Vertalen van de bijbel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Vertalen van de bijbel

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2011 20:22

mohamed schreef:Hetgeen jij tegenaan loopt is dat je niet helder hebt wat zondigen precies is. Waar het op neer komt is dat zondigen betekent de wet van God overtreden. Als ik hier door rood fiets, dan overtreed ik de Nederlandse wet, maar voor de Duitse ben ik brandschoon. Wie in Jezus gelooft is onder de wet van Christus en dat is de genade. Dus wie onder de wet van Christus is diens zonden zijn bedekt zodat zelfs iemand met gebreken als de mijne zonder zonden kan zijn.

Pasker schreef:Dit komt op mij vreemd over omdat jij beweert dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn.
De Wet van God de Vader is dan natuurlijk tevens de Wet van de zoon dus als jij wèl onder de Wet van de Zoon staat dan sta jij net als Jezus ( de Zoon) ook onder de Wet van de Vader.

Nee, want de wet heerst over de mens zolang hij leeft (Rom 7,1) en de gelovigen zijn gestorven voor de wet door het lichaam van Christus.

'Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus opdat gij zoudt worden van een Ander, namelijk van Hem, Die van de doden opgewekt is, opdat wij Gode vruchten dragen zouden.' (Rom 7,4)

Wie was de Ander die uit de doden is opgewekt? Voor de wet was het een ander, want een mens leeft maar een keer en krijgt maar een keer een naam.
Jij schrijft: "Dus wie onder de wet van Christus is diens zonden zijn bedekt"

Dat kan, maar dan alleen als "dienstknecht" of als "bruid" van de Christus.

Ja en feitelijk is de wet van Christus het beste van de wet van de vader, heb je naaste lief als jezelf. Voor de wet zijn de vader en de zoon te onderscheiden maar alwaar geen wet is zijn ze één en dezelfde.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 nov 2011 20:52

quote="mohamed"
Nee, want de wet heerst over de mens zolang hij leeft (Rom 7,1) en de gelovigen zijn gestorven voor de wet door het lichaam van Christus.

'Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus

Romeinen 8 zegt iets anders n.l.
3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees, God heeft, door Zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees. .... vers 4 opdat de eis der wet vervuld zou worden IN ons, die niet naar het vlees wandelen doch naar de Geest

verder in vers 13.
Derhalve broeders, zijn wij schuldenaren, maar niet van het vlees, om naar het vlees te leven. Want indien gij naar het vlees leeft zult gij sterven,.....maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaam doodt, zult gij leven,

Dus niks geen zonden meer voor een gelovige, strijden is het om de werken van het vlees de doden
door de Geest.

Paulus begint in hoofstuk 7 de betekenis van de wet uit te leggen, maar dan kunnen we hier niet stoppen, maar moeten door lezen als hij de dingen verder uitlegd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 nov 2011 22:23

mohamed schreef:'Als we zeggen dat we nooit gezondigd hebben, maken we hem tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons.'

Dit was voordat zij werden aangenomen als kinderen.

Hetgeen jij tegenaan loopt is dat je niet helder hebt wat zondigen precies is. Waar het op neer komt is dat zondigen betekent de wet van God overtreden. Als ik hier door rood fiets, dan overtreed ik de Nederlandse wet, maar voor de Duitse ben ik brandschoon. Wie in Jezus gelooft is onder de wet van Christus en dat is de genade. Dus wie onder de wet van Christus is diens zonden zijn bedekt zodat zelfs iemand met gebreken als de mijne zonder zonden kan zijn.

dank voor je reactie.

maar het is niet de nederlandse wet waar ik moeite mee heb om me aan te houden. Dat is enkel uiterlijke regels opvolgen, prima te doen. Het is juist de wet die Jezus uitlegt en aanscherpt in zijn bergrede die zo moeilijk is ( voor mij althans ), dat is toch de wet van Christus die je bedoelt?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2011 22:25

Was er niet iets met een topic, in een ver, grijs verleden? :roll:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 nov 2011 23:59

meribel schreef:Het is juist de wet die Jezus uitlegt en aanscherpt in zijn bergrede die zo moeilijk is ( voor mij althans ), dat is toch de wet van Christus die je bedoelt?

Nee, want Jezus heeft gezegd dat zijn juk zacht en zijn last licht is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 nov 2011 06:07

quote="mohamed"
Nee, want Jezus heeft gezegd dat zijn juk zacht en zijn last licht is.

De juiste tekst is; Mat. 11:29 neemt mijn juk op u en leert van Mij want ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen.

Zijn wij zachtmoedig en nederig van hart ? zoniet dan hebben wij dat van Hem te leren, dit is de uitnodiging.

Dat het juk zacht is en Zijn last licht, komt dat Hij alles gedaan heeft aan het kruis en de kracht van de zonde is verbroken, en wij door Zijn Geest deze zonden in ons kunnen bestrijden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “[Religie] - Open forum”