Rom. 6:11

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Rom. 6:11

Berichtdoor Jvslooten » 21 apr 2014 14:01

mealybug schreef:Sinds wanneer doe jij aan bedelingen ? :shock:
Al zolang als ik het Woord hoor en versta. Ik gruwel alleen van de onheilige bedelingenleer die sommigen er op na wagen te houden, zoals je vast wel bekend is.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 14:10

Jvslooten schreef:Al zolang als ik het Woord hoor en versta. Ik gruwel alleen van de onheilige bedelingenleer die sommigen er op na wagen te houden, zoals je vast wel bekend is.

Het selectieve staat me niet aan.
maar goed, leg eens uit waarom het ''doe dat en gij zult leven'' in deze welaangename tijd even ongeldig zou zijn.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 apr 2014 14:17

mealybug schreef:Het selectieve staat me niet aan.
maar goed, leg eens uit waarom het ''doe dat en gij zult leven'' in deze welaangename tijd even ongeldig zou zijn.

Maar als het door genade is,
is het niet meer uit de werken,
anders is genade
geen genade meer.

En als het uit de werken is,
is het geen genade meer,
anders is het werk
geen werk meer.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 14:26

Jvslooten schreef:Maar als het door genade is,
is het niet meer uit de werken,
anders is genade
geen genade meer.

En als het uit de werken is,
is het geen genade meer,
anders is het werk
geen werk meer.[/i]

HET WAS NOOIT DOOR DE WERKEN !!!
In geen enkele bedeling

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 apr 2014 14:26

v. slooten: " ik gruwel alleen van de onheilige bedelingenleer die sommigen er op na wagen te houden"

Tja, hoe DURVEN ze te wagen jouw onkunde daarover te weerleggen met de Schrift.

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 21 apr 2014 14:27

Dan moet ik denken aan Jak 2: 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 apr 2014 14:48

Ja en deze:
Efeze 2:
8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand roeme. 10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 apr 2014 14:52

mealybug schreef:HET WAS NOOIT DOOR DE WERKEN !!!
In geen enkele bedeling
Jawel. Tegen Adam zei God: ''Van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.'' Tot de dag dat Adam van de vrucht at en God een Nieuw Verbond met hem (hen) sloot, leefde Adam door [gehoorzaamheid aan] het gebod.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 14:59

Jvslooten schreef:Jawel. Tegen Adam zei God: ''Van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.'' Tot de dag dat Adam van de vrucht at en God een Nieuw Verbond met hem (hen) sloot, leefde Adam door [gehoorzaamheid aan] het gebod.

Voordat Eva van de vrucht at, waren er helemaal geen werken.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 apr 2014 15:16

mealybug schreef:Voordat Eva van de vrucht at, waren er helemaal geen werken.

In de eerste zin die God ooit tot de mens sprak noemde Hij al vijf werken:
Genesis 1.
27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
28 En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar, en heers over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 15:27

Jvslooten schreef:Genesis 1.
27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
28 En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar, en heers over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen!
[/quote]
We hebben het over werken tot behoud.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 apr 2014 16:53

dingo schreef:Dan moet ik denken aan Jak 2: 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken.

Boerin schreef:Ja en deze:
Efeze 2:
8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand roeme. 10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

Ja maar zo werkt het niet:

'En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven die U Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, zoals Wij Eén zijn' (Joh 17,22)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 apr 2014 17:08

mohamed schreef:Ja maar zo werkt het niet:

'En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven die U Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, zoals Wij Eén zijn' (Joh 17,22)

Dat kan zich toch ook uiten in goede werken, die een gevolg zijn en geen voorwaarde.
De eerste gemeente was een. Ze hadden alles gemeenschappelijk en deelden uit aan wie er behoefte aan hadden.
Zach91

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 21 apr 2014 18:09

mohamed schreef: Schelpje3 werd eens laaiend op mij nadat ik schreef dat ik niet meer zondigen kan, niet wetende dat ik apostel Johannes domweg napraatte.

Boerin schreef: :lol: Ja zo kun je 'm ook opvatten. Giver zegt altijd dat niemand wedergeboren is behalve hij (die heeft dit soort topics: John says he who sins is from the devil), want hij zondigt als enige al 40 jaar niet meer. De mensen reageren altijd wat beledigd op 'm.

Hoe vat jij dat op dan? In de bijbel staat dat je niet meer zondigt als je bekeert bent. Dus niet zo gek allemaal.
Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 apr 2014 20:03

hettys schreef:Hoe vat jij dat op dan? In de bijbel staat dat je niet meer zondigt als je bekeert bent. Dus niet zo gek allemaal.

Nou je moet wel alles lezen wat ie schrijft in die brief en niet een tekst eruit plukken.
Dat staat in 1 Johannes 3, maar vlak ervoor staat:
Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. 3 En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is.
Dus als ze toen helemaal nooit meer zondigden waren ze aan God gelijk en dat is het einddoel, maar daar waren ze nog niet. Wie in zijn spreken niet struikelt is een volmaakt man.

Er staat ook: wie zijn broeder haat is in de duisternis tot nu toe, dus als ik in continue haat leef zonder me te bekeren, misleid ik mezelf. Maar als je een keer zegt: ik haat je, wat mijn lieftallige kinders weleens doen als ze ruzie hebben, zijn ze op dat moment ff niet zo christelijk bezig, maar dan hebben we gelukkig 1 Joh. 1 nog.
En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben en u verkondigen: God is licht en in Hem is in het geheel geen duisternis. 6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben en in de duisternis wandelen, dan liegen wij en doen de waarheid niet; 7 maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander; en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
Zach91

Terug naar “[Religie] - Open forum”