Kan een christen dan ooit 'klaar' zijn met het profetisch Woord?ineke-kitty schreef:Ach v. slooten
Wat maak ik me ook druk over die zogenaamde "uitverkiezing".
Ik ben er weer klaar mee.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Kan een christen dan ooit 'klaar' zijn met het profetisch Woord?ineke-kitty schreef:Ach v. slooten
ineke-kitty schreef:Ach v. slooten
schelpje3 schreef:Zoals je elke "discussie" beëindigt, want het is nooit een discussie, maar een eenzijdige verkondiging en af en toe mogen wij ook wat zeggen.![]()
Ik ben er nooit klaar mee!
learsi schreef:
Daarom even een vraag aan jou @mealybug.
Is er wat jou betreft een werk van de Geest aan de mens voor de inwoning of verzegeling van de mens, of vindt jij van niet?
h.g.
Learsi
ineke-kitty schreef:nee, schelpje, ik ben klaar met het vechten tegen de bierkaai.
Je kunt nog zoveel "uitverkiezingsteksten" aanhalen als je wilt, maar ik blijf bij wat het Woord van God ZELF verkondigt, dat een IEDER die gelooft niet verloren zal gaan, maar eeuwig leven heeft ontvangen. [ Joh. 3:16].
...schelpje3 schreef:Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden)
Heb je al eens een dode iets aan zien pakken?mealybug schreef:maar dat natuurlijk niet voordat wij eerst gehoorzaamden om te geloven en Hem aan te nemen!
Jvslooten schreef:Heb je al eens een dode iets aan zien pakken?
mealybug schreef:Dat is inderdaad het mooie van het nieuwe verbond, het geestelijke verbond, dat beide partijen elkaar net als bij een verloving (ook vooruitziend op een huwelijk) elkaar bewust wat beloven.
Elkaar!
Bewust!
Jvslooten schreef:Heb je al eens een dode iets aan zien pakken?
Dat was mijn vraag niet. Maargoed, ik stel wel een andere vraag. Heb je wel eens een dode iets bewust zien beloven?mealybug schreef:Dat is inderdaad het mooie van het nieuwe verbond, het geestelijke verbond, dat beide partijen elkaar net als bij een verloving (ook vooruitziend op een huwelijk) elkaar bewust wat beloven.
Elkaar!
Bewust!
schelpje3 schreef:Tjonge jonge.... hoe krijg je dit opgeschreven
mealybug schreef:Dat is inderdaad het mooie van het nieuwe verbond, het geestelijke verbond, dat beide partijen elkaar net als bij een verloving (ook vooruitziend op een huwelijk) elkaar bewust wat beloven.
Elkaar!
Bewust!
Kan een dode horen? Doden zullen horen de stem van de Zoon van God, en allen die hem horen zullen levenJvslooten schreef:Heb je al eens een dode iets aan zien pakken?
mealybug schreef:
God belooft ons de gave van de Heilige Geest, wanneer we Zijn aanbod aannnemen.
Zijn beloftes zijn waarheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 386 gasten