Chaya schreef:De keren dat ik ongewild een grap hoorde, was dat zeer zeker wel bedoeld om te spotten.
Is een grap niet per definitie 'spotten'?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Chaya schreef:De keren dat ik ongewild een grap hoorde, was dat zeer zeker wel bedoeld om te spotten.
Marnix schreef:Hehe.
Rotterdam. Ik vind grappen over God niet prettig. Grappen over christenen zijn daarentegen een stuk minder erg en soms nog wel leuk ook.
henkie schreef:Ik vind grappen over God inderdaad ongepast. Die zijn verwijderd in dit topic. Laten we die grens in ieder geval aanhouden. Voor het restant ben ik niet gerustgesteldmaar we zullen zien.
Neliz schreef:Toen ik nog christen was kon ik grappen over het christelijk geloof niet zo goed hebben van mensen die geen christen waren. Maar wel van mensen die zelf ook christen waren. Bewust of onbewust kwam het één me kwetsend voor en het ander relativerend, zelfs als de grappen niet eens zo verschillend waren.
Het maakt dus uit hoe goed je de grappenmaker kent en of je zijn motivatie begrijpt. Door een vriend laat je je liever 'de les lezen' dan door een onbekende of een vijand.
Neliz schreef:Maakt de drag queen in de bar tijdens het cabaret flauwe of platte stereotype grappen, dan lach ik daar smakelijk om. Zou ik dergelijke grappen op dit forum lezen dan krab ik op z'n zachtst toch eerst effe mijn baard...
kinpruik schreef:Is een grap niet per definitie 'spotten'?
kinpruik schreef:Is een grap niet per definitie 'spotten'?
JohannesHermanus schreef:U vind het moeilijk om bekritiseerd te worden en neemt bij voorbaat liever de wind uit de zeilen bij uw critici. Tevens voelt u zich wat onzeker en probeert op die manier een geruststellende reactie te ontlokken bij uw "tegenstanders" zowel als bij uw medestanders.
JohannesHermanus schreef:De context is behoorlijk belangrijk bij u. Het lijkt voornamelijk de mening van een ander te zijn waarop u de gepastheid van een grap waardeert.
Mortlach schreef:Niet per definitie, maar aan een goede grap moet wel een 'randje' zitten, anders krijg je een iets dat alleen in de Moppentrommel van de Donald Duck voorkomt.
JohannesHermanus schreef:Nee, want spot is zich met belachelijk makende of oneerbiedige scherts uiten. Dat is wat mij betreft een enge definitie van een bepaald soort humor.
kinpruik schreef:P.S. Mortlach, wil je je niet zo denigrerend uitlaten over de Donald Duck? Het Vrolijk Weekblad heeft me altijd veel plezier bezorgd.
kinpruik schreef:Dit is gewoon gepsychologiseer van de koude grond. Waar je het vandaan haalt is mij een raadsel.
U mag anderen graag 'doorgronden', het is alleen jammer dat uw analyse als een tang op een varken slaat.JohannesHermanus schreef:U mag het graag voor een ander opnemen? U mag zich graag nobel voordoen!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Race406 en 9 gasten