Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef:Tja en zoals ik al heb aangegeven is er nogal een verschil tussen geloven in Ufo's of in een walrus en tussen geloven in een hogere macht die alles heeft gemaakt. Zolang jij vergelijkingen trekt tussen die zaken en met voorbeelden komt die kant nog wal(rus) raken komen we niet verder.
Je antwoord: En dat is nou de leukste vraag, waar je eigen vraag en het antwoord van Chaya nou mooi in verwerkt is
Want God was er al, maar hoe kunnen wij dat, met ons kleine menselijk verstand, nou bevatten?
Want onze realiteit op aarde, is nou juist, dat alles een begin en een eind moet hebben
Dus hoe kan God er dan altijd al geweest zijn?
En je vraag over hoe we weten dat God bestaat?
Dat voel je in je hart, dat is een zekerheid die in je hart is
En die bevestigd wordt, door allerlei dingen die je meemaakt, voelt, ziet, en ook door de Heilige Geest in je verstand gegeven wordt, waardoor je dat gaat zien
Het is een zeker weten, vanuit je hart. En dat is anders, dan iets geloven vanuit je verstand of fantasie
Antwoord: Ach zolang ik nog nooit twee apen heb horen discussieren over hoe de aarde is ontstaan zijn er nog wel wat grote verschillen.
Dat iets uit niets ontstaat is sowieso een wonder, dat iets vanzelf ontstaat zonder hogere macht is helemaal niet waarschijnlijk. Zoals een schilderij niet spontaan ontstaat, ook niet als er verf is, maar er een schilder nodig is, zo lijkt het me helemaal niet zo raar dat het universum met alles er op en er aan, van de zee en de hoge bergen tot de miljarden kleinste deeltjes waar we uit bestaat, die allemaal en bepaalde balans en dynamiek hebben, niet toevallig uit het niets zijn ontstaan.
En als je dat weet ga je Hem ook in allerlei dingen zien, ook in je eigen leven. Moeilijk uit te leggen, duidelijker kan ik het denk ik niet maken.
heintje schreef:Ik vroeg me af hoe de Kunstenaar was ontstaan?
Je zegt dat we het niet kunnen vatten, maar jij weet dat God er al was. Altijd. En als God er altijd geweest kan zijn, waarom het heelal dan niet? Of de singulariteit waaruit het heelal misschien ontstaan is? Of de quantumfluctuatie waaruit het multiversum ontstaan is?
Met God heb je geen enkel probleem, maar met al deze andere mogelijkheden wel?
heintje schreef:En je vraag over hoe we weten dat God bestaat?
En dat is nou exact wat de moslim mij ook vertelt. En de hindoe. En de scientist. En de mormoon. Zij voelen allen in hun hart dat hun God of goden(!) de enige echte is (zijn). Dat is voor de hindoe een even grote zekerheid als voor jou. ik wil weten hoe we kunnen achterhalen wie er gelijk heeft.
heintje schreef:En dat is nou exact wat de moslim mij ook vertelt. En de hindoe. En de scientist. En de mormoon. Zij voelen allen in hun hart dat hun God of goden(!) de enige echte is (zijn). Dat is voor de hindoe een even grote zekerheid als voor jou. ik wil weten hoe we kunnen achterhalen wie er gelijk heeft.
moeilijke begrippen, leuk om mee te strooien, 9 van de 10 mensen hebben geen flauw benul waar je het over hebt , trouwens die 10e zelf meestal ook niet al moet ie dat nog zelf door krijgen.Laat me raden, je bent een tweedejaars student natuurkunde?heintje schreef: singulariteit, quantumfluctuatie
Prima , dat is een goede stap vooruit , laat daar nou een prachtig iets voor zijn dat je daarmee prima kan helpen : de Bijbel, koop er een , lees het , en geloof het http://www.willibrordbijbel.nl/ elke andere Bijbel vertaling kan ook , maakt niet zoveel uit , ze worden door Gods geest allemaal gebruikt om Hemzelf aan jou te openbaren! (te laten zien wie Hij is!)heintje schreef:ik wil weten hoe we kunnen achterhalen wie er gelijk heeft.
OwwChaya schreef:Ik zie bij andere godsdiensten heel veel moeten en wij christenen, leven in vrijheid.
naamloos schreef:Oww.... als ik de vragenrubriek lees krijg ik niet direct die indruk. Maar dat is wellicht stof voor een nieuw topic?
naamloos schreef:Oww .... als ik de vragenrubriek lees krijg ik niet direct die indruk. Maar dat is wellicht stof voor een nieuw topic?
Vast wel, maar we beginnen met een lach!Chaya schreef:Inderdaad. Daar is nog wel het e.e.a. over te zeggen naamloos.
Chaya schreef:En wij hebben een Voorbidder in de Hemel, de Heere Jezus, die voor ons bidt, dat hebben moslims en boeddhisten ook niet.
Momenteel is de ramadan bezig, mensen moeten hun dagen doorkomen, die nu heel lang zijn, zonder voedsel en drinken. Omdat je daar geestelijk sterk van zou worden.
Ik zie bij andere godsdiensten heel veel moeten en wij christenen, leven in vrijheid.
heintje schreef:... Kunnen wij het beste rennen?
Mortlach schreef:
Ik zou een lijstje kunnen geven van wat je binnen het christendom allemaal 'moet'
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 416 gasten