StillAwake schreef:Als je je in definitiekwesties gaat verschuilen maak je mijns inziens dezelfde fout als de pro-abortushoek, die met alle geweld ontkent dat er voor de 24e week al sprake is van leven.
Over inconsequentie gesproken...
Bovendien zou je argument waar KUNNEN zijn, ware het niet dat juist mensen de uitroeiing dienden uit te voeren.
Genocide en moord zijn vooral juridische termen en in die zin ontkom je niet aan definities. Het zijn op de keper beschouwd vooral erg grote woorden.
Als God hen de opdracht gaf, kan dat toch nooit wederrechtelijk/in strijd met het recht/genocide/moord zijn?
Mortlach schreef:Wat betreft euthanasie wil ik die redenatie wel eens zien. Waarom zou ik het recht op euthanasie voor mensen die het zelf willen omdat ze ondraaglijk en uitzichtsloos lijden niet kunnen verdedigen terwijl ik het op grote schaal uitroeien van complete volken (die dat niet willen) met de krachtigste termen afkeur?
Dat is misschien niet het beste voorbeeld. Laat ik dan het bombarderen van IS noemen. We zijn er allemaal erg voor dat ze van de aardbodem worden weggevaagd, heb ik het idee als ik zo de reacties op dit forum lees in andere topics. En als we zouden kunnen voorkomen dat een volgende generatie opstaat om hetzelfde te doen dan zouden we het zeker niet nalaten. Iets wringt er in dat standpunt in vergelijking met eerder genoemde kritiek.
Neliz schreef:In zijn God Delusion, Komt Dawkins terecht tot de conclusie dat de christelijke god geen bepaald fijn karakter heeft. Eigenlijk combineert het karakter van God alle slechte eigenschappen van tirannen en dictators uit het verleden en het heden.
Ik ben heel veel afschuwelijke mensen inderdaad heel erg zat. En toch heb ik nog nooit iemand van het leven beroofd.
Ik moet er altijd wel een beetje besmuikt om grinniken als een zondig mens God langs de meetlat probeert te leggen. Hem ter verantwoording roept. Volgens mij ken je jezelf dan vooral heel slecht.
"Ieder die zijn broeder haat, is een moordenaar". (1 Joh. 3) Dat je niemand van het leven beroofd hebt is gelukkig maar dat wil niet zeggen dat je niet schuldig staat.
Overigens zou het prettig zijn als je je uitingen een beetje kuist. Je bent hier tenslotte te gast.