De Amish gemeenschap

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: De Amish gemeenschap

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 20:58

Geen internet? Dan moeten discussies maar weer per telegram.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 jun 2014 21:01

hettys

Blijkbaar kan de amish-gemeenschap prima leven zonder al dit soort "wereldse" zaken, tenminste wat ik heb gezien in de documentaire .
Wat mij eveneens is opgevallen, dat zij in ieder geval zonder stress en gejachtheid die zo kenmerkend is voor onze "maatschappij", een rustig en vreedzaam bestaan hebben.

Misschien toch iets om over na te denken.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2014 21:02

mohamed schreef:Geen internet? Dan moeten discussies maar weer per telegram.

Uh?? doen de amish al aan telegram??
Ook gif is geschapen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 21:08

mohamed schreef:Geen internet? Dan moeten discussies maar weer per telegram.

hettys schreef:Uh?? doen de amish al aan telegram??

Weet ik niet, ik moest er aan denken toen jij over paard en wagen begon.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 21:09

ineke-kitty schreef:hettys

Blijkbaar kan de amish-gemeenschap prima leven zonder al dit soort "wereldse" zaken, tenminste wat ik heb gezien in de documentaire .
Wat mij eveneens is opgevallen, dat zij in ieder geval zonder stress en gejachtheid die zo kenmerkend is voor onze "maatschappij", een rustig en vreedzaam bestaan hebben.

Welnee mens, ze worden verteerd door een misplaatst zondebesef van dit-mag-niet-dat-mag-niet, hun leven is pure schijnvrijheid, dat jij daar jaloers naar kijkt zegt wat. Ruil jij eerst je hippe boodschappenauto maar eens in voor een ezel, dan praten we weer.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2014 21:14

ineke-kitty schreef:hettys

Ach, zonder stress... dat heeft ook weer z'n haken en ogen. Maar inderdaad. het lijkt me ook wel wat. alleen leven van de aarde en geen supermarkt.
Wel wat zorg om de oogst... en of de lammetjes wel blijven leven.

Wij kunnen dan wel wel weer makkelijk naar de supermarkt. En een hoop werk hoor. Al dat wecken en inmaken. en oogsten en weet ik veel.
Om vier uur op. de hele dag keihard werken. ik werk 3 dagen van half acht tot 5 uur.
nou schiet mij maar lek als ik dat dat zeven dagen zou moeten.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2014 21:18

mohamed schreef:Weet ik niet, ik moest er aan denken toen jij over paard en wagen begon.

Nee joh.. een telegram..,dat is allemaal wetenschap. Daar doen amish niet aan.
Ook gif is geschapen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 21:23

Ik blijf bij mijn onbescheiden mening omtrent dat heerschappij met die jodenhoeden. :roll:

Eigenlijk lijken Amish wel wat op die gekke Chassidische joden.

Amish
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chassidische joden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoek de verschillen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 jun 2014 21:43

mohamed schreef:Groeperingen zoals de Amish verzetten zich tegen elke vorm van vernieuwing en dan word je een imitatie van de realiteit. De Amish zijn in mijn onbescheiden optiek een stelletje religieuze mafkezen die van voren niet weten hoe ze het van achter hebben.

En toch kan ik wel eens enorm naar verlangen om zo uit 'de wereld' te zijn...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 17 jun 2014 21:51

mohamed schreef:Ik blijf bij mijn onbescheiden mening omtrent dat heerschappij met die jodenhoeden. :roll:

Zoek de verschillen!

Geinig, ze hebben ook veel dezelfde achternamen en erfelijke ziektes las ik net ergens en gewoonten en ze praten hetzelfde. Iemand vroeg zich af of veel Joden zich tot de wederdopers hadden bekeerd, ze komen wel uit hetzelfde gebied.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 21:52

mohamed schreef:Groeperingen zoals de Amish verzetten zich tegen elke vorm van vernieuwing en dan word je een imitatie van de realiteit. De Amish zijn in mijn onbescheiden optiek een stelletje religieuze mafkezen die van voren niet weten hoe ze het van achter hebben.

JeeWee schreef:En toch kan ik wel eens enorm naar verlangen om zo uit 'de wereld' te zijn...

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, de hunne is duidelijk niet de mijne. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 21:54

mohamed schreef:Ik blijf bij mijn onbescheiden mening omtrent dat heerschappij met die jodenhoeden. :roll:

Zoek de verschillen!

Boerin schreef:Geinig, ze hebben ook veel dezelfde achternamen en erfelijke ziektes las ik net ergens en gewoonten en ze praten hetzelfde. Iemand vroeg zich af of veel Joden zich tot de wederdopers hadden bekeerd, ze komen wel uit hetzelfde gebied.

Dank je wel voor die info, zo denk ik er ook over want if it walks like a duck and quacks like a duck....

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 17 jun 2014 21:59

hettys schreef:
Ach, zonder stress... dat heeft ook weer z'n haken en ogen. Maar inderdaad. het lijkt me ook wel wat. alleen leven van de aarde en geen supermarkt.
Wel wat zorg om de oogst... en of de lammetjes wel blijven leven.

Wij kunnen dan wel wel weer makkelijk naar de supermarkt. En een hoop werk hoor. Al dat wecken en inmaken. en oogsten en weet ik veel.
Om vier uur op. de hele dag keihard werken. ik werk 3 dagen van half acht tot 5 uur.
nou schiet mij maar lek als ik dat dat zeven dagen zou moeten.

Ooooooh en geen kant en klaar maaltijden en wasmachine en automatische stofzuiger, nee laat maar.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 22:02

Kant en klaar maaltijden hebben ze wel, ze eten rauwe eieren met de kip er nog omheen.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 17 jun 2014 22:38

Eerst even de documentaire bekijken!
Ze gaan gewoon naar de supermarkt. De jongens met een strohoed op dat wel. En ze eten pizza in de supermarkt. (Nog net geen MacDonalds dus)

Terug naar “[Religie] - Open forum”