Op zoek naar God TV-programma EO

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Op zoek naar God TV-programma EO

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 22:47

Ik vond de aflevering met Marlies Deckers erg goed, bekijk hem hier met name het einde is erg sterk.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 mei 2014 23:23

mohamed schreef:Ik vond de aflevering met Marlies Deckers erg goed, bekijk hem hier met name het einde is erg sterk.

Sterk einde, dat wel, meteen het bewijs geleverd dat die andere reacties niet fake waren. Als iemand niets met God te maken wil hebben gaat ie echt niet faken dat ie ergens door geraakt is.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 mei 2014 23:48

mohamed schreef:Ik vond de aflevering met Marlies Deckers erg goed, bekijk hem hier met name het einde is erg sterk.

inderdaad indrukwekkend!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2014 00:00

Lange Frans legt uit waarom ie emotioneel werd:
https://www.youtube.com/watch?v=15-7F-5 ... page#t=768
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 mei 2014 00:01

Boerin schreef:Sterk einde

meribel schreef:inderdaad indrukwekkend!

:)
Boerin schreef:meteen het bewijs geleverd dat die andere reacties niet fake waren.

Vind je? Voor mij was het vooral het bewijs dat te graag willen evangeliseren averechts kan werken. Tijs van den Brink zegt precies de verkeerde dingen en heeft Marlies Deckers misschien wel weggejaagd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 mei 2014 00:07

Boerin schreef:Lange Frans legt uit waarom ie emotioneel werd:
https://www.youtube.com/watch?v=15-7F-5 ... page#t=768

Komt recht uit de koker van Erich von Däniken dat verhaal, het is je reinste lariekoek. Hoe kan jij een bepaald moment van de video posten?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2014 00:12

mohamed schreef:Komt recht uit de koker van Erich von Däniken dat verhaal, het is je reinste lariekoek. Hoe kan jij een bepaald moment van de video posten?

Dat geintje van die open haard vond ik wel leuk, maar verder heeft ie er nog niet al teveel van begrepen geloof ik met dat kosmische gedoe.
Rechter muisknop: kopieren op huidige tijdstip.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 mei 2014 00:15

mohamed schreef:Komt recht uit de koker van Erich von Däniken dat verhaal, het is je reinste lariekoek. Hoe kan jij een bepaald moment van de video posten?

Boerin schreef:Dat geintje van die open haard vond ik wel leuk, maar verder heeft ie er nog niet al teveel van begrepen geloof ik met dat kosmische gedoe.

Dat geintje was wel lollig inderdaad. :mrgreen:
Boerin schreef:Rechter muisknop: kopieren op huidige tijdstip.

Thanks!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2014 00:17

mohamed schreef:Vind je? Voor mij was het vooral het bewijs dat te graag willen evangeliseren averechts kan werken. Tijs van den Brink zegt precies de verkeerde dingen en heeft Marlies Deckers misschien wel weggejaagd.

Ja daar zit ook veel in. Ik heb er alleen wat plukken van gezien en het einde, maar nu nog ietsje meer, het is alleen niet om aan te zien. Als je voor de eo gezellig met een vrouw in een bh gaat beppen over seks en de Heer wil je wel wat al te graag evangeliseren ja. Verschrikkelijk wat een programma.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 mei 2014 00:22

mohamed schreef:Vind je? Voor mij was het vooral het bewijs dat te graag willen evangeliseren averechts kan werken. Tijs van den Brink zegt precies de verkeerde dingen en heeft Marlies Deckers misschien wel weggejaagd.

Boerin schreef:Ja daar zit ook veel in. Ik heb er alleen wat plukken van gezien en het einde, maar nu nog ietsje meer, het is alleen niet om aan te zien. Als je voor de eo gezellig met een vrouw in een bh gaat beppen over seks en de Heer wil je wel wat al te graag evangeliseren ja. Verschrikkelijk wat een programma.

Eigenlijk kwam het er op neer dat ze niet gelooft vanwege mensen zoals Tijs. Wat viel er voor hem nog te evangeliseren toen hij dat merkte? Ze maaide letterlijk het gras voor zijn voeten weg. Het was inderdaad tragische tv.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2014 01:28

Maar dat 'Op zoek naar God' vind ik wel goed. Ik had die andere ook nooit gezien. Die mensen staan allemaal hartstikke open.
Dennis van der Geest en Gordon en Lizelotte een jaar later, goed programma hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=6w2nX163wDI
Zach91

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mei 2014 06:50

Ik vind het een mooi programma. De geestelijk begeleiders luisteren echt goed en je ziet wat dat doet met mensen. De deelnemers hebben wel hun vooroordelen, maar dat is logisch. Ze staan verder heel erg open voor de stilte en het geloof.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 mei 2014 06:59

schelpje3 schreef:Ik heb nooit gekeken en ben dit ook niet van plan.

Dan moet je ook niet oordelen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 mei 2014 07:07

En voor al die criticasters hier: hoe lang is het geleden dat er bij jou 300.000 mensen in de kerk zaten die niets of nauwelijks iets met geloof hebben? Want zoveel mensen kijken er gemiddeld elke week naar dit programma.

En inderdaad: het is niet bedoeld voor betweterige en zelfgenoegzame refowebbers. Het is bedoeld voor rand- en buitenkerkelijken en dus ook mét rand- en buitenkerkelijken.

Ik ben oprecht benieuwd hoeveel mensen er bidden voor dit programma en vragen of de heilige Geest ook hier wil werken. Want de Geest waait waarheen Hij wil...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mei 2014 07:53

JeeWee schreef:
Dan moet je ook niet oordelen.

Ik vertrouw op het oordeel van onze kinderen.
Ze hebben met de j.v. 2 delen gekeken nl.
Daar hielden ze het bij.
Het oordeel was eenparig: verschrikkelijk!

Terug naar “[Religie] - Open forum”