Bijbelse film "After the tribulation" nu in het Nederlands!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cicero
Kolonel
Kolonel

Re: Bijbelse film "After the tribulation" nu in het Nederlan

Berichtdoor Cicero » 09 mei 2014 22:29

freelygive schreef:
Het klopt dat het woord "opname" (Engels "rapture") niet in de Bijbel voorkomt, maar waar het concept komt wel in de Bijbel voor. De allerduidelijkste tekst is 1 Thessalonicenzen 4:13-17 (in de KJV, ik heb nu even de SV niet bij de hand):

Nee, dat is een onjuist uitleg. De historisch correcte uitleg is dat de gelovigen de Heer verwelkomen op aarde, en dus alleen de Heer tegemoet gaan. Het is het beeld van de komst (parousia) van een heerser in een bepaalde plaats, dan liep heel het volk uit om zo iemand te verwelkomen. Dit bekende beeld gebruikt Paulus hier bij de komst van dé Heerser.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 mei 2014 23:16

Heeft iemand de hele video al gezien?
En eventueel een reviewtje? :D

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 12 mei 2014 07:58

Anoniem_89 schreef:
Ik ga 'm ook wel ff bekijken straks met m'n vrouw.

Kun je noemen waarmee je het niet eens bent met de sprekers?

Heb je de hele film al gezien? Zo niet, vind ik het niet erg zinvol daar op in te gaan.
Zo ja, kunnen we er wat mij betreft over door praten.

Een poosje geleden was er een topic over het boek van Janpep, het viel me op dat veel mensen een mening hadden, maar niet de moeite namen (het te bedreigend vonden?) het boek te lezen.
Ik begin er niet meer aan om dan een inhoudelijk gesprek te gaan voeren, want voor je het weet ben je bezig ongefundeerde vooroordelen te gaan behandelen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 mei 2014 17:58

Dank je wel voor de tip. Ik wist niet dat die meneer Kent in de gevangenis zat?
Wat heeft hij misdaan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2014 18:45

belastingfraude. Meneer dacht weg te komen met het argument dat het niet zijn geld was, maar van God, dus dat ze daar maar belasting moesten gaan innen. Daar trapten de IRS en de rechtbank natuurlijk niet in.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 mei 2014 18:51

Mortlach schreef:belastingfraude. Meneer dacht weg te komen met het argument dat het niet zijn geld was, maar van God, dus dat ze daar maar belasting moesten gaan innen. Daar trapten de IRS en de rechtbank natuurlijk niet in.
:lol: :lol: :lol: Zei ie dat echt?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 mei 2014 09:54

Ik heb ruim 30 minuten beluisterd, maar het is één en al gepreek over het gelijk over de opname van de Gemeente voor of na de grote verdrukking en de argumenten deel ik niet.

De Gemeente is een verborgenheid en is pas door Paulus geopenbaard en bekend gemaakt dus dat het woord "opname" of wegrukking minder voorkomt dan het woord "verdrukking" is een logisch gevolg van de verborgenheid en geen argument.

Verder kan ik me er ook niet in vinden, en die Kent Hovind die predikt dus nu in de gevangenis of geeft Bijbelstudie, tja...hij heeft de wet ontdoken en is daarop attent gemaakt en heeft zijn medewerkers toch nog steeds zwart uitbetaald, omdat het een opdracht van God is, dus dan mag het zonder verplichtingen aan de overheid. Heel herkenbaar. Waar heb ik dit meer gehoord.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 10:03

Dezelfde persoon over het calvinisme; http://youtu.be/HNHXuvL_-PQ

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 mei 2014 12:15

Wilsophie schreef:Ik heb ruim 30 minuten beluisterd, maar het is één en al gepreek over het gelijk over de opname van de Gemeente voor of na de grote verdrukking en de argumenten deel ik niet.

De Gemeente is een verborgenheid en is pas door Paulus geopenbaard en bekend gemaakt dus dat het woord "opname" of wegrukking minder voorkomt dan het woord "verdrukking" is een logisch gevolg van de verborgenheid en geen argument.

Verder kan ik me er ook niet in vinden, en die Kent Hovind die predikt dus nu in de gevangenis of geeft Bijbelstudie, tja...hij heeft de wet ontdoken en is daarop attent gemaakt en heeft zijn medewerkers toch nog steeds zwart uitbetaald, omdat het een opdracht van God is, dus dan mag het zonder verplichtingen aan de overheid. Heel herkenbaar. Waar heb ik dit meer gehoord.

Afgezien van het feit of het waar is dat hij in de gevangenis zit voor belastingontduiking (heb er wel andere verhalen over gelezen) eens een dief, altijd en dief? Is zo iemand dan door ons voorgoed afgeschreven?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 mei 2014 12:16

Faramir schreef:Dezelfde persoon over het calvinisme; http://youtu.be/HNHXuvL_-PQ

Ik ken dat filmpje, en kan op alle punten instemmen met de spreker.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 mei 2014 12:21

Boaz: " Is zo iemand dan door ons voorgoed afgeschreven?"

Tja, dat doen, vooral christenen, graag, het vingertje opsteken naar wat een ander gedaan heeft wat niet 'door de beugel' kan.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 mei 2014 12:47

Boaz schreef:Heb je de hele film al gezien? Zo niet, vind ik het niet erg zinvol daar op in te gaan.
Zo ja, kunnen we er wat mij betreft over door praten.

Ik laat het je weten als ik 'm gezien heb.
Ben op driekwart van de film.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 12:55

Boaz schreef:Ik ken dat filmpje, en kan op alle punten instemmen met de spreker.

Wat bezielt deze man om meer dan een uur in monoloog door te zagen over hoe verkeerd een ander geloof het wel niet heeft. Volgens mij toon je dan enkel een anti-geloof. Als je eigen geloof zo in elkaar hangt van het afgeven op een ander geloof dan is het in mijn ogen een parasiterend geloof wat niet op eigen benen kan staan.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 mei 2014 13:01

Boaz schreef:Ik ken dat filmpje, en kan op alle punten instemmen met de spreker.

Faramir schreef: Wat bezielt deze man om meer dan een uur in monoloog door te zagen over hoe verkeerd een ander geloof het wel niet heeft. Volgens mij toon je dan enkel een anti-geloof. Als je eigen geloof zo in elkaar hangt van het afgeven op een ander geloof dan is het in mijn ogen een parasiterend geloof wat niet op eigen benen kan staan.

Hij weerlegt doctrines, die niet deugen.
Je kunt wel weer allerlei zijstraten induiken, maar waarom niet gewoon de INHOUD nagaan? En die is m.i. toch echt correct.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 13:34

Boaz schreef:Hij weerlegt doctrines, die niet deugen.
Je kunt wel weer allerlei zijstraten induiken, maar waarom niet gewoon de INHOUD nagaan? En die is m.i. toch echt correct.

Ik hoef geen zijstraat in te duiken om te zien dat deze man schijnbaar zo'n klein geloof heeft dat hij af moet geven op iets wat hij niet geloofd. Ik zie het al voor me, dat ik naar de kerk ga en de priester gaat tijdens de preek een uur een monoloog houden over het hindoeïsme en hoe fout dat wel niet is. Ik zou na een kwartier weglopen. Dit bouwt niets op, het tracht enkel af te breken voor eigen gemeente. Ten tweede ben ik geen calvinist en heb geen enkele behoefte om een monoloog van een uur te weerleggen oid. Ik vind het gewoon een hele zielige man die vanaf de kansel schijnbaar aan een vreemd soort zelfbevrediging doet.

Terug naar “[Religie] - Open forum”