Heintje schreef:
Als jij in een almachtige en alwetende God (met hoofdletter) gelooft, dan heeft Swaab meer dan gelijk!
Dus ik zou zeggen. Bezoek het Sofia-kinderziekenhuis te R'dam eens en loop een neonatologie afdeling binnen en kijk wat
jouw God allemaal regelt vanuit Zijn troon.
Mohamed antwoord:
Dat zal ik doen als jij eerst toegeeft dat al het goede dan ook van God komt.
heintje schreef:Is wel of niet in God geloven een spelletje toegeven of wel of niet met argumenten komen?
Nee, consequent zijn is geen spelletje. Nu ben ik eens benieuwd wanneer jouw cd begint. Ik vraag het je nogmaals: als jij niet eens zeker bent van het bestaan van God, waarom bedank je hem dan niet veel liever voor de goeie dingen dan dat je hem de schuld geeft van de slechte dingen die gebeuren? Als je er nou miljoenen mensen geloven dat er een alles verterend vuur achter deur een zit, dan ben je nogal stom om die deur zomaar open te maken zonder je brandweer kostuum te hebben aangetrokken niet? En jij bent die stomkop!
heintje schreef:JIJ gelooft in een algoede God, maar ook in een alwetende en alrechtvaardige God.
En als ik Paulus (Romeinen 1:20) mag geloven zou ik deze God uit de natuur/omgeving moeten kunnen leren kennen. En dus kijk ik om me heen en zie spaans-benauwde blauw kreunende prematuurtjes die na een lijdensweg met prikken en slangen en medicijnen toch nog sterven waarbij ouders achter blijven met intens verdriet.
Nou, jij gelooft niet in God maar houdt hem wel verantwoordelijk voor zieke kindjes, wat is nou erger?
heintje schreef:Waar zie ik dan die God? Wat is het nut van dit lijden?
Evenveel nut als rijkdom verwerven en dat nalaten aan iemand die er nooit wat voor deed: geen.
Toch ben ik niet zo hypocriet om iemand waar ik niet in geloof de schuld te geven van het onrecht in de wereld. Nee, het onrecht wat er is leert me juist mijn Schepper te danken voor de zegeningen die hij geeft en die mensen als jij voor lief nemen. Nu kan dat nog, voorlopig.