Eén opmerking in een reactie op dat artikel trof me wel.
In de Hof van Eden stond al een boom waarvan niet mocht worden gegeten.
God had dit uitdrukkelijk verboden.
Maar die boom stond er wel! En er stond geen hek omheen....
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Hmm, een nogal heftige vergelijking, die volgens mij de lading niet goed dekt. Wie van ons zou er met de kennis van nu géén hek om die boom gezet hebben?
egbert schreef:Ik heb ook geen filter...![]()
schelpje3 schreef::-&rafaell schreef:Gezien op Twitter: Hoeveel geld zou de GGiN van #Kliksafe hebben gekregen, voor het verplicht stellen van dat filter in hun kerkelijke gemeenten?
egbert schreef:Ik heb ook geen filter...![]()
Wel is het zo dat alle wat bij mij thuis op het internet gebeurt door mijn firewall wordt gelogd.
Af en toe controleer ik die logs.
Mijn kinderen weten dat... dat is afdoende.
Toen mijn kinderen jonger waren kon ik vanaf mijn pc met hun pc meekijken als ze op hun kamer bezig waren zonder dat ze dit merkten.
Inmiddels doe ik dat niet meer, ze zijn nu 17,17,21 en 22...
schelpje3 schreef:egbert schreef:Ik heb ook geen filter...![]()
Wel is het zo dat alle wat bij mij thuis op het internet gebeurt door mijn firewall wordt gelogd.
Toen mijn kinderen jonger waren kon ik vanaf mijn pc met hun pc meekijken als ze op hun kamer bezig waren zonder dat ze dit merkten.
Ja precies, hier is het krek eender.
Bij een vriendin van mij, neemt de computer elke minuut een foto ? (ik zeg het maar in lekentaal)
haar man is nogal into computers, ze hebben 2 puberzoons en voor het geval dat, hebben zij dat als controle.
Maar wij hebben echt nimmer iets kunnen vinden of hen betrapt op iets wat niet goed zou zijn.
Heel in het begin heeft 1 van mijn zoons, door een vragenlijstje in te vullen op internet, zich heel onnozel aan een duur abonnement verbonden, maar dat konden wij terugdraaien, daar hij 13 jaar was en wij als ouders geen toestemming gaven. We hebben gedreigd om stappen te ondernemen, als zij het ab, toch door lieten gaan. Soms moet je dat soort "oplichters" meteen keihard aanpakken, anders pakken ze jou (of je kind)
Maar het was voor hem een leerschool, en voor ons allemaal, je bent nl nooit TOEVALLIG de miljoenste bezoeker.
schelpje3 schreef:Bij een vriendin van mij, neemt de computer elke minuut een foto ? (ik zeg het maar in lekentaal)
Heel in het begin heeft 1 van mijn zoons, door een vragenlijstje in te vullen op internet, zich heel onnozel aan een duur abonnement verbonden, maar dat konden wij terugdraaien, daar hij 13 jaar was en wij als ouders geen toestemming gaven. We hebben gedreigd om stappen te ondernemen, als zij het ab, toch door lieten gaan. Soms moet je dat soort "oplichters" meteen keihard aanpakken, anders pakken ze jou (of je kind)
Maar het was voor hem een leerschool, en voor ons allemaal, je bent nl nooit TOEVALLIG de miljoenste bezoeker.
egbert schreef:schelpje3 schreef:egbert schreef:Ik heb ook geen filter...![]()
Ja precies, hier is het krek eender.
Bij een vriendin van mij, neemt de computer elke minuut een foto ? (ik zeg het maar in lekentaal)
haar man is nogal into computers, ze hebben 2 puberzoons en voor het geval dat, hebben zij dat als controle.
Maar wij hebben echt nimmer iets kunnen vinden of hen betrapt op iets wat niet goed zou zijn.
Er is één keer iets gebeurt.... toen de jongens een jaar of 12. 13 waren, zaten ze tijdens een verjaardag met een hele berg neefjes met z'n allen op de kamer van een van hen en het werd opeens wel heel er stil daar...
Wij (m'n broer, zwager en ik) meekijken wat er gebeurde en ja hoor... ze zaten op een verboden site.
Wij naar boven geslopen en in een keer de deur opengegooid. Je had die koppen moeten zien...![]()
Nooit meer iets gebeurt nadien.
flowers schreef:De PC staat in de huiskamer. De kids zijn wel eens per ongeluk op een rare site terecht gekomen. Dat was een aanleiding om met hen te praten over sexualiteit, hoe het in de 'wereld' er aan toegaat, hoe God het bedoelt heeft, enz. Later heb je het er dan nog wel eens over, en vertelde mijn zoon dat hij datgene wat hij zag echt walgelijk vind....
flowers schreef:Ik heb ook geen filter. Ik ben ZELF verantwoordelijk voor wat ik kijk of niet. Daar zal ik ooit ZELF verantwoording voor moeten afleggen.
De PC staat in de huiskamer. De kids zijn wel eens per ongeluk op een rare site terecht gekomen. Dat was een aanleiding om met hen te praten over sexualiteit, hoe het in de 'wereld' er aan toegaat, hoe God het bedoelt heeft, enz. Later heb je het er dan nog wel eens over, en vertelde mijn zoon dat hij datgene wat hij zag echt walgelijk vind....
Zo'n regel van een kerk dat je verplicht bent kliksafe te nemen vind ik erg. De mensen worden er niet beter door.
Het kwaad zit in jezelf. Wie nieuwsgierig is naar rare/vieze/goddeloze dingen zal zich echt niet laten tegenhouden door kliksafe!
flowers schreef:Ik heb ook geen filter. Ik ben ZELF verantwoordelijk voor wat ik kijk of niet. Daar zal ik ooit ZELF verantwoording voor moeten afleggen.
De PC staat in de huiskamer. De kids zijn wel eens per ongeluk op een rare site terecht gekomen. Dat was een aanleiding om met hen te praten over sexualiteit, hoe het in de 'wereld' er aan toegaat, hoe God het bedoelt heeft, enz. Later heb je het er dan nog wel eens over, en vertelde mijn zoon dat hij datgene wat hij zag echt walgelijk vind....
Zo'n regel van een kerk dat je verplicht bent kliksafe te nemen vind ik erg. De mensen worden er niet beter door.
Het kwaad zit in jezelf. Wie nieuwsgierig is naar rare/vieze/goddeloze dingen zal zich echt niet laten tegenhouden door kliksafe!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten