#Mealbug
Mooie uitleg. Ik kan er ook mee instemmen.. Maar ik geloof ook dat het gebeurde om niet gelovigen, tot geloot te laten komen, in Jezus! Die die wonderen deed door Paulus heen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
xsidd schreef:Handelingen 19 vers 11 en 12 (HS)
11 En God deed buitengewone krachten door de handen van Paulus,
12 zo zelfs dat, als de zweetdoeken of de doeken die hij om zijn middel droeg, van zijn lichaam op de zieken gelegd werden, de ziekten van hen weken en de boze geesten uit hen weggingen.
mealybug schreef:Al die wonderen en tekenen deed Jezus door Paulus om de joden (die tekenen willen zien ) tot bekering te brengen en in Hem te doen geloven.
jaapo schreef:Een paar reacties slechts, en dan nog niet één met een duidelijk antwoord op de gestelde vragen. Voor mij het bewijs, dat er onder ons velen zijn, die eigenlijk niet zo goed raad weten met Paulus. Of deugt de vraagsteller niet? Zeg dat dan gewoon. Ook het andere topic: de interpretatie van Romeinen 9 verloopt moeizaam. Des te vreemder vind ik het, dat Paulus zoveel invloed heeft uitgeoefend en dat nog steeds doet, in de tegenwoordige kerkleer. Wat mij betreft: ik ben een gelovig christen en geen pauliaan. Wat mij betreft: afsluiten maar.
jaapo schreef:Een paar reacties slechts, en dan nog niet één met een duidelijk antwoord op de gestelde vragen. Voor mij het bewijs, dat er onder ons velen zijn, die eigenlijk niet zo goed raad weten met Paulus. Of deugt de vraagsteller niet? Zeg dat dan gewoon. Ook het andere topic: de interpretatie van Romeinen 9 verloopt moeizaam. Des te vreemder vind ik het, dat Paulus zoveel invloed heeft uitgeoefend en dat nog steeds doet, in de tegenwoordige kerkleer. Wat mij betreft: ik ben een gelovig christen en geen pauliaan. Wat mij betreft: afsluiten maar.
mealybug schreef:Paulus leert een enigszins afwijkende leer dan zijn voorgangers, en dat is even slikken voor hen die geen bedelingen willen zien, maar een zondag ipv sabbat, een waterdoop ipv een geestesdoop, en de heiden ipv de jood.
Zijn woorden zijn geen geboden, want het ''Gij Zult'' was bedoeld voor het volk Israel en wie daarbij ging horen, om een zo zuiver mogelijke blauwdruk te laten ontstaan, voor datgene wat Jezus eens zou vervullen.
Het is dan ook geen kwestie van ''Ik ben van Paulus'' of "Ik ben van Johannes", maar ik ben een heiden die in de welaangename tijd geboren is, dus volg ik Paulus' richtlijnen, want Paulus was het ertoe uitverkoren werktuig om dit te prediken.
Hij blijft niet hangen, maar gaat verder.
Heb 6:1 Laten wij daarom het eerste onderwijs met betrekking tot Christus laten rusten, en doorgaan tot de volmaaktheid, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God,
2 van de leer van de dopen, van de handoplegging, van de opstanding van de doden en van het eeuwig oordeel.
Refdag:
" Deze Paulus laat in zijn brief aan de Romeinen een waarschuwing horen, die je zo niet in andere brieven tegenkomt: een waarschuwing tegen christelijke hoogmoed. Hij bedoelt hier heel duidelijk niet hoogmoed in het algemeen, maar die tegenover zijn volk, dat Jezus nog niet als de Messias erkent. Hoe de ware verhoudingen zijn maakt hij duidelijk met het beeld van een edele olijf. Niet-Joden zijn wilde loten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten