discipel2011 schreef:12 Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is, hoe zeggen sommigen onder u, dat er geen opstanding der doden is?
13 En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt.
14 En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof.
15 En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden.
16 Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt.
17 En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden.
18 Zo zijn dan ook verloren, die in Christus ontslapen zijn.
19 Indien wij alleenlijk in dit leven op Christus zijn hopende, zo zijn wij de ellendigste van alle mensen.
20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
Je loochent de fysieke opstanding van Christus en dát is de geest van de Anti-christ.
Ik ken jouw werkwijze van andere fora, ...
Die de Opwekking van Zoon loochent, loochent ook de Vader, Die Hem gezonden heeft.
En een ieder die een andere leer brengt en ondersteunt die mijd ik overeenkomstig het Woord van God, dwaalgeesten zijn niet voor bekering vatbaar...
2 Johannes
9 Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon.
10 Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
1 Johannes 2:
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.
24 Hetgeen gijlieden dan van den beginne gehoord hebt, dat blijve in u. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, zo zult gij ook in den Zoon en in den Vader blijven.
25 En dit is de belofte, die Hij ons beloofd heeft, namelijk het eeuwige leven.
26 Dit heb ik u geschreven van degenen, die u verleiden.
27 En de zalving, die gijlieden van Hem ontvangen hebt, blijft in u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar gelijk dezelfde zalving u leert van alle dingen, zo is zij ook waarachtig, en is geen leugen; en gelijk zij u geleerd heeft, zo zult gij in Hem blijven.
Waarom staat het verhaal van Jezus' lichamelijke opstanding in een evangelie, dat
volstrekt niet aan ons gericht is? Geeft u daar eens een duidelijk antwoord op? Als dit zó belangrijk is volgens u, dan zou het toch ook aan ons, heidenen, gericht moeten zijn? En wat Johannes 2 betreft, als hij schrijft, dat wie de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet, gelooft u werkelijk, dat hiermee de méns Jezus bedoeld wordt? En al die miljarden mensen mensen, die vóór Jezus leefden en Hem nooit gekend konden hebben, en dus gestorven zijn, zijn die dan allemaal verloren gegaan? Nee, broeder, het gaat ook voor ons om de
innerlijke ZOON, Gods Geest. Wie die Geest, die
in hem is, loochent, die is een ant-christus!En legt u ook 1 Korinthe 15.20 eens uit, waar staat:
'Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden als Eersteling van hen die ontslapen zijnGaat dit over de
mens Jezus? Zijn wij dan allemaal gelijk met Hem de lichamelijke dood gestorven? Nee, broeder, hier gaat het over de Christus als Gods
Geest die in den Beginne in de Adamitische mens is gestorven, namelijk de gééstelijke dood. Én weer is opgewekt. En die Christus wóónt in ieder mens. Nee, de mens bedenkt over het algemeen niet de dingen, die des
Geestes Gods zijn, want hij kan het niet verstaan. Wij worden niet door 'vlees en bloed' verlost, maar door Gods Geest, die in ons woont.