Het is meer een gedachte omdat sommige beweren "dood in zonde te liggen" en we zijn tot niets
in staat, ach je kent het wel die kreten.
En alles van Gods kant moet komen, maar in de Bijbel Gods Woord, wordt van
ons toch veel gevraagd....zoiets ...

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
kjmulder schreef:Lees wat Hij zegt:
Nader tot God en Hij zal tot u naderen(Jak. 4:8). Dus: laat u met God verzoenen(2 Kor. 5: 20).
Marieke: Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt allemaal degelijk reformatorisch, maar ken je dat zelf ook? Heeft God jou op die manier willen veranderen tot kind van Hem? Het klinkt allemaal wat statisch. Ik wil hiermee niet jou in een hoekje trappen ofzo. Maar het kwam gewoon in mij naar boven. Als ik het mis heb moet je het me ook zeggen hoor!Marieke1984 schreef:Als je deze leest, dan moet ook de vraag opkomen, maar hoe dan?
Dan moet toch beseft worden dat het alleen mogelijk is door Christus, God heeft die weg geopenbaard, opdat we in Christus weer tot God bekeerd kunnen worden.
Als God dit vraagt, besef ik dat dat kan omdat God mij die weg wijst, dan leidt Hij mij op het rechte pad, en dat alles uit genade om Christus wil!
Daarin kan ik niets vinden van mijzelf dan alleen de vrucht die God heeft geplant, om te kunnen geloven!
Gods vrucht waardoor mijn wil wordt omgebogen, en ik dan mag leven naar Gods wil!!
Psalm 100:3 Weet, dat de HEERE is God; Hij heeft ons gemaakt (en niet wij), Zijn volk en de schapen Zijner weide.
schaapje schreef:Je weet het wel precies hé Marieke, hoe God werkt, vind ik wel knap hoor als je pas 16 bent.
Mijn complimenten.
Noir schreef:Marieke: Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt allemaal degelijk reformatorisch, maar ken je dat zelf ook? Heeft God jou op die manier willen veranderen tot kind van Hem? Het klinkt allemaal wat statisch. Ik wil hiermee niet jou in een hoekje trappen ofzo. Maar het kwam gewoon in mij naar boven. Als ik het mis heb moet je het me ook zeggen hoor!
God gelooft niet, de mens gelooft! Wat gelooft de mens dan? Dat hij het zelf niet kan! Hij stemt dus ACTIEF in dat hij slechts in PASSIVITEIT, en slechts door genade, zalig kan worden. Een paradox. Maar we kunnen de oproep niet wegmoffelen, en ook niet beredeneren. Het staat er zoals het staat!
Daar gaat de hele discussie toch niet over? Ik zeg niet dat mensen die op de "standaard voorgeschreven refo-manier" zijn bekeerd niet oprecht bekeerd kunnen zijn! Evenmin alsdat ik zeg dat mensen die op een andere manier bekeerd zijn niet oprecht gelovig zouden kunnen zijn. Mij wel een raadsel trouwens hoe je dat uit mijn woorden hebt kunnen opmaken...Noir schreef:@Race406: in jouw beleving. Je wilt toch niet zeggen dat die dominees die aan de 'rechtse kant zitten' niet bekeerd zijn?
Race406 schreef:Daar gaat de hele discussie toch niet over? Ik zeg niet dat mensen die op de "standaard voorgeschreven refo-manier" zijn bekeerd niet oprecht bekeerd kunnen zijn! Evenmin alsdat ik zeg dat mensen die op een andere manier bekeerd zijn niet oprecht gelovig zouden kunnen zijn. Mij wel een raadsel trouwens hoe je dat uit mijn woorden hebt kunnen opmaken...
Kan gebeuren.Noir schreef:Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen!!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten