Is de paus de antichrist?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Is de paus de antichrist?

Berichtdoor mealybug » 21 jun 2014 10:27

schelpje3 schreef:Nee Ineke Kitty, mensen hebben wel van nature behoefte aan EEN godheid, maar hen zal verteld moeten worden van het borgtochtelijk werk van de Heere Jezus. Geen eenvoudige zaak!
Maar gelukkig dat de Heere nog mannen en vrouwen roept om dit werk te doen.
Ik hoop dat we allemaal voor deze mensen bidden.

Geef eens wat bijbelse teksten waaruit moet blijken dat God bepaalde mannen en vrouwen roept tot deze taak.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jun 2014 10:30

mannetje

Niks, "jammer voor jou dan".

De Islam bijv. verwacht wel degelijk "een" Messias, namelijk hun eigen Isa'tje, het "hulpje" van de Mahdi.

Je beter laten informeren mannetje.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 jun 2014 10:35

mealybug schreef:Geef eens wat bijbelse teksten waaruit moet blijken dat God bepaalde mannen en vrouwen roept tot deze taak.
Hand. 16:10, Efeze 4:11, 1 Kor. 12:28? Zo maar een paar nieuwtestamentische teksten hoor..

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jun 2014 10:42

v.slooten

Ik haal er nu 1 tekst uit die jij citeert, namelijk 1 Kor. 12:28, en daar gaat het over hoe de gemeente zou functioneren, NIET over bepaalde " mannen en vrouwen" die geroepen zijn om het Evangelie te verkondigen aan ongelovigen.

Ook Efeze 4:11 gaat over de gemeente, en niet over evangelisatie.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 21 jun 2014 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 jun 2014 10:44

ineke-kitty schreef:
Dat de "doorsnee" boeddist, Hindoe of moslim, geen kennis heeft van het Woord van God, waarin Christus Jezus Zich openbaart, geldt eveneens voor de "doorsnee" christen, die geen kennis heeft van de talrijke geschriften van bovengenoemde religies.

Echter is dat wat anders dan er nooit van gehoord te hebben.

Zucht - absolute kletskoek - het overgrote merendeel van de boeddhisten, Hindoes en ook b.v. natuurreligies weten NIETS van Christus.
Ik heb in deze landen gewoond en reis nog regelmatig in India en China.
Maar ja, u denkt alles beter te weten, daar zijn we ondertussen wel aan gewend.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 jun 2014 10:49

ineke-kitty schreef:
De Schrift leert toch heel wat anders.
1 Joh. 2:23
"Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? DEZE is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een IEDER, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet".

Als een "andersgelovige" bovenstaande ontkent, is hij per definitie een antichrist omdat hij niet gelooft dat Jezus de Christus is.
De Islam, het Boeddisme en Hindoeïsme ontkennen dat dus.

De tekst zegt "wie is de leugenaar". Deze is............. (enkelvoud)
Dus niet "wie zijn de leugenaars". Deze zijn............. (meervoud)

Dus als u dit toepast op hele groepen klopt het niet meer.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 21 jun 2014 10:49

ineke-kitty schreef:De Islam bijv. verwacht wel degelijk "een" Messias, namelijk hun eigen Isa'tje, het "hulpje" van de Mahdi.

Je spreekt jezelf tegen. Eerder zei je nog dat dat de islam loochent dat Jezus de Christus is, en hier zeg je dus dat moslims wel degelijk geloven dat Jezus (een) christus is.

Maar het gaat er niet om of moslims wel of niet de titel christus (of messias) op Jezus (Isa) toepassen, maar de vraag is of ze daarmee het feitelijke concept kennen van een messias: degene die uit de koninklijke dynastie van David komt om het rijk van God te vestigen.

Hoe je het ook bekijkt de term antichrist is niet van toepassing.

- of ze kennen het feitelijke joodse concept van messias niet. En als ze dat concept niet kennen dan kunnen ze het ook niet ontkennen.

- van de andere kant noemen ze Jezus de messias (=christus). Daarmee erkennen ze dat Jezus deze titel toekomt. En ook in die situatie kun je dus niet spreken van ontkenning
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 jun 2014 10:51

rotterdam schreef:Ik heb in deze landen gewoond en reis nog regelmatig in India en China.
Maar ja, u denkt alles beter te weten, daar zijn we ondertussen wel aan gewend.

Je reist wat af....Rusland, syrie, india, china afrika..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Namedropping maar dan topografisch :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jun 2014 10:57

mannetje

De Islam ONTKENT dat Christus Jezus DE Messias is, en zij hebben wel degelijk weet van de JOODSE Messias, die zij verachten. Dat staat notabene met koeienletters op hun moskee op de tempelberg in Jeruzalem. "ALLAH HEEFT GEEN ZOON".

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 21 jun 2014 11:35

Faramir schreef:En over welke paus hebben we het nu. Er zijn namelijk nogal wat pausen langsgekomen de laatste 2000 jaar.

Eigenlijk het pausdom in zijn algemeen.
Maar als ik dan een voorbeeld moet geven: paus Leo X (paus van 1513-1521). Toen Luther de banbul van paus Leo X thuis kreeg, antwoordde hij in een brief van 6 september 1520: „Beste Leo, als mens wil ik u eren. Maar als paus bent u voor mij niets anders dan de antichrist.” De hervormer schrijft even verderop in zijn brief dat de roomse kerk een moordkuil is geworden boven alle moordkuilen.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 21 jun 2014 11:36

ineke-kitty schreef:mannetje

De Islam ONTKENT dat Christus Jezus DE Messias is, en zij hebben wel degelijk weet van de JOODSE Messias, die zij verachten. Dat staat notabene met koeienletters op hun moskee op de tempelberg in Jeruzalem. "ALLAH HEEFT GEEN ZOON".

Zij ontkennen dus niet dat Jezus de messias is, ze noemen hem de masieh (messias)

Toen de engelen zeiden: "O Marjam, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de masieh, 'Isa, de zoon van Marjam. Hij zal in het tegenwoordige leven en het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. (Koran 3:45)

Wat zij ontkennen is jouw beeld wat er onder messias wordt verstaan. Er staat op de rotskoepelmoskee NIET: "Jezus is niet de messias."

Het hele idee om te zeggen dat Allah geen zoon heeft, komt niet voort uit het ontkennen van Jezus messiaanse aanspraken, maar uit de verwarring die het hele leerstuk van de drie-eenheid oproept.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jun 2014 11:40

mannetje

Ik ga niet verder in discussie over wat de Islam nu wel of niet erkent/ontkent.
Daar is een apart topic over , waarin ik het e.e.a. heb uitgelegd over deze leer.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 jun 2014 16:35

ineke-kitty schreef:Boerin

Lees wat er staat in de tekst. Het gaat hier niet over DE komende antichrist, maar over EEN antichrist, dat is een wezenlijk verschil.
Dus: een ex-ongelovige die tot geloof in Christus is gekomen, is een christen geworden, en daarmee niet meer een anti-christ.

Paulus leerde dat er in zijn tijd reeds vele antichristenen waren, echter DE 'mens der zonde' of 'DE zoon des verderfs' of 'DE antichrist' zal zich pas in de nabije toekomst openbaren.

DE antichrist komt niet tot bekering, in tegendeel, hij zal zich verheffen boven God, en zich zetten in de tempel en zich als god laten aanbidden.

Ik hoop toch dat je het verschil begrijpt.

Ja maar niet elke ongelovige is een antichrist. Het zullen op z'n minst leiders moeten zijn die een valse leer verkondigen en de Vader en de Zoon loochenen, er zijn vele antichristen opgestaan staat er, niet dat iedereen die Jezus niet belijdt zelf een antichrist is.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jun 2014 16:41

Zeg eens Boerin, wat betekent het woord "antichrist" ?

Elke ongelovige, en daar hoef je volstrekt geen "leider" voor te zijn, is vooralsnog anti-christelijk, en daarmee een anti-christ.
Dat dit niet zo "prettig" klinkt in jouw oren, doet niets af aan dat feit.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 jun 2014 17:04

Spreeuw schreef:Maar als ik dan een voorbeeld moet geven: paus Leo X (paus van 1513-1521). Toen Luther de banbul van paus Leo X thuis kreeg, antwoordde hij in een brief van 6 september 1520: „Beste Leo, als mens wil ik u eren. Maar als paus bent u voor mij niets anders dan de antichrist.” De hervormer schrijft even verderop in zijn brief dat de roomse kerk een moordkuil is geworden boven alle moordkuilen.

Vervolgens werden brandstapels opgesteld door de reformatoren om hen die het niet met hen eens waren te roosteren of te verdrinken.
Waarmee ze precies even fout waren als de pauzen die ze zo verfoeiden. :?:

Terug naar “[Religie] - Open forum”