Wat zou JIJ God vragen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Wat zou JIJ God vragen?

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2016 18:08

Heintje schreef:
Als jij in een almachtige en alwetende God (met hoofdletter) gelooft, dan heeft Swaab meer dan gelijk!
Dus ik zou zeggen. Bezoek het Sofia-kinderziekenhuis te R'dam eens en loop een neonatologie afdeling binnen en kijk wat
jouw God allemaal regelt vanuit Zijn troon.
Mohamed antwoord:
Dat zal ik doen als jij eerst toegeeft dat al het goede dan ook van God komt.

heintje schreef:Is wel of niet in God geloven een spelletje toegeven of wel of niet met argumenten komen?

Nee, consequent zijn is geen spelletje. Nu ben ik eens benieuwd wanneer jouw cd begint. Ik vraag het je nogmaals: als jij niet eens zeker bent van het bestaan van God, waarom bedank je hem dan niet veel liever voor de goeie dingen dan dat je hem de schuld geeft van de slechte dingen die gebeuren? Als je er nou miljoenen mensen geloven dat er een alles verterend vuur achter deur een zit, dan ben je nogal stom om die deur zomaar open te maken zonder je brandweer kostuum te hebben aangetrokken niet? En jij bent die stomkop!
heintje schreef:JIJ gelooft in een algoede God, maar ook in een alwetende en alrechtvaardige God.
En als ik Paulus (Romeinen 1:20) mag geloven zou ik deze God uit de natuur/omgeving moeten kunnen leren kennen. En dus kijk ik om me heen en zie spaans-benauwde blauw kreunende prematuurtjes die na een lijdensweg met prikken en slangen en medicijnen toch nog sterven waarbij ouders achter blijven met intens verdriet.

Nou, jij gelooft niet in God maar houdt hem wel verantwoordelijk voor zieke kindjes, wat is nou erger?
heintje schreef:Waar zie ik dan die God? Wat is het nut van dit lijden?

Evenveel nut als rijkdom verwerven en dat nalaten aan iemand die er nooit wat voor deed: geen.

Toch ben ik niet zo hypocriet om iemand waar ik niet in geloof de schuld te geven van het onrecht in de wereld. Nee, het onrecht wat er is leert me juist mijn Schepper te danken voor de zegeningen die hij geeft en die mensen als jij voor lief nemen. Nu kan dat nog, voorlopig.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 24 jul 2016 19:41

Mohamed, leer het nou eens. Ik kruip even in de huid van de (kritische) gelovige en dan blijft er van het algoede in jouw godsbeeld gewoon niet veel meer over.
En ik vroeg je met argumenten te komen, niet om consequent te blijven geloven. Want dat je dat kan, dat snap ik.
Als jij je Schepper dankt voor de zegeningen (en Hij daar dus verantwoordelijk voor is) moet je ook consequent zijn en Hem verantwoordelijk houden voor de andere kant. Het kinderziekenhuis dus!
Wel zo eerlijk.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2016 21:28

Wat zou ik God vragen? Ik heb het einde van het Boek van Job gelezen, dus waarschijnlijk niks. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 24 jul 2016 23:08

Ik vraag God om een eind te maken aan al die God onterende lasterlijke taal hier al dagenlang op dit, zichzelf noemende, Refoweb.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 24 jul 2016 23:30

Marloes1g schreef:Ik vraag God om een eind te maken aan al die God onterende lasterlijke taal hier al dagenlang op dit, zichzelf noemende, Refoweb.

Waar precies dan?
Is refoweb slechts bedoeld om God te loven en te prijzen en hoog te achten en vereren? Volgens mij is het bedoeld om van gedachten te wisselen met anders denkenden.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 25 jul 2016 09:40

Met andersdenkende heb ik niet zon moeite.
Maar ik vind het verschrikkelijk dat iemand al wekenlang, dag in dag uit, (en halve nachten erbij) met de meest spottende en lasterlijke woorden ZICHZELF probeert te overtuigen dat God niet bestaat.
Daar moet toch wel een vreselijke angst aan ten grondslag liggen.
Waarom zoveel moeite om iets of iemand te bestrijden die niet bestaat (in jouw ogen)?
Laat gewoon gaan en leef vrolijk verder maar dat gaat dus niet.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2016 10:03

Marloes1g schreef:Ik vraag God om een eind te maken aan al die God onterende lasterlijke taal hier al dagenlang op dit, zichzelf noemende, Refoweb.

Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.
Het is voor ons onmogelijk om zo iemand op andere gedachten te brengen. Je hoopt dat iemand dan toch OOK een ander inzicht krijgt.
Als het echter steeds hardnekkiger en uitdagender wordt, is het beter om te zwijgen.
Maar dat zo iemand hier zo lang een podium krijgt om zijn hatelijke godslasterende taal uit te braken, is mij een kompleet raadsel.
Natuurlijk kunnen we op de modknop drukken, maar hoe vaak?

Je mag toch hopen EN verwachten! dat de mods dit ook allemaal lezen?
Mij doet het pijn en zo te zien jou ook!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 25 jul 2016 10:40

Marloes1g schreef:Met andersdenkende heb ik niet zon moeite.
Maar ik vind het verschrikkelijk dat iemand al wekenlang, dag in dag uit, (en halve nachten erbij) met de meest spottende en lasterlijke woorden ZICHZELF probeert te overtuigen dat God niet bestaat.
Daar moet toch wel een vreselijke angst aan ten grondslag liggen.
Waarom zoveel moeite om iets of iemand te bestrijden die niet bestaat (in jouw ogen)?
Laat gewoon gaan en leef vrolijk verder maar dat gaat dus niet.

Het was even zoeken ,maar ik heb het,deze tekst in Psalm 14 (Willibrord vertaling):
De dwaas* zegt bij zichzelf:
‘Er bestaat geen god.’
Zij doen slechte, schandelijke dingen;
een goed mens vind je niet meer.
[2] De heer ziet neer vanuit de hemel,
Hij speurt de mensen af
of er ergens een wijze is,
iemand die zoekt* naar God.
[3] Maar iedereen zit op een dwaalspoor,
het is één verdorven bende,
een goed mens vind je niet meer, niet één.
[4] Beseffen die boosdoeners dat dan niet?
Zij verteren mijn volk alsof het hun brood is
en nooit roepen zij de heer aan.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 25 jul 2016 10:49

Ik zou Hem ook vragen waarom het zo ontzettend onmogelijk is, redelijk en rationeel met andersdenkenden (gelovigen) van gedachten te wisselen door argumenten te bespreken.
Ik zie dat ik nu ook (met de hand op de bijbel) dwaas wordt genoemd maar er wordt bijna gesmeekt naar moderatie van mijn berichten. Mijn berichten waarin ik niemand persoonlijk aanval of dwaas noem.

Interreligieuze dialoog en gesprek tussen ongelovigen en gelovigen blijft onmogelijk. Er worden te gevoelige snaren geraakt
Daniel Patrick Moynihan

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jul 2016 11:01

Ik ben het helemaal eens met Chaya en Marloes.
Daarom even ingelogd, het is tenenkrommend wat er te lezen is en voor mij heeft Refoweb afgedaan.
Ik heb geen enkele zin meer om hier te zijn en zo te zien zijn er vele anderen die er ook zo over denken.

Een Godhater of iemand die gelovigen zo haat dat het zijn dagtaak is om gelovigen te laten zien met zijn redenaties dat alles belachelijk is waar wij ons mee bezig houden in dit leven.
God afschilderen als soort misantroop (zie ander topic) alleen het kwaad ziet hij in de Bijbel.
Wat een zielig figuur wat een troosteloosheid, ik gun hem toch heel wat anders.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 25 jul 2016 11:22

@Schaapje
Wel zo veilig inderdaad om je alleen onder gelijk denkenden te begeven. Vooral niet meer nadenken en er over praten. Lijkt me een uitstekende zet.
Helaas geef je geen antwoord op de (topic)vraag. Want stel nou dat God aan Schaapje vraagt: "Stel mij eens 1 vraag Schaapje"?
Daniel Patrick Moynihan

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jul 2016 11:44

heintje schreef:@Schaapje
Wel zo veilig inderdaad om je alleen onder gelijk denkenden te begeven. Vooral niet meer nadenken en er over praten. Lijkt me een uitstekende zet.
Helaas geef je geen antwoord op de (topic)vraag. Want stel nou dat God aan Schaapje vraagt: "Stel mij eens 1 vraag Schaapje"?

Het is niet zozeer dat het veiliger is onder gelijk denkenden, maar wat ik van jou lees is één grote ergernis en alsmaar herhalingen van alles wat jij beweert te weten, jij weet niets van God af want je gelooft niet eens en toch zet je Hem neer als ..... tja ik weet er geen woorden voor! En niet nadenken? Dat is een invulling van jou, want jij kent me niet eens en er over praten? Wat voor een zin heeft dat? Jij bent dan noch ijveriger bezig om alles af te doen als onbestaanbaar, onzin, bewijzen, weet ik allemaal, ik gun jou dat pleziertje niet!
En wat ik God zou vragen? Ik vind dat een privé zaak dat gaat jou, een ongelovige niets aan en meestal heb ik niet zoveel vragen, maar ben ik bewust van wat ik heb in mijn leven en daar ben ik God héél dankbaar voor.

Eigenlijk is het een grote zegen dat onze God niet te bewijzen is!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2016 11:49

heintje schreef:Ik zou Hem ook vragen waarom het zo ontzettend onmogelijk is, redelijk en rationeel met andersdenkenden (gelovigen) van gedachten te wisselen door argumenten te bespreken.

Dat kan niet, want Hij bestaat niet.
En zoek alsjeblieft een ander forum, waar wetenschappers bijeen komen, misschien kun je daar je intellectuele kennis uitwisselen.
heintje schreef:Wel zo veilig inderdaad om je alleen onder gelijk denkenden te begeven. Vooral niet meer nadenken en er over praten. Lijkt me een uitstekende zet.

Heeft met veilig niets te maken, wel met respect en dat mis jij ten enenmale.
heintje schreef:Ik zie dat ik nu ook (met de hand op de bijbel) dwaas wordt genoemd maar er wordt bijna gesmeekt naar moderatie van mijn berichten. Mijn berichten waarin ik niemand persoonlijk aanval of dwaas noem.

In jouw ogen zijn we dat wel, dat kun je tussen de regels doorlezen.
Wij hoeven God niet te verdedigen, noch Zijn bestaan te bewijzen.

Het ontbreekt je kennelijk aan zelfreflectie, want je begrijpt niet dat je postings uiterst kwetsend zijn.

En voor jouw info, ik woon tussen Godhaters, vloekers, atheïsten, moslims en ga regelmatig met hen in gesprek.
Dus jouw stelling:
heintje schreef:Interreligieuze dialoog en gesprek tussen ongelovigen en gelovigen blijft onmogelijk. Er worden te gevoelige snaren geraakt

klopt totaal niet.
Wel jouw houding in deze, die klopt niet.
Je bent hier te gast, gedraag je dan ook zo!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 25 jul 2016 12:07

Schaapje zegt: jij beweert te weten, jij weet niets van God af want je gelooft niet eens en toch zet je Hem neer als .....

Weet jij meer over God???

@Chaya
En zoek alsjeblieft een ander forum,
Tja...voor jullie wel zo veilig. Je zal als democraat in Amerika eens in gesprek gaan met een republikein....Nee, dat kun je beter niet doen! Blijf vasthouden aan je eigen ideeën en idealen.

Heeft met veilig niets te maken, wel met respect en dat mis jij ten enenmale.
Waar precies ben ik onrespectvol naar personen toe? Misschien naar ideeën, rotsvaste overtuigingen en beweringen maar niet naar personen. Ik ken jullie niet eens. Wat vind jij van het idee van 'magic underwear' van Scientology aanhangers? IK vind dit idee te zot voor woorden, maar jij respecteert dit idee?? Ik respecteer John Travolta (denk ik, want ik ken hem niet persoonlijk), maar zijn overtuiging dat underwear, magic kan zijn....ridiculiseer ik.
Wij hoeven God niet te verdedigen, noch Zijn bestaan te bewijzen.

Het ontbreekt je kennelijk aan zelfreflectie, want je begrijpt niet dat je postings uiterst kwetsend zijn.
Er worden hier (waarheids)claims gedaan en (waarheids)claims zijn er voor om over te praten. Als je dat niet wilt, zou ik jou juist willen adviseren een ander forum te zoen.
Wil je anders alleen maar gesprekken zien zoals:
A: Ik vind dat A erg goed voor de mens is.
B: Nou...zeker! A is uitstekend voor de mens.
A: Geweldig he, dat A zo goed is voor de mens.
B: Zeker weten, want A is ontzettend goed voor de mens.
Ad infinitum.
Mijn tip zou zijn. Als je je ergert aan mijn bijdragen...reageer dan niet.
En voor jouw info, ik woon tussen Godhaters, vloekers, atheïsten, moslims en ga regelmatig met hen in gesprek
Als je met mij (op een virtueel forum) al de grootste moeite hebt, hoe ga jij dan in een gesprek met deze mensen? Dat zou je toch eens moeten uitleggen. Hoe dit gesprekken verlopen.
Daniel Patrick Moynihan

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2016 12:52

heintje schreef:Mijn tip zou zijn. Als je je ergert aan mijn bijdragen...reageer dan niet.

Thanks. Dit is mijn laatste dus.
heintje schreef:Als je met mij (op een virtueel forum) al de grootste moeite hebt, hoe ga jij dan in een gesprek met deze mensen? Dat zou je toch eens moeten uitleggen. Hoe dit gesprekken verlopen.

Niet altijd goed nee.
Elk gesprek verloopt anders. Het ligt er aan hoe die persoon zelf in het leven staat, bereid is naar anderen te luisteren, in hoeverre hij of zij openstaat voor een andere levensvisie, oprechte belangstelling, respect voor de wijze waarop e.e.a. verwoord dient te worden.

Ze zitten ook in mijn familie, dus ik ben er zelfs met bloedbanden mee verbonden.

Jouw stelling dat wij hier allemaal bibberend achter ons toetsenbordje zitten, bang voor het argument of bewijsmateriaal waar jij nu mee komt, is dus absoluut onwaar.
Ik ben begaan met je, maar zelfs dat zul je afstoten weet ik.
Omdat je je ver verheven voelt boven ons, christenen, die in iets geloven wat er volgens jou helemaal niet kan zijn en waar geen enkel bewijs voor te vinden is.
heintje schreef:Tja...voor jullie wel zo veilig. Je zal als democraat in Amerika eens in gesprek gaan met een republikein....Nee, dat kun je beter niet doen!

Je moest eens weten hoeveel idealen en ideeën ik los heb moeten laten. Soms vrijwillig, soms gedwongen.

Tip voor jou: lees mijn onderschrift maar.
Het ga je goed Heintje, onze wegen scheiden zich.

Terug naar “[Religie] - Open forum”