Esmee17 schreef:Vanaf het begin is er leven. Het kind komt er aan. Hoe je het ook formuleert, het is een bevruchte eicel waarvan je het 'proces' afbreekt. Vanuit de bevruchte eicel komt een kind.
Zonder innesteling in een baarmoeder toch echt niet hoor.
Je hebt medicijnen tegen ziektes, dat is een zegen. Vaccinaties om ziektes te voorkomen vind ik ook een mooi geschenk van God. Toch gaat het letterlijk knutselen aan kinderen mij te ver.
Dan is vaccineren toch ook knutselen? Je voorkomt dat een kind een bepaalde ziekte krijgt.
Je zou het een welvaartsziekte kunnen noemen. Alles moet goed zijn. Dat ideaal zit er sterk in. Vandaar dat mensen met een beperking al snel uit de maatschappij worden geweerd. We willen nu eenmaal 'perfecte' mensen in ons bedrijf en anders moet er toch wel een vergoeding voor tegenover staan. Waar is onze menselijkheid gebleven?
Het feit dat de plaats van zieken en gehandicapten in de maatschappij bescherming verdient staat in mijn ogen helemaal los van de pogingen ziekten en handicaps te voorkomen. Stel je eens voor: je komt iemand tegen met ernstige spierdystrofie, een ziekte die misschien kan worden opgelost door dit onderzoek, zeg je dan ook tegen die persoon: "joh, je hebt een welvaartsziekte en dus gaan we je niet helpen en niet proberen te voorkomen dat anderen deze verwoestende aandoening krijgen?" Je moet het maar durven.
Daarnaast verander je de genen en persoonlijkheid van het kind ermee. Je krijgt dan een in elkaar geknutselt kind dat precies zo is als dat jij wilt. Die neus, kleur ogen, mond, haar, karakter als dat jij maar wilt..... Bizar gewoon.
Genen, ja; persoonlijkheid, nee, toch echt niet. En je roept een spookbeeld op: O, omdat we niet willen dat je je kind cosmetisch kunt 'ontwerpen', zullen we ook maar geen legitiem medisch onderzoek doen dat daadwerkelijk bestaand leed verminderd of zelf opheft. Nogmaals, die persoon met spierdystrofie heeft daar vast iets over te zeggen...