Het Roy Donders 'juichpak'

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Het Roy Donders 'juichpak'

Berichtdoor mona » 30 mei 2014 10:16

Ik ken een familie die heet Piel van achternaam. De moeder heet Konterman van haar meisjes naam. Zij mogen in hun bible-belt-dorp niet in het telefoonboek staan, want dan kunnen mensen er aanstoot aan nemen. En kinderen kunnen er verkeerde accociaties bij krijgen als ze die naam horen of lezen, dus er mogen geen kinderen met de kinderen van de familie Piel spelen. :mrgreen:

Het eerste is waar, deze namen zijn echt, en ik ken ze ook echt.
Het laatste is natuurlijk niet waar.
Er zijn zoveel namen die je niet meer uit zou kiezen als je dat nu over mocht doen.
Laten we toch ons gezond verstand gebruiken. Net wat Boaz zegt: dit is geen reclame voor het christelijk geloof. Eerder weer een bron van irritatie en spot. Soms is het beter gewoon je mond te houden.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 30 mei 2014 10:24

mona schreef:Ik ken een familie die heet Piel van achternaam. De moeder heet Konterman van haar meisjes naam. Zij mogen in hun bible-belt-dorp niet in het telefoonboek staan, want dan kunnen mensen er aanstoot aan nemen. En kinderen kunnen er verkeerde accociaties bij krijgen als ze die naam horen of lezen, dus er mogen geen kinderen met de kinderen van de familie Piel spelen. :mrgreen:

Het eerste is waar, deze namen zijn echt, en ik ken ze ook echt.
Het laatste is natuurlijk niet waar.
Er zijn zoveel namen die je niet meer uit zou kiezen als je dat nu over mocht doen.
Laten we toch ons gezond verstand gebruiken. Net wat Boaz zegt: dit is geen reclame voor het christelijk geloof. Eerder weer een bron van irritatie en spot. Soms is het beter gewoon je mond te houden.

Tja in een ander topic moesten we juist niet zwijgen en vooral niet tolerant zijn want dan doen we niet wat de Heer van ons vraagt. Geef gewoon toe dat de reactie dat dit pak van de duivel zou zijn falikant fout is en nergens op slaat.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 mei 2014 10:26

Het komt op mij over als typisch een 'smoes' om de onvrede over het WK te uiten. Want we zijn tegen voetbal, dus moet moet alles wat voetbal is deaud. En dat pak dus ook. Maar dat kun je niet zomaar zeggen, want dan lijk je onredelijk, dus is aanstoot over een naam een goed excuus.

Idd geen reclame voor het christendom.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 10:28

Mortlach schreef:Het komt op mij over als typisch een 'smoes' om de onvrede over het WK te uiten. Want we zijn tegen voetbal, dus moet moet alles wat voetbal is deaud. En dat pak dus ook. Maar dat kun je niet zomaar zeggen, want dan lijk je onredelijk, dus is aanstoot over een naam een goed excuus.

En dat is niet onredelijk?
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar het dan op de achternaam gooien maakt het zo mogelijk nog lachwekkender.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 30 mei 2014 12:33

dingo schreef:Tja in een ander topic moesten we juist niet zwijgen en vooral niet tolerant zijn want dan doen we niet wat de Heer van ons vraagt.
Zeg je dit tegen mij persoonlijk (omdat je mij quote) of zeg je het in het algemeen?

bovendien heb ik in dat topic niet gezegd dat we vooral NIET tolerant moesten zijn.
Wel een beetje eerlijk blijven aub.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 30 mei 2014 12:40

Volgens mij gaat het in een supermarkt over geld verdienen en levensmiddelen verhandelen. De lokale supermarkt maakt onderdeel uit van de lokale gemeenschap. De supermarkthouder is vrij om te doen wat hij wil, de wet verbied hem niet om donders in zijn zaak te hangen. De wet verbied hem ook niet om aan te sluiten bij de belevingswereld van zijn klanten. Vraag en aanbod worden op elkaar afgestemd, daar zie ik niet zoveel kwaads in.

Een supermarkt in een multiculturele wijk zal een iets groter schap hebben met wereldproducten. Een supermarkt in op een nudistencamping zal de deuren opengooien voor loshangende zaakjes; kortom, storm in een glas water.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 mei 2014 13:25

” Ook franchiseondernemer Rob Veltink van Jumbo Nijkerk laat de slogan hangen. „Ik heb er nul komma nul klachten over gekregen. Het gaat mij niet om een slogan, maar om mijn daden. Ik ben bijvoorbeeld dicht op Hemelvaartsdag en bied het parkeerterrein op zondag aan een kerk aan.”

