Het eten van vlees en vis

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Het eten van vlees en vis

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2014 17:52

Helaas heb ik nog niet zo vaak goed van een barbecue gegeten. Wat sommige Nederlanders er opgooien verbaast me zeer. Ook Friezen bezondigen zich aan het barbecueën van frikandellen en hamburgers met het ijs er nog in, vergezeld met bier van dubieuze kwaliteit. Door ettelijke ervaringen met kruidenboter en stokbrood waarbij de goedkope knoflooksmaak in je mond blijft plakken heb ik een trauma ontwikkeld. Maar als je er nog eens een goede barbecue houdt, dan houd ik me aanbevolen want het lijkt me erg lekker. ;)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 17:55

mohamed schreef:Helaas heb ik nog niet zo vaak goed van een barbecue gegeten. Wat sommige Nederlanders er opgooien verbaast me zeer. Ook Friezen bezondigen zich aan het barbecueën van frikandellen en hamburgers met het ijs er nog in, vergezeld met bier van dubieuze kwaliteit. Door ettelijke ervaringen met kruidenboter en stokbrood waarbij de goedkope knoflooksmaak in je mond blijft plakken heb ik een trauma ontwikkeld. Maar als je er nog eens een goede barbecue houdt, dan houd ik me aanbevolen want het lijkt me erg lekker. ;)

Slechts bij hoge nood komt er hier iets (hamburgers) uit de vriezer op de BBQ. Knoflook hou ik niet zo van en zeker niet in vloeibare vorm op een stokbroodje. Ik wil wel eens zo'n BBQ cursus volgen bij Weber, dat lijkt me wel wat.

Maar om terug te komen bij vlees en vis; ik eet alles wat ik lekker vindt.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2014 18:02

Tja, zo'n cursusje kan ik ook doen maar als je dat nog nodig hebt moet je mij maar niet uitnodigen! :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 18:18

mohamed schreef:Tja, zo'n cursusje kan ik ook doen maar als je dat nog nodig hebt moet je mij maar niet uitnodigen! :mrgreen:

:P

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 31 aug 2014 18:41

Als mens heb je bepaalde producten nodig om in leven te blijven en vooral een beetje gezond. Als je echt geen vlees of vis wilt eten moet je je verdiepen in producten die vervangend zijn. Dat is erg lastig en niet geheel toereikend.
Het is ook een beetje onzin om veganistisch te worden, in mijn ogen.

Dan moet je de hele biologische voedselketen ontkennen. Ik heb al vegetarische baby's (nou ja, grote baby's) gezien wiens nageltjes spontaan uitvielen. Dat zijn trouwens nooit christenen.
Ook gif is geschapen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2014 18:42

Een goeie vis vervanger is hennepolie, sterker nog: je kan beter elke dag een lepeltje hennepolie nemen dan dat je die door kwik verpeste vis eet voor je broodnodige omega 3. Te verkrijgen bij de betere reformwinkel, dus de gemiddelde refo heeft het wel eens gezien.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 31 aug 2014 21:29

Bovenstaande reacties krijgen een "wakker dier"gehalte.
Niks mis mee, want kunnen we maar zo door blijven gaan(?): "massa-produktie" van vlees in mega-slachterijen heeft grote nadelen; Vlees met onbestemde afkomst wat over de hele wereld is gesleept.
Maar eigenlijk raken we hier weer mee wat op een zijpad.
Zie ik nog weinig reakties waarom het niet noodzakelijk is voor christenen oud-testamentische spijswetten en zoals door mij ingebracht reinigingswetten na te leven.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2014 21:51

moderngelovige schreef:Bovenstaande reacties krijgen een "wakker dier"gehalte.

Nou nee hoor, ik eet graag vlees, maar ik lust geen vis en om toch omega 3 te krijgen eet ik hennepolie.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 aug 2014 22:36

mohamed schreef:Nou nee hoor, ik eet graag vlees, maar ik lust geen vis en om toch omega 3 te krijgen eet ik hennepolie.

Da's niet zo goor als visolie? Oh wat was dat smerig, dat slikte ik toen ik zwanger was en dan kreeg je steeds die vislucht.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2014 22:41

Niet zo goor als visolie maar lekker is het ook niet. Als je gewoon een theelepel neemt en direct een slok van iets anders er achteraan is het prima te doen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 aug 2014 22:49

moderngelovige schreef:Bovenstaande reacties krijgen een "wakker dier"gehalte.
Niks mis mee, want kunnen we maar zo door blijven gaan(?): "massa-produktie" van vlees in mega-slachterijen heeft grote nadelen; Vlees met onbestemde afkomst wat over de hele wereld is gesleept.
Maar eigenlijk raken we hier weer mee wat op een zijpad.
Zie ik nog weinig reakties waarom het niet noodzakelijk is voor christenen oud-testamentische spijswetten en zoals door mij ingebracht reinigingswetten na te leven.

Alleen bloed, hoererij en het verstikte toch? Sta op Petrus, slacht en eet. Ik dacht vroeger dat vegetarisch het meest ideaal en christelijk was, zoals in Eden, maar het hoort juist bij andere religies. Wij waren vegetarisch omdat m'n opa bij de Rozekruisers had gezeten. Moet er sinds ik dat weet niks meer van hebben van dat vegetarisme, maar lust nog steeds niet echt graag vlees.
Zach91

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2014 22:53

Maar waarom waren Adam en Eva dan vegetariers?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 aug 2014 23:14

Marnix schreef:Maar waarom waren Adam en Eva dan vegetariers?

Dieren hoefden pas te lijden na de zondeval en er was nog geen dood. Op het eind zal het weer zo zijn denk ik, maar het valt me op dat het nu alleen bij andere godsdiensten is en ook helemaal niet gezond en Jezus at vlees.
Zach91

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 sep 2014 07:15

Inderdaad. Dus vlees eten mag maaris niet de ideale situatie. Daarom heb ik wel respect voor vegetariers die zeggen: dus eet ik daarom geen vlees. Tegelijkertijd mogen we wel vlees eten, wel denk ik dat we op een goede manier daarmee om moeten gaan en dat maakt je als het goed is wel bewust van wat je wel en niet eet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 sep 2014 08:45

Onzin, de mens mag alles eten wat hij bij de slager koopt. Het niet eten van vlees komt alleen voor bij mensen met een klein geweten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”