Wilsophie schreef: Dus ik ben wat voorzichtig geworden en een gezonde achterdocht is nooit weg zegt mijn man altijd.
Helemaal mee eens en vandaar onze gezonde achterdocht wat betreft de holle aarde theorie.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef: Dus ik ben wat voorzichtig geworden en een gezonde achterdocht is nooit weg zegt mijn man altijd.
Wilsophie schreef:In den beginne schiep God de 2 hemelen en de aarde. ( hasjamajiem) Als Paulus in de derde hemel is opgetrokken, is dat dan een geschapen hemel geweest?
hettys schreef:Ter aanvulling.
We wonen niet OP de aarde maar er IN.
Alhoewel de bijbel anders zegt,
Wilsophie schreef: Ik heb nog geen Bijbeltekst gezien die bevestigt hoe jij het ziet Hetty?
Wilsophie schreef:
Men leert dat de zon het centrum is waaromheen planeten cirkelen in een vaste baan. Ik heb al uitgelegd dat God in het Noorden is. En als je aan de bovenkant van de bol woont is het noorden een andere kant dan als je aan de zuidkant woont. Ook als je aan de west of oostkant woont uiteraard, en dan is God overal zo zegt men. Alomtegenwoordig wordt dat genoemd.
Het heelal dus de 2 hemelen en de aarde noemt de Bijbel in het Grieks ta panta. Dingen die in de hemelen zijn en op de aarde de geschapen wereld.
We stelden al dat satan vanuit de hemel precies op de aarde terecht kwam..
Conclusie als de aarde onder de hemelen is dan houden de hemelen in ieder geval aan één kant op en het is dus onjuist als de wetenschap zegt dat de hemelen naar alle kanten oneindig zijn.
Er is aan één kant in ieder geval een begrenzing. De wetenschap zegt dat de aarde in de hemelen zit als onderdeel van het heelal en men accepteert niet dat de aarde ergens onder zit zeker niet onder de hemelen en zo blijft de aarde een planeet in een oneindig heelal. En kun je nooit uitleggen hoe de lichte aan de hemel zijn gesteld.
Dat kun je wel als je stelt wat ik heb gesteld vanuit de Bijbel dan zie je dat de lichten aan de hemel zijn gesteld vanuit Gods positie.
Wilsophie schreef:De hoeksteen zie ik overigens vanuit de Bijbel als de top van de pyramide, die dus de vorm heeft van de pyramide zelf.
De hoeksteen is de plaats waar God woont. Toegepast op de Here Jezus Zelf in Efeze 2 vers 20 en 1 Petrus 2 vers 6,7. Op de hoeksteen rust het hele gebouw. Een basis-steen van waaruit het gebouw zijn fundament en draagkracht ontvangt.
Dus heeft de aarde pilaren of funamenten en de laatste liggen bij God . En zo kom ik bij de sinaasappel die {niet-toegestaan woord} werd, maar nog meer bij de paardebloem of de sierui waarbij het centrale punt binnen in zit.
Een weergave van de hele schepping en de aarde heeft haar grondvesten eveneens in het centrum en is daar vastgezet.
Mag ik vragen of je de volgende tekst uit Job ook letterlijk opvat?
Job 38
22 Bent u gekomen bij de schatkamers van de sneeuw?
Hebt u de schatkamers van de hagel gezien,
23 die Ik achterhoud voor een tijd van benauwdheid,
voor een dag van strijd en oorlog?
Heeft God schatkamers met hagel? en met sneeuw? voor in een tijd van oorlog?
Wilsophie schreef:Ik geloof niet dat God de aarde hol gemaakt heeft.
Ik geloof dat Hij vanuit Zijn positie of centrum alles heeft uitgespreid als een doek.
Hij was er altijd al in de 3e hemel dus het centrum en schiep in den beginne en wanneer dat was weten we niet en hoe lang dat heeft geduurd en bestaan weten we ook niet, maar in den beginne schiep God geen holle aarde, maar breidde zo uit dat er 2 hemelen en 1 aarde ontstond.
De hele term de holle aarde komt in de Bijbel niet voor en dat heb ik ook nooit beweerd.
Men leert dat de zon het centrum is waaromheen planeten cirkelen in een vaste baan.
Ik heb al uitgelegd dat God in het Noorden is. En als je aan de bovenkant van de bol woont is het noorden een andere kant dan als je aan de zuidkant woont. Ook als je aan de west of oostkant woont uiteraard, en dan is God overal zo zegt men. Alomtegenwoordig wordt dat genoemd.
Het heelal dus de 2 hemelen en de aarde noemt de Bijbel in het Grieks ta panta. Dingen die in de hemelen zijn en op de aarde de geschapen wereld.
We stelden al dat satan vanuit de hemel precies op de aarde terecht kwam.. maar als de aarde een bol is kan "boven" naar vele kanten wijzen. Dat is geen probleem want overal waar je bent op aarde, de hemel is altijd boven en andersom ook uiteraard, maar de wetenschap leert dat onder de hemelen vele planeten zijn.
Gen vers 17 zegt dat alles wat onder de hemel leeft, leeft op aarde.
Deut 2 vers 25 , Pred 2 vers 3 Jer. 10 vers 11, Dan 7 vers 27 en ook Paulus spreekt tot allen die onder de hemel zijn.
Conclusie als de aarde onder de hemelen is dan houden de hemelen in ieder geval aan één kant op en het is dus onjuist als de wetenschap zegt dat de hemelen naar alle kanten oneindig zijn.
Er is aan één kant in ieder geval een begrenzing.
De wetenschap zegt dat de aarde in de hemelen zit als onderdeel van het heelal en men accepteert niet dat de aarde ergens onder zit zeker niet onder de hemelen en zo blijft de aarde een planeet in een oneindig heelal. En kun je nooit uitleggen hoe de lichte aan de hemel zijn gesteld.
Mortlach schreef:
Hoe bepaal je in vredesnaam de bovenkant van iets als je geen referentiekader hebt?
Dus in theorie zou daar de inslagkrater van te vinden moeten zijn?
De wetenschap kan prima uitleggen hoe sterren ontstaan - ik neem aan dat je dat bedoelt. Niet binnen het volstrekt absurde wereldbeeld dat jij aanhangt, natuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken.
k vraag nogmaals:
Mag ik vragen of je de volgende tekst uit Job ook letterlijk opvat?
Job 38
22 Bent u gekomen bij de schatkamers van de sneeuw?
Hebt u de schatkamers van de hagel gezien,
23 die Ik achterhoud voor een tijd van benauwdheid,
voor een dag van strijd en oorlog?
Heeft God schatkamers met hagel? en met sneeuw? voor in een tijd van oorlog?
Dat is juist.hettys schreef:
Nee, dat klopt, maar toen de zon, maan en sterren werden geschapen, en 4 dagen later de mens, bestond de aarde dus al. met fundamenten en al toch? . dus die hemellichten moeten geschapen zijn IN de aarde. Of je moet denken dat de aarde pas later hol is geworden?
Men leert dat de zon het centrum is waaromheen planeten cirkelen in een vaste baan.
Ik begrijp er geen bal meer van. En nee. als je in het uiterste noorden woont dan is het noorden nog steeds het noorden. Ga voor de grap es naar de noordpool en kijk dan waar het noorden is. Zoiets geldt wel voor het westen en oosten. Wie in onze ogen in het oosten woont kan voor andere mensen in het westen wonen. Dat geldt niet voor het noorden.
Tja die hemelen. de vogels vliegen al langs de hemel volgens de bijbel dus dan moet die hemel, volgens de bijbel al heel dichtbij zijn. toch? die zijn dan toch gewoon om de aarde heen? Wat is precies het probleem? De wetenschap leert niets over hemelen.
We kunnen met de wetenschap prima uitleggen hoe Gods schepping in elkaar steekt. We zitten in elk geval niet IN de aarde maar OP de aarde, bijbels gezien én wetenschappelijk gezien. De bijbel heeft dat prima uitgelegd met de kennis van toen. We ZIJN een planeet in een oneindig heelal. God zegt dat de sterren aan uitspansel, waar ook de vogels vliegen. Je zult zelf wel weten dat dit niet letterlijk is bedoeld. Die sterren zijn veel verder weg dan waar de vogels vliegen. Dus sommige teksten moet je dichterlijk opvatten.
Wij lopen heel erg echt aan de buitenkant van de aarde. In de aarde zit veel lava, dat door ook bekende processen naar buiten komt en vulkanen veroorzaakt.
Begrijp je echt niet dat bepaalde teksten niet letterlijk opgevat moeten worden???
Wilsophie schreef: De zon gaat dus vanaf het einde der hemelen gelijk aan de einden der aarde en gaat ook onder aan het einde van de hemelen en de aarde.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten