Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mona schreef:Een kerk kan nog jaren lang vol zitten, terwijl de Heilige Geest al vertrokken is.
De Geest vertrokken ? Is dat mogelijk ?
Wij beginnen onze diensten met ;
Onze hulpe is in den naam des HEEREN, die hemel en aarde gemaakt heeft.
die trouw houdt tot in eeuwigheid en niet laat varen de werken Zijner handen.
De Bijbel zegt "Indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw; Hij kan Zichzelven niet verloochenen".
rotterdam schreef:De Geest vertrokken ? Is dat mogelijk ?
rotterdam schreef:Wij beginnen onze diensten met ;
Onze hulpe is in den naam des HEEREN, die hemel en aarde gemaakt heeft.
die trouw houdt tot in eeuwigheid en niet laat varen de werken Zijner handen.
De Bijbel zegt "Indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw; Hij kan Zichzelven niet verloochenen".
Teus schreef:In mijn omgeving verlaten mensen de kerk en ben er superblij mee want achteraf blijkt dat ze tot bekering gekomen zijn. Ook zijn er mensen in mijn omgeving die de kerk verlaten omdat ze zoeken hoe ze tot bekering moeten komen.
Teus schreef: Leeglopende kerken....Alle Glorie aan God.
Teus schreef:Wat wordt slechter als een onbekeerde de kerk verlaat?
Wat wordt slechter als een bekeerde de kerk verlaat?
Nina schreef:
Natuurlijk is dat mogelijk. Er zijn mensen die lijken Geestvervuld te zijn, en wonderen doen in de Naam van Jezus, maar toch zal de Here later zeggen: Ga weg van Mij, Ik heb u niet gekend.
Dat is mogelijk voor een individu, maar ook voor een hele kerk.
Je weet niet wat je zegt Nina, als God's Geest zou wijken van de kerk, van de wereld, van de mens dat zou de totale vernietiging betekenen.
En dat zal dus nooit gebeuren ;
Dan zal Ik gedenken aan Mijn verbond, hetwelk is tussen Mij en tussen u, en tussen alle levende ziel van alle vlees; en de wateren zullen niet meer wezen tot een vloed, om alle vlees te verderven.
Als deze boog in de wolken zal zijn, zo zal Ik hem aanzien, om te gedenken aan het eeuwig verbond tussen God en tussen alle levende ziel, van alle vlees, dat op de aarde is.
Zo zeide dan God tot Noach: Dit is het teken des verbonds, dat Ik opgericht heb tussen Mij en tussen alle vlees, dat op de aarde is.
Mona - Openbaring 3 ; vers 4 en 5 erbij lezen niet stoppen bij vers 2.
Je moet wel effe in de gaten houden wanneer het over de kerk of de Kerk gaat.rotterdam schreef:als God's Geest zou wijken van de kerk, van de wereld, van de mens dat zou de totale vernietiging betekenen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 489 gasten