Chaya, ik werd min of meer gedreven je citaat toch te lezen en ontdekte het volgende.
In alles waarin hij Alla bedoelt schrijft hij met een hoofdletter. Zelfs Alla als god, vader en schepper.
De slimme zet van satan heeft deze beste man niet in de gaten, satan probeert God altijd na te doen, komt heel vaak dicht bij de daden van de Heere Jezus. Hij snapt echt niet dat satan juist deze manier hanteert om mensen van God af te houden. Eigenlijk is er totaal geen vergelijk met het christelijke leven want de islam heeft gewoonweg niets om op te vertrouwen, er is maar één God, er is niets te vergelijken.
Toch dringt zich de vraag aan ons op of bijvoorbeeld hun diepe eerbied voor Allah er onder ons nog wel is voor de Vader van onze Heere Jezus Christus.
Sorry hoor maar wat een opmerking. De “diepe” eerbied van de islam tegeover allah is alleen maar ijdelheid, het is zonder de kracht van de Heilige Geest dus niet van en voor God. Dit stukje Bijbel wist deze zeer geleerde mijnheer kennelijk niet Chaya, maar ik dan weer wel.

Overigens, gezien deze opmerking, reist mij wel de vraag of hij wel die beleving kent?
Enigzins toch wel waar, hetgeen ik in mijn één na laatste post vermeldde?
In hele verhaal doet hij bijna vermoeden dat Allah gewoon bestaat!
Wij redden het niet. Of toch wel? Kerkmensen die hun hoop bouwen op het feit dat ze ‘de slechtste toch niet zijn’ bouwen hun hoop op een ‘islamitisch’ fundament.
Helemaal waar maar mensen die na ontvangen Genade menen de slechtste te zijn tegenover God, bouwen hun hoop op de grond van satan, is ook islamitisch.