Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
_Sjors_ schreef:
Dat staat behoorlijk stom om voorgaande vragen weg te zetten als oppervlakkig. Zeg, Rachab, hoe komt het dat u niet met Jericho bent omgekomen, maar een plaats hebt gekregen in het geslachtsregister van de Heer Jezus? Omdat ik in geloof de verspieders heb verborgen in mijn huis en het rode snoer uit mijn venster heb gehangen.
En wil een mens, ook al ben je hoer, aan het oordeel ontkomen, dan heeft hij/zij niets anders te doen dan te geloven in het bloed (rode snoer) van Jezus Christus, dat op Golgotha vloeide en dat het voor ieder die erachter schuilt, een ‘waarborgteken’ is dat het oordeel hem niet zal treffen: ”Als Ik Zijn bloed zie, zal Ik u voorbijgaan”. Jezus schaamt Zich niet voor u! Als u de Bijbel goed leest kunt u soortgelijke parabellen op verschillende plekken in het OT terugvinden.
Klinkklare taal. Daar is niks oppervlakkigs aan!
QrQd schreef:Dat was helemaal niet de bedoeling. Ik heb echt wel wat gedaan met deze antwoorden en heb er sowieso al 2 vragen uitgehaald.
Het moet eigenlijk zo zijn: Zijn er nog MEER vragen die eigenlijk best diep gaan maar het wel waard zijn om te bespreken?
Snap je?
Jij ook bedankt voor je toevoeging!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten