irmo schreef:Welke Heer? Wat bedoel je daarmee? Bedoel je dan God of Jesus? En hoelang moet ik nog wachten? Warom is het nooit voor mij? En dat pleiten op de belofte(n), hoe dan? En welke dan?
Weet je niet dat God drieënig is? Je mag tot God maar ook tot de Heere Jezus naderen.
Wat je nu zegt is: ik wil wel hoor, maar God wil niet. Daarmee leg je de schuld bij Hem.
Ik beluisterde gisteren een lezing van ds van Kooten en hij deed daar een best pittige beschuldiging.
Ik ken de term onheilig bidden natuurlijk wel, maar hij noemt dat zelfs vloeken!
Het ligt
nooit aan God, dat wij moeten wachten, onze gebeden niet verhoord lijken te worden. Want wil jij wel, ten diepste?
Wil ik wel? Want als je kiest, dan kun je niet half half kiezen, nl. de wereld met al zijn begeerlijkheden blijven liefhebben en op zondag is er dan nog wel een uurtje voor God.
Nee, radicaal het stuur om, je zonden belijden EN laten, ook die verborgen zonde, die niemand weet en die je zo moeilijk kunt los kunt laten.
Dat is wat? Denk je te bidden, ben je aan het vloeken.
irmo schreef:O, ik ben helemaal niet bitter. Ik ben alleen heel er verbaasd en eerlijk gezegd ook wel geschokt door hoe de kerk ( ik generaliseer maar weer eens) met mensen ongaat. Als ik de bijbel lees, en als ik van christenen over Jezus hoor, dan komt bij mij een bepaald beeld naar voren. En als ik dan vervolgens ga kijken hoe ze dat in de praktijk brengen, ja sorry, maar dan heeft het geen enkele waarde meer, want dat is een heel ander beeld. En dat klopt gewoon niet, want mensen en kerken liegen altijd en ze hebben altijd een 2e agenda. Ze zijn er niet op uit om mij dichter bij Jesus te brengen, ze zijn er op uit om het plaatje wat zij hebben bovenop mij te plakken en dat dan christelijk te noemen.
En dit noem jij niet bitter?
Je generaliseert zeker, honderden kerken en duizenden mensen gooi je op één hoop. Irmo, die mensen die jou teleurstellen zijn naamchristenen.
Ze noemen zich christen, maar zijn het niet.
Als ik zomaar een paar willekeurige mensen in mijn gedachten neem, uit onze kerk, uit andere kerken, die ik ontmoet heb, dan geeft mij dat zo'n jaloersmakend gevoel (jaloers in de goede zin van het woord) dat ik die mensen waar ik mee omgevallen ben, niet eens meer zie.
Dan kan ik vergeven. Niet uit mezelf, maar omdat ze niet beseffen dat ze eigenlijk met hun daden en woorden God in een kwaad daglicht zetten.
Als je een lezing van ds van Dooijeweert beluistert, bekruipt jou dan ook het gevoel dat hij een 2e agenda zou hebben?
De man is zo gunnend.
irmo schreef:Ik hoef helemaal niks los te laten. Mijn beeld wordt keer op keer bevestigd. Bewijs jij maar eens waarom jij anders zou zijn dan al die anderen.
Ik moet op een forum bewijzen dat ik anders ben dan wie, precies?
irmo schreef:Ik heb contact met die predikant die ooit mijn vraag heeft beantwoord, jij weet wel welke ik bedoel. Maar verder is dat ook lastig omdat ik niet in Nederland woon.
Uhh, nee.
Maar dat contact verloopt op zich wel goed?
irmo schreef:En dat is dus exact het probleem. Want als iedereen dat doet, gebeurt er dus niks en verandert de situatie dus ook nooit.
Daar wordt mee bedoeld dat als je gekwetst bent, of mensen begrijpen je niet, of stoten jou van zich af, dat je je om moet draaien en verder moet trekken. Dat deed de Heere Jezus nl., daar komt de uitdrukking vandaan.
Wacht niet tot er iets verandert, want dat gaat niet gebeuren.
Ik denk dat het in zijn algemeenheid erger gaat worden. De liefde van velen zal verkouden, staat in de Bijbel.
D.w.z. dat mensen steeds meer alleen van zichzelf houden en het zichzelf comfortabel maken, de rest kan "barsten". (excuses le mot)
irmo schreef:Inderdaad. Voor het grootste christelijk forum gaat het hier niet altijd christelijk aan toe. Daar ben ik in het begin eigenlijk best wel van geschrokken, als ik het christendom moet aflezen aan de reacties hier af en toe
Waarom schrok je daarvan, als je weet hoeveel kerkscheuringen er zijn geweest? Dat ging echt ook niet in allemaal in harmonie en vrede.
irmo schreef:dan verbaas ik me dat mensen dat vrijwillig willen hebben, die Christus.
Jij ziet in die mensen een beeld van Christus en dat klopt dus niet?
Want Jezus is barmhartig, zacht, vriendelijk, zoals afgebeeld op plaatjes.
Tegelijkertijd haat Jezus de zonde en wees Hij zelfs Zijn moeder terecht.
Het beeld wordt vaak te eenzijdig gemaakt.
Ik kan jou niet overtuigen irmo, dat kan niemand. Ik kan niet eens al jouw vragen beantwoorden of je boosheid en teleurstelling wegnemen.
Je zult het misschien niet fijn vinden dat ik dit zeg, maar ik wil je eerlijk behandelen. Zoek het eerst bij jezelf, waarom het niet gaat zoals het gaat.
We mogen niet op een krukje zitten wachten tot God ons aantikt, zo van: en nu ben jij aan de beurt.
Hoeveel jaren hebben we al niet achter ons liggen, gevuld met zonden.
God heeft eindeloos geduld, Hij roept jou en je antwoordt Hem niet.
En dan wil jij ervan maken dat God niet wil, dat kan en mag niet irmo.
Zie trouwens mijn onderschrift!