Wat een goede daden, zeg,
ik doe vriendelijk voor jullie, jullie doen aardig tegen mij.
het lijkt meer op koehandel.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 13:47

Wel, christelijk Barneveld kan de oogjes weer toe en de snaveltjes weer dicht doen, want de aktie is stopgezet omdat alle pakken door heel Nederland uitverkocht zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2014 13:59

mohamed schreef:Slimme jongen die Roy!

Faramir schreef:Hij mag dan overkomen als iemand met het IQ van een visstick, handelslust heeft hij wel en daar verdiend hij denk ik een behoorlijke boterham mee. En volgens mij heeft hij ook vrij veel plezier in het leven, ook niet onbelangrijk.

Ja, hij heeft zeer veel handelsgeest, dat moge duidelijk zijn. De mensen die denken dat hij dom is zouden schrikken als ze Roy zijn bankrekening zien denk ik.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2014 14:22

Welke normale volwassen vent wil nu in zo'n pak gezien worden?

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 30 mei 2014 15:21

Tot mijn spijt moet ik constateren dat het verhaal inderdaad geen hoax is.
Deze nauwelijks voor mogelijk te houden militante arrogantie van enkele christenen in Barneveld bestaat echt.

Ik heb het al eerder in één van mijn topics genoemd, maar nu zie ik er weer een sprekend voorbeeld van: ter rechterzijde hebben sommige vormen van orthodox christendom de neiging tot 'islamisering'

Strenge religieuze wetten, waar men zelf onverkort in gelooft en die men ook strikt hanteert en handhaaft, worden op agressieve wijze opgedrongen aan anderen. Iedereen moet zich aanpassen aan de leefstijl en de denkwereld van deze religieuzen. In feite doet het er niet toe of er in een samenleving, dorp of buurt een meerderheid te vinden is voor het extreme standpunt (al wil men graag suggereren dat dat zo is), de religieuze wet mag sowieso door niemand worden overtreden, omdat men zich daaraan ergert.

Ik denk dat we nooit moeten zwichten voor dergelijke tirannen. Want als je ze één voet tussen de deur gunt, dan breken ze bij je binnen, ze chanteren of gijzelen je hele gemeenschap met alle mogelijke andere willekeurige geboden en verboden. Voor je het weet zijn hele streken gezuiverd van zwembad, asielzoekers, café's, sportvelden, synagoges, moskeeën, buitenlanders, vrijzinnigen, evenementen of openbare scholen. En dat weten ze zelf "donders" goed.

Sommige Barnevelders zijn kippen zonder kop (maar dan met een baard en een sharia). Opletten, dus!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 mei 2014 15:50

Het ging niet om de achternaam, ook niet om de pakken, maar om de slogan die de actie aanprees.
Die was: "Geef ze op hun Donders"

Dus alleen alles waar die slogan opstaat is verwijderd.
En verder niets.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2014 16:29

Bambi schreef:Het ging niet om de achternaam, ook niet om de pakken, maar om de slogan die de actie aanprees.
Die was: "Geef ze op hun Donders"

Dus alleen alles waar die slogan opstaat is verwijderd.
En verder niets.

Ach ja, elk dingetje wordt aangegrepen om die arrogante refo's in een kwaad daglicht te stellen.

En ik dacht dat jij, gravo, iets beter begrijpend kon lezen!
Als nu de direktie van Jumbo notabene, er wel begrip voor heeft!

Ze worden massaal op MP aangeboden, omdat ze zo leuk en moeilijk te verkrijgen zijn zeker :roll:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 mei 2014 17:29

schelpje3 schreef:Ach ja, elk dingetje wordt aangegrepen om die arrogante refo's in een kwaad daglicht te stellen.

En ik dacht dat jij, gravo, iets beter begrijpend kon lezen!

ga zelf eens goed lezen zeg, alsjeblieft...
:roll:
Gravo heeft het over sommigen in Barneveld, kom jij aanzetten met arrogante refo's, alsof ze allemaal zo zijn.
Over veralgemeniseren gesproken.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 mei 2014 17:43

Ik dacht ; Kunnen die mensen die het woord donders weren, niet met zijn allen gaan evangeliseren?

Terug naar “[Religie] - Open forum”