Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Teus schreef:@Hubert,
Een uiterst kwalijke zaak dat je iemands relatie met God zomaar de grond in trapt. Als jij niet gelooft dat Elbert met God gesproken heeft wil dan niet zeggen dat je dat moet verachten. Je doet God en Elbert daar pijn mee. Nu mag Elbert het bij God brengen en Hij zal hem troosten maar jij zal er verantwoording voor moet afleggen, let op wat je zegt. Je bent stellig te zeggen dat een relatie met God niet kan omdat je het zelf niet hebt dat is duidelijk, je zegt het zelf maar ik denk dat je je er achter schuilt. Je wilt geloven maar wel gewoon doorleven, doen wat je zelf wilt, heb ik de indruk. Je voelt je bedreigd, aangevallen omdat er anderen zijn die wel een relatie met God hebben en jij heb het niet. Zou je je dan niet af moeten vragen hoe het kan dat jij het niet hebt in plaats van de stelling te nemen dat het niet kan? Of....vindt je het allemaal maar bekrompen, ben je bang dat je veel dingen niet meer mag? Zou je je dan niet eens af moeten vragen of je wel echt geloofd? Je krijgt zoveel aantijgingen, zou je niet eens op je knieën gaan en God vragen of het waar is wat er gezegd wordt?
Je hebt God nodig man, vraag Hem om hulp, smeek Hem te laten zien of een relatie mogelijk is, belijdt je zonden en vraag of Hij in je leven wilt komen. Als je het met een oprecht hart doet zal Hij je laten zien wat een relatie met Hem is. Dan ga je iedereen vertellen dat een relatie met God mogelijk is, dan doet het je pijn hoor als ze je er belachelijk mee maken.
elbert schreef:Beste mensen, ik zou het maar niet te persoonlijk () opvatten, dat doe ik ook zelden bij gesprekken op een forum.
hubert schreef:Een complete verdraaiing van wat ik gezegd heb. Hoe durf je? Ik voel me helemaal niet bedreigd of aangevallen en ik maak niemand belachelijk, wat een onzin!
hubert schreef:Wat grappig. Bij AH zeker? Nee, wij kunnen geen persoonlijk gesprek met Jezus hebben. Wij moeten het doen met het Woord. Wij geloven dat hij nu in de hemel is bij God. Er is dus geen gesprek mogelijk zoals met ieder willekeurige bezoeker van AH.
hubert schreef:Ik heb niets gezegd over Elberts geloof en spreken met God. Ik heb daar alle respect voor. Ik heb alleen gesteld dat de de Bijbel geen persoonlijke God kent, omdat God nu eenmaal Geest is en geen persoon.
hubert schreef:Een persoonlijke relatie is m.i. niet mogelijk. Goed lezen Teus!
Maar de persoon God en de persoon Jezus kennen blijft m.i. een onmogelijkheid. Dat was mijn punt!
Het zoeken naar een persoonlijke relatie met Jezus is m.i. onmogelijk, want hij is nu eenmaal niet meer onder ons op aarde.
hubert schreef:Uiteraard heeft iedere christen een relatie met de God van de Bijbel. Het is zeer aanmatigend te denken dat jij dat alleen op een goede manier zou hebben. Mijn relatie met God gaat jou helemaal niets aan! Ik weiger parels voor de zwijnen te gooien!
hubert schreef:Ik denk dat deze veroordelingen als een boemerang op je neer zullen komen en terecht!
Ik stop anders val ik zelf in de fout van de veroordelingen en dat is zeer tegen het zere been van God (metaforisch gezien)!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten