Occultisme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Occultisme

Berichtdoor xsidd » 29 aug 2014 13:25

#Schelpje

Ik lees je woorden, over dat het donker en griezelig is.. Angst is een poort...

Ik vertrouw op de woorden van God, dat Hij engelen klaar heeft staan om de gelovigen te ondersteunen, en dienen.

Hartelijke groet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 aug 2014 13:26

Mortlach schreef:
Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt, was het toch?

Kijk, ik hoef zelf ook niet zo nodig een kerkhof op te zoeken, maar ik begrijp dat zoeken naar het melancholische wel. Dat is echt geen unieke behoefte - sterker nog, er is een hele literaire stroming omheen ontstaan - de Romantiek.

Wat de reden van dat meisje ook waren, ze doet er niemand kwaad mee.

Als het mijn dochter zou zijn, zou ik hulp gaan zoeken.
Ik hoop niet dat je over een paar jaar de jouwe achter een grafsteen vandaan moet plukken, in een spookgewaad.
Een vroeger vriendinnetje van mijn dochter is de gothic ingedoken. Ze stond hier op een dag voor de deur, ik schrok me 3 slagen in de rondte.
Dat blonde meisje met het engelengezichtje, was een zwartharige griezel geworden. Spierwitte make up, zwartomrande ogen. Je zult het maar aan je ontbijttafel aantreffen, als ouder. :shock:

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 aug 2014 13:31

#Mortlach

Ik krijg het idee om iets te belichten... Natuurlijk zijn er veel mensen die het graf van geliefden, of hun geliefden te bezoeken, en dat om emotie te verwerken, of om het een plek te geven.

Dat is totaal iets anders , dan dat je een ritueel uitvoert boven graven, en geesten oproepen, of ander gesnor.

Zie jij dit verschil ook zo?

Hartelijke groet.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 aug 2014 13:39

schelpje3 schreef:Je zult het maar aan je ontbijttafel aantreffen, als oude.

Ach ja, ik zou mijn dochter liever zo zien dan dat ze aan de ontbijttafel zou verkondigen christelijk te zijn geworden. Zo hebben we allemaal onze voorkeuren niet? Maar haar veroordelen als ziekelijk en hulp voor haar zoeken, dat nooit. Ik mag het er niet meer eens zijn dan nog zal ik haar keuzes respecteren.

Daarnaast, dat soort keuzes bestempelen als ziekelijk is volgens mij de perfecte manier om iemand van je af te drijven.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 29 aug 2014 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 aug 2014 13:40

xsidd schreef:Dat is totaal iets anders , dan dat je een ritueel uitvoert boven graven, en geesten oproepen, of ander gesnor.

En bovenstaande is weer totaal anders dan over zo'n kerkhof lopen om de sfeer te ervaren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2014 13:41

schelpje3 schreef:Als het mijn dochter zou zijn, zou ik hulp gaan zoeken.
Ik hoop niet dat je over een paar jaar de jouwe achter een grafsteen vandaan moet plukken, in een spookgewaad.
Een vroeger vriendinnetje van mijn dochter is de gothic ingedoken. Ze stond hier op een dag voor de deur, ik schrok me 3 slagen in de rondte.
Dat blonde meisje met het engelengezichtje, was een zwartharige griezel geworden. Spierwitte make up, zwartomrande ogen. Je zult het maar aan je ontbijttafel aantreffen, als ouder. :shock:

Tja, ik zou het niet begrijpen, maar zolang ze er zichzelf of anderen geen kwaad mee doet, gaat ze haar gang maar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2014 13:43

Lock&Stock schreef:En bovenstaande is weer totaal anders dan over zo'n kerkhof lopen om de sfeer te ervaren.

Inderdaad. Waarom er meteen vanuit gaan dat er 'rituelen' bij komen kijken? Het kan 'gewoon' een hang naar het melancholische zijn, niets meer dan het lezen van bepaalde gedichten van Romantische dichters.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 aug 2014 13:46

#Lockstock

Weet je.. Ik zal eerlijk zeggen, wat ik ervoer. Mijn opa overleed een aantal jaar geleden, en werd gebracht naar de begraafplaats in Zeist. Daar aan gekomen, was daar een sfeer van totale rust.

Het trof me, want anders had ik het niet meer geweten.

Dus ja, ik zie het verschil, en ik begrijp echt, dat je daar zou willen zijn om tot rust te komen, ook al zou ik het zelf niet zo snel doen.

Ik kan je begrijpen nogmaals..

Maar als men doden gaat raadplegen, of iets aanroepen daa, ben je niet alleen verkeerd bezig. Maar ook heel gevaarlijk bezig...

Ben je dat met me eens?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 aug 2014 13:50

xsidd schreef:Maar als men doden gaat raadplegen, of iets aanroepen daa, ben je niet alleen verkeerd bezig.

Enigszins eens.

xsidd schreef:Maar ook heel gevaarlijk bezig...

Niet eens. Geesten bestaan niet, occultisme bestaat niet, hekserij bestaat niet, etc. Het zit tussen de oren van goedgelovige en makkelijk beïnvloedbare mensen, that´s it. Wellicht is het voor mensen die instabiel zijn inderdaad gevaarlijk, maar voor de rest geloof ik er totaal niet in.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 aug 2014 13:56

#Lockstock

Ik sta lijnrecht tegen over je.. Ja er bestaan wicca's en sjarmanen, en heksen..Ook geesten (demonen)Je kan het willen negeren, maar het is realitieit.

Demonen willen mensen op allerlei manier verleiden, en van God en Jezus afhouden.

Maar goed, ik denk niet dat we het snel eens worden... Ik heb zelf een confrontatie gehad met 1 wicca, en een hulp van haar.. En dat was geen aangename zaak zal ik je melden.

Jezus is sterker en ik vertrouw op Hem.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 aug 2014 13:57

Lock&Stock schreef:
Ach ja, ik zou mijn dochter liever zo zien dan dat ze aan de ontbijttafel zou verkondigen christelijk te zijn geworden. Zo hebben we allemaal onze voorkeuren niet? Maar haar veroordelen als ziekelijk en hulp voor haar zoeken, dat nooit. Ik mag het er niet meer eens zijn dan nog zal ik haar keuzes respecteren.

Daarnaast, dat soort keuzes bestempelen als ziekelijk is volgens mij de perfecte manier om iemand van je af te drijven.

Ah, jij noemt het voorkeuren. :?
Als je zo'n hekel hebt aan het christendom, wat zoek je dan op dit forum? Je zou eens bekeerd kunnen worden.

En dit is geen opvoedtopic, maar je hoeft echt niet elke keuze van je kinderen te respecteren hoor.
Ik kan echt niet meegaan in elke keuze van onze kinderen en dat weten zij. Zoals mijn ouders niet altijd met mijn keuze konden meegaan.
Vooral mijn ouders, verboden het gewoon strikt. punt.
Maar met deze generatie werkt dat niet meer, dit is de tijd van overleg, onderhandelen. Ik zie het in de supermarkt al met dreumessen en hun lichtelijk in de rode vlekken gedreven moeder. (of vader)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2014 14:04

schelpje3 schreef:En dit is geen opvoedtopic, maar je hoeft echt niet elke keuze van je kinderen te respecteren hoor.
Ik kan echt niet meegaan in elke keuze van onze kinderen en dat weten zij. Zoals mijn ouders niet altijd met mijn keuze konden meegaan.
Vooral mijn ouders, verboden het gewoon strikt. punt.

Oké, verbieden. En dan luistert dochterlief niet. Wat doe ik dan? Haar aan de haren naar haar kamer slepen, kleren van het lijf rukken en in iets meer geaccepteerd dwingen?

Maar met deze generatie werkt dat niet meer, dit is de tijd van overleg, onderhandelen. Ik zie het in de supermarkt al met dreumessen en hun lichtelijk in de rode vlekken gedreven moeder. (of vader)

Inderdaad. Overleggen moet je leren en is heel belangrijk later in het professionele leven. Goed dat mensen daar al vroeg mee beginnen.

Wij zeggen echt wel eens 'nee' tegen onze dochter, omdat ze als 9-jarige nog niet in staat is haar keuzes te overzien. Ik neem aan dat als er een gotische fase komt, dat ze dat dan wel kan en dan mag ze dus haar eigen keuzes maken. Let wel, het is over het algemeen iets tijdelijks waarin kinderen op zoek zijn naar hun identiteit. Dan bepaalde zaken platweg verbieden, lijkt me verre van bevorderlijk voor dat proces.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 aug 2014 14:07

#Lockstock

Misschien denk je, het valt nog wel mee.. Maar ik zal je zeggen, wat zou jij doen, als je in Alphen a/d Rijn woont op een kamer, en er staan om half twee snachts een stuk of 5 mensen spreuken te zingen voor je huis?

Dan ben ik heel blij dat ik mag weten door genade, dat JEZUS ALLE macht heeft in de HEMEL, en op AARDE!

Fijne avond!

Zegen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 aug 2014 14:18

xsidd schreef:#Lockstock
Ik sta lijnrecht tegen over je.. Ja er bestaan wicca's en sjarmanen, en heksen..Ook geesten (demonen)Je kan het willen negeren, maar het is realitieit.

Als het de realiteit is dan moet dat op de een of andere manier aan zijn te tonen, naar mijn weten is dat nog nooit gebeurt.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 29 aug 2014 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 aug 2014 14:20

Mortlach schreef:
Oké, verbieden. En dan luistert dochterlief niet. Wat doe ik dan? Haar aan de haren naar haar kamer slepen, kleren van het lijf rukken en in iets meer geaccepteerd dwingen?

Inderdaad. Overleggen moet je leren en is heel belangrijk later in het professionele leven. Goed dat mensen daar al vroeg mee beginnen.

Wij zeggen echt wel eens 'nee' tegen onze dochter, omdat ze als 9-jarige nog niet in staat is haar keuzes te overzien. Ik neem aan dat als er een gotische fase komt, dat ze dat dan wel kan en dan mag ze dus haar eigen keuzes maken. Let wel, het is over het algemeen iets tijdelijks waarin kinderen op zoek zijn naar hun identiteit. Dan bepaalde zaken platweg verbieden, lijkt me verre van bevorderlijk voor dat proces.

Over opvoeden hebben we het nog wel eens in een ander topic :wink: maar wat betreft hekserij, occulte zaken en andere geestoproepers, ben ik heel duidelijk. Maar gelukkig houden onze kinderen zich hier totaal niet mee bezig.

Terug naar “[Religie] - Open forum”