mohamed schreef:Wat leuk dat de Sint vriend en broeder Trajecto hier naar dit prachtige forum terug heeft gebracht, lang niet gesproken!
Ik krijg zin in pepernoten van al dat gepraat over Sinterklaas en dat gevoel ga ik maar eens even gehoor aan geven!
Trajecto schreef:Inderdaad, de laatste tijd was ik hier nauwelijks. Fijn dat ik direct weer welkom geheten word.
Laat het liever niet weer gebeuren want een volgende keer zijn we misschien wel veel minder mild!!
Trajecto schreef:
Zal ik maar vast...
Nee, kan nog niet, hè?

Dat doet me denken aan de goede oude tijd op GKVforum die we beleefden, tot mij aldaar op dringende wijze de deur gewezen werd, waar ik met genoegen doorging. Ja, met groot genoegen zelfs, want wie door de deur in de stal van de schapen gaat is een dief (Joh 10,1) noch een moordenaar!
De wortel in de houten schoen kan natuurlijk het hele jaar door wel, mits je de schoen op dat moment niet nodig hebt. Sinterklaas komt te zijner tijd vanzelf met zijn paardje en keurig geveegde voetjes om hem in te wisselen voor snoepgoed en lekkers. Wiens voetjes keurig geveegd zijn, die van de Sint of zijn paardje blijft een verrassing tot het ochtendgloren evenals wat er zit in je schoeisel.
Wat me wel van het hart moet is het volgende: zijn de werken van Sinterklaas soms boos? Immers, hij is altijd 's nachts op pad dus kunnen zijn bezigheden klaarblijkelijk het daglicht niet verdragen.
En wanneer geeft zwarte Piet een stout kind met de roe? 's Nachts als het in bed ligt misschien?
Vanavond zal ik mijn schoen opzetten met daarin een briefje waarop deze vragen in een ietwat onstuimig lettertype uiteen zijn gezet.