Al zolang als ik het Woord hoor en versta. Ik gruwel alleen van de onheilige bedelingenleer die sommigen er op na wagen te houden, zoals je vast wel bekend is.mealybug schreef:Sinds wanneer doe jij aan bedelingen ?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Al zolang als ik het Woord hoor en versta. Ik gruwel alleen van de onheilige bedelingenleer die sommigen er op na wagen te houden, zoals je vast wel bekend is.mealybug schreef:Sinds wanneer doe jij aan bedelingen ?
Jvslooten schreef:Al zolang als ik het Woord hoor en versta. Ik gruwel alleen van de onheilige bedelingenleer die sommigen er op na wagen te houden, zoals je vast wel bekend is.
mealybug schreef:Het selectieve staat me niet aan.
maar goed, leg eens uit waarom het ''doe dat en gij zult leven'' in deze welaangename tijd even ongeldig zou zijn.
Jvslooten schreef:Maar als het door genade is,
is het niet meer uit de werken,
anders is genade
geen genade meer.
En als het uit de werken is,
is het geen genade meer,
anders is het werk
geen werk meer.[/i]
Jawel. Tegen Adam zei God: ''Van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.'' Tot de dag dat Adam van de vrucht at en God een Nieuw Verbond met hem (hen) sloot, leefde Adam door [gehoorzaamheid aan] het gebod.mealybug schreef:HET WAS NOOIT DOOR DE WERKEN !!!
In geen enkele bedeling
Jvslooten schreef:Jawel. Tegen Adam zei God: ''Van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.'' Tot de dag dat Adam van de vrucht at en God een Nieuw Verbond met hem (hen) sloot, leefde Adam door [gehoorzaamheid aan] het gebod.
mealybug schreef:Voordat Eva van de vrucht at, waren er helemaal geen werken.
Genesis 1.
27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
28 En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar, en heers over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen!
[/quote]Jvslooten schreef:Genesis 1.
27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
28 En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar, en heers over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen!
dingo schreef:Dan moet ik denken aan Jak 2: 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken.
Boerin schreef:Ja en deze:
Efeze 2:
8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand roeme. 10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
mohamed schreef:Ja maar zo werkt het niet:
'En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven die U Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, zoals Wij Eén zijn' (Joh 17,22)
mohamed schreef: Schelpje3 werd eens laaiend op mij nadat ik schreef dat ik niet meer zondigen kan, niet wetende dat ik apostel Johannes domweg napraatte.
Boerin schreef:Ja zo kun je 'm ook opvatten. Giver zegt altijd dat niemand wedergeboren is behalve hij (die heeft dit soort topics: John says he who sins is from the devil), want hij zondigt als enige al 40 jaar niet meer. De mensen reageren altijd wat beledigd op 'm.
hettys schreef:Hoe vat jij dat op dan? In de bijbel staat dat je niet meer zondigt als je bekeert bent. Dus niet zo gek allemaal.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 431 gasten