Ik denk dat ik het in dit topic maar voor gezien hou, gezien het karakter van de discussie.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef:Iets van: Wel de splinter in het oog van de ander zien maar de balk in eigen oog niet![]()
Ik denk dat ik het in dit topic maar voor gezien hou, gezien het karakter van de discussie.
Nee de Bijbel zegt veel meer dat Jezus ‘de zoon des mensen is/was die komen zou’. Zo was hij namelijk belooft in Daniel 7:13.Zegt de Bijbel dat Jezus God is ?
Jantjes schreef:Nee de Bijbel zegt veel meer dat Jezus ‘de zoon des mensen is/was die komen zou’. Zo was hij namelijk belooft in Daniel 7:13.Zegt de Bijbel dat Jezus God is ?
Hoe Hij er nu uit zie kunnen wij in Openbaringen 1:13 lezen waar hij ook een ‘de zoon des mensen gelijk’ genoemd wordt. Als je dan verder leest in openbaringen en je constateert dat Hij er uitziet als ‘de zon schijnt in haar volle kracht’ en dat Hij de sleutels heeft van de hel en de dood. En vervolgens zegt: Die leef en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Ja, dan moet Hij toch wel meer zijn dan mens alleen. Ik denk dat ik dan toch wel moet zeggen Hij was ook God.
Cicero schreef:Zeker wel. Volgens de Tenach is Israël zoon van God, en een rechtvaardige Jood is ook zoon van God.
Marnix schreef:Ja maar op geestelijke wijze en niet op natuurlijke wijze. Dat is het verschil.
Er is een verschil tussen "zonen van God" en DE Zoon van God.
Marnix schreef:Ja die ken ik?
Dus?
Zonen van God is een gangbare term in de Bijbel, dat weet ik wel. Dat mogen we zijn door de Zoon, Jezus Christus. Hij is de eerstgeboren Zoon en door Hem zijn ook wij kinderen van God.
Ben je van mening dat Jezus ook Israël is?
mohamed schreef:Marnix schreef:Iets van: Wel de splinter in het oog van de ander zien maar de balk in eigen oog niet![]()
Dat is geen gemis, want inhoudelijk reageren doe je toch niet.
Jantjes schreef:Ben je van mening dat Jezus ook Israël is?
Dat is, het volk of de nakomelingen van Israël: deze worden genoemd Gods eerstgeboren zoon, omdat zij uit genade uit alle heidenen eerst verkoren waren, om Gods volk en kinderen te wezen, en God zo aangenaam, gelijk de eerstgeborenen hunnen ouders zijn.
TheKeimpe schreef:mohamed schreef:Marnix schreef:Iets van: Wel de splinter in het oog van de ander zien maar de balk in eigen oog niet![]()
Dat is geen gemis, want inhoudelijk reageren doe je toch niet.
Dit is wel de eerste keer dat Marnix hiervan beticht wordt volgens mij...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten