StillAwake schreef:Dit artikel zit achter een betaalmuur, en dus kan ik alleen de kop lezen.
Maar is dit dan de juiste weg? je eigen clubje beginnen omdat jij de waarheid in pacht hebt? Vreemd, want ook vanuit hun eigen GKv zijn al twee dergelijke groepen ontstaan, dus ze zouden zich bij een bestaande groep kunnen aansluiten. Nu is de verspintering nog verder doorgevoerd, en dat kan toch ook neit de bedoeling zijn...
Daarnaast: je zou toch zeggen dat er vast wel ergens in de omgeving een gemeente is waar dit niet speelt, en waar deze mensen zich hadden kunnen aansluiten als ze principiele bezwaren hebben.
Dat zou je denken ja. Maar in onze gemeente kwamen een tweetal jaar geleden een paar gezinnen over van de GKv. Laat het nu net in onze gemeente ook beginnen met rommelen, moderniseren, elders werden vrouwen benoemd in de k.r.
Dus die gezinnen zijn vertrokken, teleurgesteld. Waar ze nu zijn, weet ik niet.
Maar neem van mij aan - uitzonderingen daargelaten - dat verreweg de meeste mensen absoluut niet graag van kerk willen veranderen en al helemaal niet van kerkverband. En daar gaat vaak een hele lange weg aan vooraf.
Marnix schreef:Maar ja, ik werd als kind ook verteld dat je niet zomaar bij je eigen gemeente weg mocht blijven toen ik 1x per maand op zondagmiddag naar een jeugdkerk ging.
Dan hadden ze wel gelijk, gezien jouw standpunt inzake diensten verzuimen.