Kiezen wij God of kiest God ons?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Kiezen wij God of kiest God ons?

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2011 21:12

@JHM

Het is meer een gedachte omdat sommige beweren "dood in zonde te liggen" en we zijn tot niets
in staat, ach je kent het wel die kreten.
En alles van Gods kant moet komen, maar in de Bijbel Gods Woord, wordt van
ons toch veel gevraagd....zoiets ... :?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 15 jun 2011 21:26

Ik begrijp je niet helemaal schaapje. Maar anders een nieuw topic aan dan wagen we er een gedachtewisseling over uit?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2011 21:45

Ik ga eens zoeken of er al een topic hierover is, het is trouwens wel genieten
op de oude topics van een paar jaar terug, de toon is zo anders, veel milder
naar elkaar en bemoediging en éénsgezindheid. :D
Er zijn er nu een paar die altijd negatief reageren lijkt wel een hobby van ze.

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 15 jun 2011 22:37

kjmulder schreef:Lees wat Hij zegt:
Nader tot God en Hij zal tot u naderen(Jak. 4:8). Dus: laat u met God verzoenen(2 Kor. 5: 20).

Als je deze leest, dan moet ook de vraag opkomen, maar hoe dan?
Dan moet toch beseft worden dat het alleen mogelijk is door Christus, God heeft die weg geopenbaard, opdat we in Christus weer tot God bekeerd kunnen worden.
Als God dit vraagt, besef ik dat dat kan omdat God mij die weg wijst, dan leidt Hij mij op het rechte pad, en dat alles uit genade om Christus wil!

Daarin kan ik niets vinden van mijzelf dan alleen de vrucht die God heeft geplant, om te kunnen geloven!
Gods vrucht waardoor mijn wil wordt omgebogen, en ik dan mag leven naar Gods wil!!

Psalm 100:3 Weet, dat de HEERE is God; Hij heeft ons gemaakt (en niet wij), Zijn volk en de schapen Zijner weide.
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2011 22:43

Je weet het wel precies hé Marieke, hoe God werkt, vind ik wel knap hoor als je pas 16 bent.
Mijn complimenten. :D

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2011 08:15

Marieke1984 schreef:Als je deze leest, dan moet ook de vraag opkomen, maar hoe dan?
Dan moet toch beseft worden dat het alleen mogelijk is door Christus, God heeft die weg geopenbaard, opdat we in Christus weer tot God bekeerd kunnen worden.
Als God dit vraagt, besef ik dat dat kan omdat God mij die weg wijst, dan leidt Hij mij op het rechte pad, en dat alles uit genade om Christus wil!

Daarin kan ik niets vinden van mijzelf dan alleen de vrucht die God heeft geplant, om te kunnen geloven!
Gods vrucht waardoor mijn wil wordt omgebogen, en ik dan mag leven naar Gods wil!!

Psalm 100:3 Weet, dat de HEERE is God; Hij heeft ons gemaakt (en niet wij), Zijn volk en de schapen Zijner weide.
Marieke: Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt allemaal degelijk reformatorisch, maar ken je dat zelf ook? Heeft God jou op die manier willen veranderen tot kind van Hem? Het klinkt allemaal wat statisch. Ik wil hiermee niet jou in een hoekje trappen ofzo. Maar het kwam gewoon in mij naar boven. Als ik het mis heb moet je het me ook zeggen hoor! :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 16 jun 2011 08:16

schaapje schreef:Je weet het wel precies hé Marieke, hoe God werkt, vind ik wel knap hoor als je pas 16 bent.
Mijn complimenten. :D

Even rekenen...Als Marieke van 1984 is, is ze nu... :wink:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 16 jun 2011 08:20

quote="cornelia77"

Even rekenen...Als Marieke van 1984 is, is ze nu... :wink:

oeps :oops: foutje

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 16 jun 2011 08:25

Marieke: Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt allemaal degelijk reformatorisch, maar ken je dat zelf ook? Heeft God jou op die manier willen veranderen tot kind van Hem? Het klinkt allemaal wat statisch. Ik wil hiermee niet jou in een hoekje trappen ofzo. Maar het kwam gewoon in mij naar boven. Als ik het mis heb moet je het me ook zeggen hoor! :wink:[/quote]

Race406: Als God je op die manier heeft willen veranderen tot kind van Hem kan het dan niet degelijk reformatorisch klinken?
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2011 08:40

Noir schreef:Marieke: Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt allemaal degelijk reformatorisch, maar ken je dat zelf ook? Heeft God jou op die manier willen veranderen tot kind van Hem? Het klinkt allemaal wat statisch. Ik wil hiermee niet jou in een hoekje trappen ofzo. Maar het kwam gewoon in mij naar boven. Als ik het mis heb moet je het me ook zeggen hoor! :wink:

Race406: Als God je op die manier heeft willen veranderen tot kind van Hem kan het dan niet degelijk reformatorisch klinken?[/quote]
Als God een mens verandert, gaat dat ook wel heel anders dan de standaard, geijkte reformatorische regeltjes voorschrijven, inderdaad..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 16 jun 2011 08:43

@Race406: in jouw beleving. Je wilt toch niet zeggen dat die dominees die aan de 'rechtse kant zitten' niet bekeerd zijn?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jun 2011 10:09

God gelooft niet, de mens gelooft! Wat gelooft de mens dan? Dat hij het zelf niet kan! Hij stemt dus ACTIEF in dat hij slechts in PASSIVITEIT, en slechts door genade, zalig kan worden. Een paradox. Maar we kunnen de oproep niet wegmoffelen, en ook niet beredeneren. Het staat er zoals het staat!

Nu het zand van Kuitert uit mijn ogen is gespoeld, zie ik toch best een wijze opmerking hier :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2011 10:17

Noir schreef:@Race406: in jouw beleving. Je wilt toch niet zeggen dat die dominees die aan de 'rechtse kant zitten' niet bekeerd zijn?
Daar gaat de hele discussie toch niet over? Ik zeg niet dat mensen die op de "standaard voorgeschreven refo-manier" zijn bekeerd niet oprecht bekeerd kunnen zijn! Evenmin alsdat ik zeg dat mensen die op een andere manier bekeerd zijn niet oprecht gelovig zouden kunnen zijn. Mij wel een raadsel trouwens hoe je dat uit mijn woorden hebt kunnen opmaken...

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 16 jun 2011 10:50

quote]Daar gaat de hele discussie toch niet over? Ik zeg niet dat mensen die op de "standaard voorgeschreven refo-manier" zijn bekeerd niet oprecht bekeerd kunnen zijn! Evenmin alsdat ik zeg dat mensen die op een andere manier bekeerd zijn niet oprecht gelovig zouden kunnen zijn. Mij wel een raadsel trouwens hoe je dat uit mijn woorden hebt kunnen opmaken...[/quote]

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen!! :oops:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2011 11:13

Race406 schreef:Daar gaat de hele discussie toch niet over? Ik zeg niet dat mensen die op de "standaard voorgeschreven refo-manier" zijn bekeerd niet oprecht bekeerd kunnen zijn! Evenmin alsdat ik zeg dat mensen die op een andere manier bekeerd zijn niet oprecht gelovig zouden kunnen zijn. Mij wel een raadsel trouwens hoe je dat uit mijn woorden hebt kunnen opmaken...
Noir schreef:Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen!! :oops:
Kan gebeuren. 8>)

Terug naar “[Religie] - Open forum”