Ja, evangeliseren onder de refo is heel hard nodig want er worden amateuristisch-theologisch misbaksel vanaf de kansel gesproken.
Lees deze vraag maar:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/240 ... de-kansel/
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Geen paniek, lang niet iedere gereformeerde die nadenkt wordt evangelisch.rotterdam schreef:Dank je wel voor je reactie, nu wordt alles duidelijk, gereformeerden die nadenken worden evangelisch, de dommertjes, die niet nadenken blijven gereformeerd. Een echte eyeopener.![]()
benefietdiner schreef:Ja, evangeliseren onder de refo is heel hard nodig want er worden amateuristisch-theologisch misbaksel vanaf de kansel gesproken.
Lees deze vraag maar:
naamloos schreef:
rotterdam ; Dank je wel voor je reactie, nu wordt alles duidelijk, gereformeerden die nadenken worden evangelisch, de dommertjes, die niet nadenken blijven gereformeerd. Een echte eyeopener.![]()
En 'dommertjes' die niet nadenken zul je overal wel aantreffen denk ik.
Kom kom naamloos, nu niet terugkrabbelen, je was eindelijk een keer duidelijk en verwoorde op uitstekende wijze de gedachtes die in evangelische kring leven. "wij hebben het begrepen, die miljoenen gereformeerden zijn dommertjes om maar niet te spreken van die ruim 1,4 miljard Rooms katholieken en orthodoxen".
Kijk en daar heb ik nou weer een mening over en die is samen te vatten in 1 woordje ; BAH.
LOL! Ik krabbel niet terug, ik leg mijn reactie nader uit omdat jij er weer eens de verkeerde kant mee uitgaat.rotterdam schreef:Kom kom naamloos, nu niet terugkrabbelen,
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie niet in je eigen overtuiging geloven? Tja, en dat doen wij ook. Raar hè!rotterdam schreef: je was eindelijk een keer duidelijk en verwoorde op uitstekende wijze de gedachtes die in evangelische kring leven. "wij hebben het begrepen, die miljoenen gereformeerden zijn dommertjes om maar niet te spreken van die ruim 1,4 miljard Rooms katholieken en orthodoxen".
kBen diep onder de indruk hoor.rotterdam schreef:Kijk en daar heb ik nou weer een mening over en die is samen te vatten in 1 woordje ; BAH.
benefietdiner schreef:Ja, evangeliseren onder de refo is heel hard nodig want er worden amateuristisch-theologisch misbaksel vanaf de kansel gesproken.
Lees deze vraag maar:
rotterdam schreef:Het is niet mijn mening maar maakt dat het een "amateuristisch-theologisch-misbaksel-vanaf-de-kansel" ?
Hier zijn er een paar, iets te zeer vergeestelijkt zal ik maar zeggenChaya schreef:DE refo's (wie zijn dat toch??)
Yoshi schreef:Qua leeftijdopbouw hebben ze het in ieder geval goed voor elkaar zo te zien. Chapeau.
benefietdiner schreef: Hier zijn er een paar, iets te zeer vergeestelijkt zal ik maar zeggen
benefietdiner schreef:a dat ziet aan de buitenkant misschien positief voor een niet kenner maar vergeet niet dat 90 % in het donker naar de kerk gaat. Zij kennen Christus niet en gaan als een slaaf naar de kerk om alleen daar (in de kerk, buiten de kerk kan dat niet) bekeerd te worden. Vandaar die grote toeloop van oud en jong, van ach dat het nog maar eens gebeuren mag. Juist deze mensen hebben het evangelie nodig want in deze kerken wordt dat niet gebracht.
benefietdiner schreef:Ja dat ziet aan de buitenkant misschien positief voor een niet kenner
maar vergeet niet dat 90 % in het donker naar de kerk gaat.
Zij kennen Christus niet en gaan als een slaaf naar de kerk om alleen daar (in de kerk, buiten de kerk kan dat niet) bekeerd te worden.
Vandaar die grote toeloop van oud en jong, van ach dat het nog maar eens gebeuren mag. Juist deze mensen hebben het evangelie nodig want in deze kerken wordt dat niet gebracht.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten