mohamed schreef:Hetgeen jij tegenaan loopt is dat je niet helder hebt wat zondigen precies is. Waar het op neer komt is dat zondigen betekent de wet van God overtreden. Als ik hier door rood fiets, dan overtreed ik de Nederlandse wet, maar voor de Duitse ben ik brandschoon. Wie in Jezus gelooft is onder de wet van Christus en dat is de genade. Dus wie onder de wet van Christus is diens zonden zijn bedekt zodat zelfs iemand met gebreken als de mijne zonder zonden kan zijn.
Pasker schreef:Dit komt op mij vreemd over omdat jij beweert dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn.
De Wet van God de Vader is dan natuurlijk tevens de Wet van de zoon dus als jij wèl onder de Wet van de Zoon staat dan sta jij net als Jezus ( de Zoon) ook onder de Wet van de Vader.
Nee, want de wet heerst over de mens zolang hij leeft (Rom 7,1) en de gelovigen zijn gestorven voor de wet door het lichaam van Christus.
'Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus opdat gij zoudt worden van een Ander, namelijk van Hem, Die van de doden opgewekt is, opdat wij Gode vruchten dragen zouden.' (Rom 7,4)
Wie was de Ander die uit de doden is opgewekt? Voor de wet was het een ander, want een mens leeft maar een keer en krijgt maar een keer een naam.
Jij schrijft: "Dus wie onder de wet van Christus is diens zonden zijn bedekt"
Dat kan, maar dan alleen als "dienstknecht" of als "bruid" van de Christus.
Ja en feitelijk is de wet van Christus het beste van de wet van de vader, heb je naaste lief als jezelf. Voor de wet zijn de vader en de zoon te onderscheiden maar alwaar geen wet is zijn ze één en dezelfde.