Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 25 jun 2016 21:08

Ik negeer helemaal niets Mortlach ik heb genoeg argumenten en bewijzen aangedragen voor mijn hier geplaatste chronologie, een chronologie die overigens niet eens van mij is maar van mensen die het kunnen weten, maar het is volgens mij niet helemaal topics
Laatst gewijzigd door antoon op 26 jun 2016 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2016 23:07

Oké, maar je hebt dus gewoon geen antwoord waarom het Narmerpalet en stichtende document van Egypte als koninkrijk meerdere eeuwen ouder is dan jouw chronologie toestaat? Niet dat ik wat anders van je zou verwachten, uiteraard, want je hebt je nog nooit druk gemaakt om de feiten, dus waarom daar dan nu ineens wel mee beginnen, nietwaar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2016 23:09

Harmonica2 schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/nieuwe_website_helpt_kind_bijbels_denken_over_dino_s_1_999057

Nou de AH weet ook weer hoe gevoelig het onderwerp 'dino's' kan zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dat kun je niet menen. ](*,)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 jun 2016 23:13

De lokale buurtsuper moet gewoon een stickeralbum van de ark uitbrengen waarbij je alle duizenden diersoorten kan verzamelen en zelf moet uitvogelen hoe ze vervolgens allemaal te plaatsen in die te kleine ark.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2016 07:58

Yoshi schreef:De lokale buurtsuper moet gewoon een stickeralbum van de ark uitbrengen waarbij je alle duizenden diersoorten kan verzamelen en zelf moet uitvogelen hoe ze vervolgens allemaal te plaatsen in die te kleine ark.

Zeker als je ook nog al die dinodino's aan boord wilt krijgen. Brontosaurussen waren behoorlijk groot. Het zal er wel weer op neerkomen dat het baby's of eieren waren die aan boord waren. Typisch creationistisch excuus: klinkt goed zolang je er maar niet te lang over nadenkt.

antoon

Berichtdoor antoon » 26 jun 2016 08:03

Oké, maar je hebt dus gewoon geen antwoord waarom het Narmerpalet en stichtende document van Egypte als koninkrijk meerdere eeuwen ouder is dan jouw chronologie toestaat? Niet dat ik wat anders van je zou verwachten, uiteraard, want je hebt je nog nooit druk gemaakt om de feiten, dus waarom daar dan nu ineens wel mee beginnen, nietwaar?

Als er iets gevonden wordt dan gaat men het dateren aan de hand van een consensus betreffende chronologie, is die overeengekomen chronologie fout, dan is ook de datering fout, zo simpel is het.

Met de Egypte geschiedenis zit men er eeuwen naast niet verwonderlijk dat er dan vreemde uitkomsten komen

2269 Geboorte Peleg volgens bijbelse chronologie
onderstaande volgens geschieschrijvers
2234 Babylon opgericht
2188 Egypte opgericht
2089 Op komst van de Grieken
2030 Dood van Peleg

Allemaal binnen de jaren van Peleg zoals de bijbel zegt toen begon de verwarring en scheiding van volken

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 26 jun 2016 09:12

@Antoon. Laat je nou niet zo kennen Antoon.
Als er iets gevonden wordt dan gaat men het dateren aan de hand van een consensus betreffende chronologie, is die overeengekomen chronologie fout, dan is ook de datering fout, zo simpel is het.

Het is allemaal zo simpel inderdaad. Dateringsmethoden werken. Weliswaar met een bepaalde marge, maar niet zo groot als jij zou wensen. Want ook hier geldt. Een vondst MOET in jouw godsbeeld passen, anders is de vondst incorrect. En zo houd je inderdaad heel simpel een overtuiging in stand.
Maar of dit intellectueel eerlijk is...

En even tussendoor: Weer een aanwijzing/argument dat de theorie correct is.
http://www.nu.nl/wetenschap/4284045/men ... iel--.html
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 06 aug 2016 18:36

heintje schreef:En even tussendoor: Weer een aanwijzing/argument dat de theorie correct is.
http://www.nu.nl/wetenschap/4284045/men ... iel--.html

Waarom is dat een aanwijzing of een argument dat de evolutietheorie correct is? Het gaat in dat artikel over menselijk haar. Het kan inderdaad zo zijn dat in embryo's van reptielen placoden aanwezig zijn, maar dat is geen teken dat de evolutietheorie correct is. Er zijn nog steeds talloze verschillen tussen mens en dier te noemen. Dus het is zeer onwaarschijnlijk dat de mens van een aap afstamt, en vanuit de Bijbel weten we zeker dat het niet zo is.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 06 aug 2016 18:46

Spreeuw schreef:Waarom is dat een aanwijzing of een argument dat de evolutietheorie correct is? Het gaat in dat artikel over menselijk haar. Het kan inderdaad zo zijn dat in embryo's van reptielen placoden aanwezig zijn, maar dat is geen teken dat de evolutietheorie correct is. Er zijn nog steeds talloze verschillen tussen mens en dier te noemen. Dus het is zeer onwaarschijnlijk dat de mens van een aap afstamt, en vanuit de Bijbel weten we zeker dat het niet zo is.

Het is wel zeker dat de mens niet van de aap afstamt. Geen evolutiebioloog die dat beweert. Het is overigens een zoveelste aanwijzing welke verklaard kan worden als de ET correct is. Haar kan uiteraard ook geïmplanteerd zijn door haargeesten. Maar dan verklaar je niets.
En verschillen tussen mens en dier? Ik zie steeds meer overeenkomsten! Het enige verschil is de cortex-toename. Voor de rest zijn we vrijwel identiek aan de dieren.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2016 20:43

Spreeuw schreef: Er zijn nog steeds talloze verschillen tussen mens en dier te noemen.

Noem ze eens, dan.

Dus het is zeer onwaarschijnlijk dat de mens van een aap afstamt, en vanuit de Bijbel weten we zeker dat het niet zo is.

Alleen is het feit dat we letterlijk een gefuseerd chimpanseechromosoom in ons DNA hebben zitten, weer een aanwijzing die lastig te verklaren is zonder gemeenschappelijke afstamming.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2016 20:45

heintje schreef:Het is wel zeker dat de mens niet van de aap afstamt. Geen evolutiebioloog die dat beweert.

Volgens mij druk je je een beetje onzorgvuldig uit. We stammen niet alleen van aapachtigen af, we zijn gewoon apen, net zo goed als dat we zoogdieren zijn.

En verschillen tussen mens en dier? Ik zie steeds meer overeenkomsten! Het enige verschil is de cortex-toename. Voor de rest zijn we vrijwel identiek aan de dieren.

Maar dat is een anatomisch verschil. Dat is als zeggen dat een olifant geen dier is omdat het verschil een neuslengte-toename is.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 06 aug 2016 20:54

Spreeuw schreef: Er zijn nog steeds talloze verschillen tussen mens en dier te noemen.

Mortlach schreef: Noem ze eens, dan.

Dieren kunnen niet denken en praten, terwijl mensen (zonder lichamelijke handicap) dat wel kunnen.
Veel dieren zijn van menselijke zorg afhankelijk, terwijl mensen (zonder lichamelijke handicap) de mogelijkheid mogen hebben om voor zichzelf te zorgen.
Het menselijk lichaam is gecompliceerder dan het gestel van een dier.
God schept mensen naar Zijn beeld en gelijkenis, dat zegt Hij niet van dieren (zie Genesis 1, in het bijzonder de verzen 26 en 27 van dit hoofdstuk). De mens heeft heerschappij over de dieren (zie Genesis 1:28).

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2016 21:33

Mijn huis tuin en keuken kat kan wel degelijk praten met zijn soortgenoten. Denken kan hij ook. Volgens mij denken en communiceren vele dieren.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 06 aug 2016 21:35

Yoshi schreef:Mijn huis tuin en keuken kat kan wel degelijk praten met zijn soortgenoten. Denken kan hij ook. Volgens mij denken en communiceren vele dieren.

Ze communiceren op een of andere wijze met elkaar, maar denken kunnen ze beslist niet. Ze vangen wel signalen op en reageren daar vaak op.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2016 21:44

Spreeuw schreef:Ze communiceren op een of andere wijze met elkaar, maar denken kunnen ze beslist niet. Ze vangen wel signalen op en reageren daar vaak op.

Wat is je definitie van denken? Mijn kat kan het namelijk wel degelijk en andere dieren kunnen het ook, dat is vaak genoeg onderzocht en bewezen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”