Hola. Dat kunnen die 'getuigen' wel zeggen, maar dat betekent niet dat het ook zo is. Er is door talloze volken gezegd dat goden donder en bliksem veroorzaken, en we weten nu toch dat dat niet zo is.
ja je heb gelijk als je het zo stelt, alleen wat wij christen doen is iets verder terug kijken en zie je dat ook God de bliksem en de donder gemaakt heeft.
trouwens het is best fascinerend om te weten dat als een bliksem tot stand komt dat eerst de lucht splijt en dan x-aantal mega ampère er door schieten en dat dan de lucht weer op elkaar klapt en dat de kleur afhankelijk is van de luchtlaag. maar goed.
want ik aan wil geven is dat als er meerdere bronnen iets weer geven dat je dan niet zomaar aan de kant kan schuiven.
daarom speel religie ook een rol op de weg van de wetenschap.
Aardverschuivingen komen zo goed als overal ter wereld voor, dus die worden nogal vaak beschreven.
dat is ook waar en soms is de veroorzaker de mens zelf, bijvoorbeeld bomen kapen op een berg helling, het gaat regenen en vervolgens heb je een aardverschuiving.
of als lava zijn weg om hoog zoekt dat dan de grond opzij word gedrukt en omhoog.
dit zijn gewoon feiten die wij mensen niet kunnen ontkennen, ongeacht haar zijn achtergrond.
dat wijst erop dat de top van de everest ooit oceaanbodem is geweest.
dat kan best waar zijn geweest alles heeft geloof ik onder water gestaan.
Genesis 1 vers 2: de aarde was nu woest en ledig, en de duisternis was op de afgrond; en Geest Gods zweefde op de wateren.
vervolgens vers 9.
En God zeide: Dat de wateren van onder de hemel in een plaats vergaderd worden, en dat het droge gezien worde! en het was alzo.
dus ja ik denk dat je best gelijk heb aangaande dit punt.
alleen ik benader het van uit een ander punt.
kijk dan word de zondvloed ook een stukje helderder.
want in Genesis 7 vers 11 :... op deze dezelfde dag zijn alle fonteinen des groten afgrond opengebroken, en de sluizen des hemels geopend.
alleen dat blijft de vraag over waar is al dat water gebleven?
de conclusie die we kunnen trekken is dat de berg Everest zelfs twee keer onder water heeft gestaan!