Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Geen internet? Dan moeten discussies maar weer per telegram.
mohamed schreef:Geen internet? Dan moeten discussies maar weer per telegram.
hettys schreef:Uh?? doen de amish al aan telegram??
ineke-kitty schreef:hettys
Blijkbaar kan de amish-gemeenschap prima leven zonder al dit soort "wereldse" zaken, tenminste wat ik heb gezien in de documentaire .
Wat mij eveneens is opgevallen, dat zij in ieder geval zonder stress en gejachtheid die zo kenmerkend is voor onze "maatschappij", een rustig en vreedzaam bestaan hebben.
Misschien toch iets om over na te denken.
ineke-kitty schreef:hettys
Blijkbaar kan de amish-gemeenschap prima leven zonder al dit soort "wereldse" zaken, tenminste wat ik heb gezien in de documentaire .
Wat mij eveneens is opgevallen, dat zij in ieder geval zonder stress en gejachtheid die zo kenmerkend is voor onze "maatschappij", een rustig en vreedzaam bestaan hebben.
Misschien toch iets om over na te denken.
mohamed schreef:Weet ik niet, ik moest er aan denken toen jij over paard en wagen begon.
mohamed schreef:Groeperingen zoals de Amish verzetten zich tegen elke vorm van vernieuwing en dan word je een imitatie van de realiteit. De Amish zijn in mijn onbescheiden optiek een stelletje religieuze mafkezen die van voren niet weten hoe ze het van achter hebben.
mohamed schreef:Ik blijf bij mijn onbescheiden mening omtrent dat heerschappij met die jodenhoeden.![]()
Eigenlijk lijken Amish wel wat op die gekke Chassidische joden.
Zoek de verschillen!
mohamed schreef:Groeperingen zoals de Amish verzetten zich tegen elke vorm van vernieuwing en dan word je een imitatie van de realiteit. De Amish zijn in mijn onbescheiden optiek een stelletje religieuze mafkezen die van voren niet weten hoe ze het van achter hebben.
JeeWee schreef:En toch kan ik wel eens enorm naar verlangen om zo uit 'de wereld' te zijn...
mohamed schreef:Ik blijf bij mijn onbescheiden mening omtrent dat heerschappij met die jodenhoeden.![]()
Eigenlijk lijken Amish wel wat op die gekke Chassidische joden.
Zoek de verschillen!
Boerin schreef:Geinig, ze hebben ook veel dezelfde achternamen en erfelijke ziektes las ik net ergens en gewoonten en ze praten hetzelfde. Iemand vroeg zich af of veel Joden zich tot de wederdopers hadden bekeerd, ze komen wel uit hetzelfde gebied.
hettys schreef:
Ach, zonder stress... dat heeft ook weer z'n haken en ogen. Maar inderdaad. het lijkt me ook wel wat. alleen leven van de aarde en geen supermarkt.
Wel wat zorg om de oogst... en of de lammetjes wel blijven leven.
Wij kunnen dan wel wel weer makkelijk naar de supermarkt. En een hoop werk hoor. Al dat wecken en inmaken. en oogsten en weet ik veel.
Om vier uur op. de hele dag keihard werken. ik werk 3 dagen van half acht tot 5 uur.
nou schiet mij maar lek als ik dat dat zeven dagen zou moeten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 397 gasten