduren , prima, ik weet nu niet of ik het je in moet gaan, want het lijkt een halszaak voor jou te worden, al eerder op het forum hierover maakte jij er al een punt van, dat lees ik ergens, hopelijk ga je er niet aan ten onder :(
De bijbel een beetje uit de verband halen, of althans. een gedeelte daarvan omwille van een vers is toch echter wel het laatste wat ik voorsta, ik wil hier over discuseren, maar ik vind dat je je aan de minimale vormen van beleefdheid moeten houden , ik verwacht dan ook geen venijn meer op de persoon, een discussie mag best pittig zijn, dat ben ik ook, misschien te pittig naar jou, dan excuses, maar het gaat niet om de man of schrijver, we zullen allebij op het schrijfsel moeten gaan reageren vanaf nu, absoluut geen beledigingen van wie en naar wie dan ook.
Jesaja 40 Gaat over de komst van jezus op aarde dat is lijkt mij er wel uite halen, het begint al met zijn aankondiger Johannes, gewoon een aardse aangelegenhijd en echt een hoofdstuk om het goed onder de loupe te nemen
Laatst gewijzigd door antoon op 26 feb 2014 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2014 09:42

mohamed schreef:Jezus plaatste de vervulling van Jesaja 40,10 binnen de (aardse) levens van de eerste christenen en leerde tussen neus en lippen door dat God de Vader de mensenzoon is. Daar droomde Daniel al over (Dan 7,13) was het bedrog of werkelijkheid?

Dat haal ik nou niet echt uit die tekst.
Ik bleef toekijken in de nachtgezichten en zie, met de wolken des hemels kwam iemand gelijk een mensenzoon; hij begaf zich tot de Oude van dagen, en men leidde hem voor deze
en hem werd heerschappij gegeven en eer en koninklijke macht, en alle volken, natiën en talen dienden hem. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet zal vergaan, en zijn koningschap is een, dat onverderfelijk is.

15 De geest van mij, Daniël, was ontroerd in mijn binnenste, en de gezichten die mij voor ogen waren gekomen, ontstelden mij. 16 Ik naderde een van hen die daar stonden, en vroeg hem de ware zin van dit alles, en hij sprak tot mij en gaf mij de uitlegging daarvan te kennen: 17 die grote dieren, die vier, zijn vier koningen die uit de aarde zullen opkomen; 18 daarna zullen de heiligen des Allerhoogsten het koningschap ontvangen, en zij zullen het koningschap bezitten tot in eeuwigheid, ja, tot in eeuwigheid der eeuwigheden.

19 Toen wilde ik de ware zin weten van het vierde dier, dat van die alle verschilde, dat buitengewoon vreselijk was met zijn ijzeren tanden en zijn koperen klauwen, dat at en vermaalde en wat overbleef met zijn poten vertrad, 20 en van de tien horens, welke op zijn kop waren, en van die andere, die zich verhief en waarvoor er drie uitvielen, terwijl deze horen met ogen en een mond vol grootspraak, er groter uitzag dan de andere. 21 Ik zag, dat die horen strijd voerde tegen de heiligen en hen overmocht, 22 totdat de Oude van dagen kwam en recht verschaft werd aan de heiligen des Allerhoogsten en de tijd naderde, dat de heiligen het koningschap in bezit kregen.

23 Hij sprak aldus: Dat vierde dier is het vierde koninkrijk, dat op aarde zal zijn, dat verschillen zal van alle (andere) koninkrijken, en dat de gehele aarde zal verslinden en haar zal vertreden en vermorzelen. 24 En de tien horens – uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en na hen zal een ander opstaan; die zal van de vorige verschillen en drie koningen ten val brengen. 25 Hij zal woorden spreken tegen de Allerhoogste, en de heiligen des Allerhoogsten te gronde richten; hij zal er op uit zijn tijden en wet te veranderen, en zij zullen in zijn macht gegeven worden voor een tijd en tijden en een halve tijd; 26 dan zal de vierschaar zich nederzetten, en men zal hem de heerschappij ontnemen en hem verdelgen en vernietigen tot het einde. 27 En het koningschap, de macht en de grootheid der koninkrijken onder de ganse hemel zal gegeven worden aan het volk van de heiligen des Allerhoogsten: zijn koningschap is een eeuwig koningschap, en alle machten zullen het dienen en gehoorzamen.

Dit zijn gewoon aardse koninkrijken, daarna zullen de heiligen het koningschap ontvangen. Er zijn nog steeds koninkrijken op aarde die heersen en de heiligen overmogen. Leuk dat wij met Hem geestelijk heersen, maar daar gaat het volgens mij niet over. Hier staat gewoon dat het afgelopen zal zijn dat christenen vermoord worden.
Alle machten zullen zijn Koningschap dienen en gehoorzamen, dat zie ik ook nog niet. Mensen kunnen nu nog steeds ervoor kiezen Hem af te wijzen en hun eigen koninkrijk stichten en christenen vervolgen. Ik zie niet in hoe je dit stuk kunt vergeestelijken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2014 10:31

Jezus waarschuwde zijn discipelen dat de vervulling van wat Daniel voorzegd had aanstaande was (Mat 24,15-22) en dat alles vervuld zou worden binnen de dagen van die generatie (Luk 21,22) en daar heb ik niets aan toe te voegen.

Mattheus 16,28 is duidelijk, Jezus verzekert zijn luisteraars dat sommigen van hen de dood niet smaken zullen totdat zij de mensenzoon hebben zien komen. Hiermee refereert hij aan Jesaja 40,10, waarin de Heere HEERE belooft dat hij met kracht zal komen (vgl. Mar 9,1) en wanneer God wat belooft doet hij dat.

'God is geen man, dat Hij liegen zou, of een mensenkind, dat Hij ergens berouw over hebben zou. Zou Híj iets zeggen en het dan niet doen? Zou Híj spreken en het niet gestand doen?' (Num 23,19)

Als me uit deze discussie een ding duidelijk geworden is, is dat het christelijke antwoord hierop volmondig luidt: ja.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2014 10:47

mohamed schreef:'God is geen man, dat Hij liegen zou, of een mensenkind, dat Hij ergens berouw over hebben zou. Zou Híj iets zeggen en het dan niet doen? Zou Híj spreken en het niet gestand doen?' (Num 23,19)

Als me uit deze discussie een ding duidelijk geworden is, is dat het christelijke antwoord hierop volmondig luidt: ja.

Afbeelding
Zach91

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 feb 2014 10:53

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50888

''Ds. Roos noemde ds. Mallan „de vader van ons kerkverband.” „De leer die ds. Mallan heeft gebracht, is de enige zuivere leer der waarheid.”

mohamed

Re: 6,28

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2014 10:55

antoon schreef:Jesaja 40 Gaat over de komst van jezus op aarde dat is lijkt mij er wel uite halen, het begint al met zijn aankondiger Johannes, gewoon een aardse aangelegenhijd en echt een hoofdstuk om het goed onder de loupe te nemen

Beste man, ik heb in dit topic duidelijk aangetoond dat Jesaja 40,10 gaat over de komst van de mensenzoon om te oordelen en ook heb ik aangetoond dat Jezus niet oordeelde toen hij in het vlees was. In Mattheus 16,27-28 plaatste Jezus de vervulling van Jesaja 40,10 binnen de levens van sommigen van zijn gehoor. Duidelijk? :)

antoon

Re: Mattheus 16,28h

Berichtdoor antoon » 26 feb 2014 11:14

Mohammed je hebt alleen je persoonlijke voorkeur aangetoond, geen of weinig bijbelse verbanden of argumentatie gegeven
Laatst gewijzigd door antoon op 26 feb 2014 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2014 11:17

mealybug schreef:http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50888

''Ds. Roos noemde ds. Mallan „de vader van ons kerkverband.” „De leer die ds. Mallan heeft gebracht, is de enige zuivere leer der waarheid.”

Wat een ellende. Doe me dan dat hyperpreterisme maar.
De laatste oudvader mag nu God voor eeuwig groot maken, we hebben een bidder minder, Gods oordelen hangen zwaar over ons heen, ik wens op grond van mijn verdorven bestaan, dat God ons een ouderwetse bekeering zou willen schenken, anders zijn we voor eeuwig verloren verdoemd, ik wil de familie van ds. Mallan Gods zegen toewensen. O God red ons toch, in deze zware oordelen, genade, want bij U is vergeving, bekeer ons alstublieft.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2014 11:34

Wie in de zonde is heeft niet erkent dat Die Die is. Een doordenker. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2014 11:35

Boerin schreef:Wat een ellende. Doe me dan dat hyperpreterisme maar.

Heb jij iets te kiezen dan? Ik niet, lijkt me een luxe. ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”