Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef:Ik denk dat "onbelangrijk" een groot woord is. De Bijbel zegt echter niet zoveel over Melchisedek. Hij wordt precies 2x genoemd in Genesis. Verder gaat het vooral om zijn status als koning en priester. Melchisedek is niet onbelangrijk maar de nadruk ligt niet op hem maar op Christus als koning en priester. Christus is ook koning en priester, leren we uit de brief aan de Hebreeën. En ook mijn Koning en Priester. Zoals Melchisedek beiden was.
Had het Levitische priesterschap – dat de basis vormde voor de wet die het volk ontving – de volmaaktheid gebracht, dan zou het niet nodig zijn geweest dat er een andere priester werd aangesteld, die was zoals Melchisedek, en niet zoals Aäron. (Heb 7:11)
mohamed schreef:Abraham was wijs en daarom gaf hij tienden aan Melchizedek. Dat is waar het hele priesterstelsel later om draaide en beschuldig je mij ervan dat ik de boel verdraai? In je vorige bericht loop je potdorie nog te verkondigen dat onbelangrijk een groot woord is, wat je zegt ben je zelf!
mohamed schreef:Abraham was wijs en daarom gaf hij tienden aan Melchizedek. Dat is waar het hele priesterstelsel later om draaide en beschuldig je mij ervan dat ik de boel verdraai? In je vorige bericht loop je potdorie nog te verkondigen dat onbelangrijk een groot woord is, wat je zegt ben je zelf!
Marnix schreef:Het woord onbelangrijk is alleen door jou genoemd. En ik heb gezegd dat het een groot woord is. Jaapo heeft Melchizedek niet onbelangrijk genoemd. Elbert ook niet. Dus dat verdraai je, dat je nu gaat beweren dat mensen dat wel hebben gedaan en daar dan een enorm punt van maken.
jaapo schreef:Maar Melchizedek blijft in de bijbel de grote, onbekende, vage figuur, waar veel gelovigen ook weinig mee kunnen. Dat is op zich niet erg; er zijn tal van vage personen in de bijbel, waar we nu niet veel meer mee kunnen. Ik vind het een loze zaak, als deze vage hogepriester bij bepaalde rituelen of in bepaalde formulieren wel genoemd wordt, maar er verder geen betekenis aan gegeven wordt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten