Bambi schreef:Klopt, de basis is ook angst.
Maar die angst is er ook ingepompt door de kerken zelf.
In de vragenrubriek vandaag weer zo'n vraag in de trent van "Ik voel me schuldig omdat ik me niet schuldig voel"
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:Klopt, de basis is ook angst.
Maar die angst is er ook ingepompt door de kerken zelf.
mealybug schreef:De wet was de tuchtmeester TOTDAT Jezus kwam.
Gal3:23 Voordat het geloof echter kwam, werden wij door de wet bewaakt, als gevangenen opgesloten, totdat het geloof geopenbaard zou worden.
24 Zo is dan de wet onze leermeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof gerechtvaardigd zouden worden.
25 Maar nu het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder een leermeester.
26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
xsidd schreef:Zie je dat Faramir op Jezus wijst? En dat hij zegt, alleen door Jezus Christus, kunnen mensen behouden worden!
Jan schreef:Hiermee zeg ik niet dat Faramir een wolf in schaapskleren is. Wel zeg ik dat hij wolven in schaapskleren volgt en verdedigd.
Arco schreef:De wet was de tuchtmeester TOTDAT Jezus kwam.
Gal3:23 Voordat het geloof echter kwam, werden wij door de wet bewaakt, als gevangenen opgesloten, totdat het geloof geopenbaard zou worden.
24 Zo is dan de wet onze leermeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof gerechtvaardigd zouden worden.
25 Maar nu het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder een leermeester.
26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
mealybug schreef:Het woordtje "tot" is de weergave van het Griekse woord εἰς, dat betekent: in, tot, naar, voor, onder. Dus de opmerking "totdat" is onterecht. Hier wordt gezegd: "zo is dan de wet (=Torah) is onze leermeester (=pedagoog) naar Christus, opdat wij gerechtvaardigd worden uit het geloof"
xsidd schreef:#Jan
Ken je deze tekst ook?
2 Petrus 2 vers 1 (HS)
Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke afwijkingen in de leer zullen invoeren. Daarmee verloochenen zij zelfs de Heere, Die hen gekocht heeft, en brengen zij een snel verderf over zichzelf.
xsidd schreef:Welke oudvader was dat?
xsidd schreef:#Bambi
Dank, nooit van gehoord tot nu toe.
xsidd schreef:Misschien is liefde, wel de sleutel, om het hart van iemand te openen..? Geen kille regels en geboden alleen!! Liefde is de BRON achter de woorden.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn Enig geboren Zoon gegeven heeft. Opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
En nog iets... Als je mag weten dat je gered ben door genade Jan, en als je terug kijkt op je leven? Heeft Jezus je dan niet liefgehad, voor je wedergeboorte? Ja, ook!! Hij had je lief zoals je was!!
Zie je in wat ik wil zeggen? Zo worden we veel milder als, we dat zien en ervaren
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten