Berichtdoor gravo » 30 mei 2014 15:21
Tot mijn spijt moet ik constateren dat het verhaal inderdaad geen hoax is.
Deze nauwelijks voor mogelijk te houden militante arrogantie van enkele christenen in Barneveld bestaat echt.
Ik heb het al eerder in één van mijn topics genoemd, maar nu zie ik er weer een sprekend voorbeeld van: ter rechterzijde hebben sommige vormen van orthodox christendom de neiging tot 'islamisering'
Strenge religieuze wetten, waar men zelf onverkort in gelooft en die men ook strikt hanteert en handhaaft, worden op agressieve wijze opgedrongen aan anderen. Iedereen moet zich aanpassen aan de leefstijl en de denkwereld van deze religieuzen. In feite doet het er niet toe of er in een samenleving, dorp of buurt een meerderheid te vinden is voor het extreme standpunt (al wil men graag suggereren dat dat zo is), de religieuze wet mag sowieso door niemand worden overtreden, omdat men zich daaraan ergert.
Ik denk dat we nooit moeten zwichten voor dergelijke tirannen. Want als je ze één voet tussen de deur gunt, dan breken ze bij je binnen, ze chanteren of gijzelen je hele gemeenschap met alle mogelijke andere willekeurige geboden en verboden. Voor je het weet zijn hele streken gezuiverd van zwembad, asielzoekers, café's, sportvelden, synagoges, moskeeën, buitenlanders, vrijzinnigen, evenementen of openbare scholen. En dat weten ze zelf "donders" goed.
Sommige Barnevelders zijn kippen zonder kop (maar dan met een baard en een sharia). Opletten, dus!
gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)