Evangeliseren op refobeurs

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor benefietdiner » 23 jul 2016 07:47

Ja, evangeliseren onder de refo is heel hard nodig want er worden amateuristisch-theologisch misbaksel vanaf de kansel gesproken.
Lees deze vraag maar:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/240 ... de-kansel/

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 jul 2016 09:16

Wel een heel sterk duidelijk en helder antwoord!
En die dominee is toch ook 'refo'?

Vind evangeliseren op een refobeurs net zo raar als op een spirituele beurs of als vegetarier bij de vleesdagen je spullen promoten of andersom
In nl mag het vast en vrijheid is belangrijk maar vind het nogal genant

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 23 jul 2016 09:23

rotterdam schreef:Dank je wel voor je reactie, nu wordt alles duidelijk, gereformeerden die nadenken worden evangelisch, de dommertjes, die niet nadenken blijven gereformeerd. Een echte eyeopener. :shock:
Geen paniek, lang niet iedere gereformeerde die nadenkt wordt evangelisch.
Volgens mij blijven de meeste gewoon gereformeerd, anderen zeggen het hele geloof vaarwel. Sommigen worden zelfs R.K. en zo zijn er ook die evangelisch worden, daar hoef je echt voor te evangeliseren hoor. En 'dommertjes' die niet nadenken zul je overal wel aantreffen denk ik.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 jul 2016 09:31

benefietdiner schreef:Ja, evangeliseren onder de refo is heel hard nodig want er worden amateuristisch-theologisch misbaksel vanaf de kansel gesproken.
Lees deze vraag maar:

Gelezen ..... en nu ? Het is niet mijn mening maar maakt dat het een "amateuristisch-theologisch-misbaksel-vanaf-de-kansel" ?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 jul 2016 09:39

naamloos schreef:
rotterdam ; Dank je wel voor je reactie, nu wordt alles duidelijk, gereformeerden die nadenken worden evangelisch, de dommertjes, die niet nadenken blijven gereformeerd. Een echte eyeopener. :shock:

En 'dommertjes' die niet nadenken zul je overal wel aantreffen denk ik.

Kom kom naamloos, nu niet terugkrabbelen, je was eindelijk een keer duidelijk en verwoorde op uitstekende wijze de gedachtes die in evangelische kring leven. "wij hebben het begrepen, die miljoenen gereformeerden zijn dommertjes om maar niet te spreken van die ruim 1,4 miljard Rooms katholieken en orthodoxen".

Kijk en daar heb ik nou weer een mening over en die is samen te vatten in 1 woordje ; BAH.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 23 jul 2016 10:14

rotterdam schreef:Kom kom naamloos, nu niet terugkrabbelen,
LOL! Ik krabbel niet terug, ik leg mijn reactie nader uit omdat jij er weer eens de verkeerde kant mee uitgaat.
rotterdam schreef: je was eindelijk een keer duidelijk en verwoorde op uitstekende wijze de gedachtes die in evangelische kring leven. "wij hebben het begrepen, die miljoenen gereformeerden zijn dommertjes om maar niet te spreken van die ruim 1,4 miljard Rooms katholieken en orthodoxen".
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie niet in je eigen overtuiging geloven? Tja, en dat doen wij ook. Raar hè!
Keer op keer is gebleken dat jij niet zo goed bent in het 'denken voor anderen'. Je zou eens kunnen overwegen om andermans gedachten niet in te vullen.
rotterdam schreef:Kijk en daar heb ik nou weer een mening over en die is samen te vatten in 1 woordje ; BAH.
kBen diep onder de indruk hoor.

Eerst een ander belasteren om ze vervolgens af te kraken. Kijk en daar heb ik nou weer een mening over: BAH
Het was weer een gristelijk gezellig gesprekje met je.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2016 10:35

benefietdiner schreef:Ja, evangeliseren onder de refo is heel hard nodig want er worden amateuristisch-theologisch misbaksel vanaf de kansel gesproken.
Lees deze vraag maar:

Gelukkig, er is weer een strijdvlegel gevonden om mee rond te meppen.
En voordat de vraag komt, wat is dat, hier een foto ervan.
Afbeelding

Lekker mee rondslingeren zodat alle refo's het weer zullen leren.
rotterdam schreef:Het is niet mijn mening maar maakt dat het een "amateuristisch-theologisch-misbaksel-vanaf-de-kansel" ?

Jammer genoeg gebeurt het wel eens dat iets te zeer vergeestelijkt wordt.
Het slaat echter nergens op om dan meteen te roepen dat DE refo's (wie zijn dat toch??) op te roepen tot evangelisatie onder elkaar.
Verdeel en heers!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2016 10:40

Ik was altijd in de veronderstelling dat deze stichting een evangelicaal projectje was.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 jul 2016 10:51

Chaya schreef:DE refo's (wie zijn dat toch??)
Hier zijn er een paar, iets te zeer vergeestelijkt zal ik maar zeggen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron: http://www.refoweb.nl/nieuws/1089/biddag-in-opheusden

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2016 10:53

Qua leeftijdopbouw hebben ze het in ieder geval goed voor elkaar zo te zien. Chapeau.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 jul 2016 11:05

Yoshi schreef:Qua leeftijdopbouw hebben ze het in ieder geval goed voor elkaar zo te zien. Chapeau.

Ja dat ziet aan de buitenkant misschien positief voor een niet kenner maar vergeet niet dat 90 % in het donker naar de kerk gaat. Zij kennen Christus niet en gaan als een slaaf naar de kerk om alleen daar (in de kerk, buiten de kerk kan dat niet) bekeerd te worden. Vandaar die grote toeloop van oud en jong, van ach dat het nog maar eens gebeuren mag. Juist deze mensen hebben het evangelie nodig want in deze kerken wordt dat niet gebracht. :(

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2016 11:42

benefietdiner schreef: Hier zijn er een paar, iets te zeer vergeestelijkt zal ik maar zeggen

Kiekjes zelf geschoten met je aaifoontje?
Bij één het zelfde kerkgebouw nog wel. Wat een variatie dus. :neeschudden:
Ik heb een schokkend nieuwtje voor je: zo zie ik er dus niet uit, noch mijn medekerkgangers.
benefietdiner schreef:a dat ziet aan de buitenkant misschien positief voor een niet kenner maar vergeet niet dat 90 % in het donker naar de kerk gaat. Zij kennen Christus niet en gaan als een slaaf naar de kerk om alleen daar (in de kerk, buiten de kerk kan dat niet) bekeerd te worden. Vandaar die grote toeloop van oud en jong, van ach dat het nog maar eens gebeuren mag. Juist deze mensen hebben het evangelie nodig want in deze kerken wordt dat niet gebracht.

Jij durft!
Ken jij Christus? Want daar gaat het om!
We zullen allemaal rekenschap af moeten leggen van hetgeen in ons leeft en dan kunnen we niet langer meer naar die ander wijzen, bij wie het volgens jou slechts buitenkant was.
Maar ik begrijp dat jij er dus ook staat, om de beursbezoekers jouw evangelie te vertellen?
Want dan kom ik ook!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 23 jul 2016 12:08

Was Luther niet aan het evangeliseren in de kerk voordat ie eruit geschopt werd?

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 23 jul 2016 12:36

Evangeliseren op een refobeurs lijkt me water naar de zee dragen. Voor de evangelisten wel leuk want die houden vast genoeg tijd over voor een verantwoord dagje uit.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2016 13:25

benefietdiner schreef:Ja dat ziet aan de buitenkant misschien positief voor een niet kenner

Qua leeftijdsopbouw ziet het er voor een kenner van gemeenteopbouw idd zeer goed uit.
maar vergeet niet dat 90 % in het donker naar de kerk gaat.

En wat zal dat uitmaken? Ben je van God los als je zwarte kleding draagt? Laat die mensen lekker aandoen wat ze willen.
Zij kennen Christus niet en gaan als een slaaf naar de kerk om alleen daar (in de kerk, buiten de kerk kan dat niet) bekeerd te worden.

Dat zijn nogal uitspraken die ik niet zou durven doen. Ik ga er eigenlijk blindelings vanuit dat ze Christus wel degelijk kennen en daarom ook naar de kerk komen.
Vandaar die grote toeloop van oud en jong, van ach dat het nog maar eens gebeuren mag. Juist deze mensen hebben het evangelie nodig want in deze kerken wordt dat niet gebracht. :(

Dus omdat ze er een andere theologie dan jou op nahouden wordt daar het evangelie niet gebracht?

Vrij bekrompen denkbeeld vind je zelf ook niet?

Terug naar “[Religie] - Open forum”