Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Pcrtje schreef:Hoi Alfredo25, welkom op het forum. Je vraag is relatief makkelijk te beantwoorden: schizofrenie is voor een groot deel erfelijk bepaald waarbij er vaak aanvullende risicofactoren zijn. Het luisteren van bepaalde soorten muziek is geen oorzaak of risicofactor voor schizofrenie. Het eerlijke antwoord is dat drugs dat wel zijn, waaronder wiet.
benefietdiner schreef:Zou je mij willen uitleggen wat heavy metal muziek wel met je zou kunnen doen.
StillAwake schreef:Voor mij is het een prettige manier om tot rust te komen.
Het adresseert de onrust in mijn hoofd, en helpt me mijn frustraties kwijt te raken.
Wel moet je je bewust zijn van de teksten die je tot je neemt. En daar je muziekkeuze op aanpassen.
Maar dat geldt bij elke muziekstijl...
StillAwake schreef:Dat klopt, en niet alleen in dat genre.
Persoonlijk verwacht ik eerder dat de problematiek die de topic-starter ervaart te wijten is aan drugsgebruik dan aan een stukje muziekkeuze.
Wél denk ik dat het bij metal (zoals elke muziekstijl) van belang is dat je let op welke artiesten je beluistert en welke niet.
Want laten we eerlijk zijn: er zit een hoop rotzooi tussen!
Pcrtje schreef:Het luisteren van bepaalde soorten muziek is geen oorzaak of risicofactor voor schizofrenie.
benefietdiner schreef:Zou je mij willen uitleggen wat heavy metal muziek wel met je zou kunnen doen.
Marnix schreef:En je hebt natuurlijk ook gewoon wel wat christelijke bands in dat genre.
Mortlach schreef:Die 'white metal' vind ik dan weer helemaal nergens naar klinken, persoonlijk.
StillAwake schreef:Mee eens, maar de echte black metal klinkt vaak ook niet heel lekker.
ik ben metal liefhebber, maar ik heb wél een ondergrens
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten