Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:
Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt, was het toch?
Kijk, ik hoef zelf ook niet zo nodig een kerkhof op te zoeken, maar ik begrijp dat zoeken naar het melancholische wel. Dat is echt geen unieke behoefte - sterker nog, er is een hele literaire stroming omheen ontstaan - de Romantiek.
Wat de reden van dat meisje ook waren, ze doet er niemand kwaad mee.
schelpje3 schreef:Je zult het maar aan je ontbijttafel aantreffen, als oude.
xsidd schreef:Dat is totaal iets anders , dan dat je een ritueel uitvoert boven graven, en geesten oproepen, of ander gesnor.
schelpje3 schreef:Als het mijn dochter zou zijn, zou ik hulp gaan zoeken.
Ik hoop niet dat je over een paar jaar de jouwe achter een grafsteen vandaan moet plukken, in een spookgewaad.
Een vroeger vriendinnetje van mijn dochter is de gothic ingedoken. Ze stond hier op een dag voor de deur, ik schrok me 3 slagen in de rondte.
Dat blonde meisje met het engelengezichtje, was een zwartharige griezel geworden. Spierwitte make up, zwartomrande ogen. Je zult het maar aan je ontbijttafel aantreffen, als ouder.
Lock&Stock schreef:En bovenstaande is weer totaal anders dan over zo'n kerkhof lopen om de sfeer te ervaren.
Zie jij dit verschil ook zo?
xsidd schreef:Maar als men doden gaat raadplegen, of iets aanroepen daa, ben je niet alleen verkeerd bezig.
xsidd schreef:Maar ook heel gevaarlijk bezig...
Lock&Stock schreef:
Ach ja, ik zou mijn dochter liever zo zien dan dat ze aan de ontbijttafel zou verkondigen christelijk te zijn geworden. Zo hebben we allemaal onze voorkeuren niet? Maar haar veroordelen als ziekelijk en hulp voor haar zoeken, dat nooit. Ik mag het er niet meer eens zijn dan nog zal ik haar keuzes respecteren.
Daarnaast, dat soort keuzes bestempelen als ziekelijk is volgens mij de perfecte manier om iemand van je af te drijven.
schelpje3 schreef:En dit is geen opvoedtopic, maar je hoeft echt niet elke keuze van je kinderen te respecteren hoor.
Ik kan echt niet meegaan in elke keuze van onze kinderen en dat weten zij. Zoals mijn ouders niet altijd met mijn keuze konden meegaan.
Vooral mijn ouders, verboden het gewoon strikt. punt.
Maar met deze generatie werkt dat niet meer, dit is de tijd van overleg, onderhandelen. Ik zie het in de supermarkt al met dreumessen en hun lichtelijk in de rode vlekken gedreven moeder. (of vader)
xsidd schreef:#Lockstock
Ik sta lijnrecht tegen over je.. Ja er bestaan wicca's en sjarmanen, en heksen..Ook geesten (demonen)Je kan het willen negeren, maar het is realitieit.
Mortlach schreef:
Oké, verbieden. En dan luistert dochterlief niet. Wat doe ik dan? Haar aan de haren naar haar kamer slepen, kleren van het lijf rukken en in iets meer geaccepteerd dwingen?
Inderdaad. Overleggen moet je leren en is heel belangrijk later in het professionele leven. Goed dat mensen daar al vroeg mee beginnen.
Wij zeggen echt wel eens 'nee' tegen onze dochter, omdat ze als 9-jarige nog niet in staat is haar keuzes te overzien. Ik neem aan dat als er een gotische fase komt, dat ze dat dan wel kan en dan mag ze dus haar eigen keuzes maken. Let wel, het is over het algemeen iets tijdelijks waarin kinderen op zoek zijn naar hun identiteit. Dan bepaalde zaken platweg verbieden, lijkt me verre van bevorderlijk voor dat proces.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten