@Wim2600
Ik heb geen letterlijk bewijs mee kunnen nemen nee. Ben je Atheist?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
xsidd schreef:@Wim2600
Ik heb geen letterlijk bewijs mee kunnen nemen nee. Ben je Atheist?
Wim2600 schreef: Ik geloof inderdaad niet in het bestaan van één of meer goden tot iemand me het tegendeel kan bewijzen... dus mag je daar gerust het etiket atheïst op plakken. Wat niet wegneemt dat ik de keuze van anderen om wél te geloven niet respecteer, zolang die anderen mij ook respecteren in mijn keuze.
Wim2600 schreef:Omdat ik niet geloof in het bestaan van hemel of hel. Zo eenvoudig is het.
Als iemand jou zou vragen als welk dier je na je dood het liefst zou willen reïncarneren, vermoed ik dat je reactie ook zou zijn dat je daar niet in gelooft, of niet?
Spreeuw schreef:Wat noem jij een bewijs en wat niet? Voor mij is het bestaan van deze wereld al een bewijs dat God bestaat.
Anoniem_89 schreef:Tja bewijs, hmm.. mijn vrouw was altijd erg vermoeid, om 09.00 uur stond ze op en om 11.00 uur kon ze alweer een uur slapen zonder moeite.
Ze had altijd al erg last van haar voeten, kon 5-10 minuten lopen en was daarna erg vermoeid.
Een tijdje toen ik haar zo kende dacht ik dat het tussen d'r oren zat.
Nu weet ik wel dat het niet zo was.
Of ze moet me al 7 jaar belazeren
We hebben voor haar laten bidden.
Soms hangen we om 03.00 uur nog op de bank of lopen we ergens in een stad uren achter elkaar.
Wim2600 schreef: Tja, dat is voor mij niet méér of minder overtuigend dan "voor mij is het bestaan van paddenstoelen al een bewijs dat kabouters bestaan". Het 'bewijst' enkel dat jij ergens in gelooft. Niet dat datgene waarin jij gelooft ook objectief meetbare en aantoonbare werkelijkheid is. Dat hoeft ook niet, maar noem het dan geen 'bewijs'...
Als er een écht bewijs was voor het bestaan van God, zouden er dan nog ongelovigen of andersgelovigen zijn, denk je? (Behalve misschien een harde kern, zoals je nu ongetwijfeld nog wel een handvol malloten hebt die volhouden dat de aarde plat is of dat de zon rond de aarde draait.)
Spreeuw schreef:Jawel, ik noem het wel bewijs, omdat de manier waarop deze aarde bestaat op ondoorgrondelijkheid van een hogere macht wijst. Jij en ik kunnen deze wereld niet "maken". Dat is wel degelijk een aantoonbare werkelijkheid.
Dat ongelovigen dit niet zien, "bewijst" hun hardleersheid. Vergelijk het met een kind die zegt dat hij geen speelgoed heeft, terwijl al zijn speelgoed voor zijn neus ligt.
Wim2600 schreef: Jij noemt het hardleersheid, ik noem het een gezonde dosis scepticisme. Dat jij of ik geen aarde kunnen "scheppen" bewijst immers geenszins dat de één of andere god dat dan maar gedaan moet hebben. En zelfs als dat dan zou zou zijn, waarom uitgerekend de jouwe, en niet één van de duizenden andere goden die wereldwijd "bestaan" of "bestaan hebben"?
xsidd schreef:@Wim2600
God heeft een vrije wil gegeven aan de mens. Wie ben ik dan, om jou niet te respecteren in je keus?
Groet.
Cathy schreef:Wij leven in de dimensie 'tijd' en denken daarom chronologisch.
Misschien is het wel heel anders wanneer je 'uit de tijd' bent.
Marnix schreef: Hoe het precies is weet ik niet. Wat ik zelf denk (op basis van wat ik in de Bijbel lees)
- Als je sterft gaat je ziel naar God
- Je lichaam blijft achter op aarde en vergaat
- Als Jezus terugkomt staat ons lichaam op als verheerlijkt lichaam en wordt weer met onze ziel verenigd
- Zo zullen we eeuwig leven op de nieuwe aarde (onze toekomst is niet in een abstracte hemel maar we zullen leven op de nieuwe aarde en God zal onder de mensen wonen (de hemel op aarde)
Wim2600 schreef:Als ik dat hoor, dan denk ik 'leuk voor jullie dat je vrouw zich nu beter voelt' - en jij mag daar voor mijn part gerust het resultaat van dat bidden in zien. Alleen zal je mij daar niet van kunnen overtuigen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten