Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:Ja, 'Heer u bent mijn keven'
Is één van mijn favorieten,
Betreft tekst maar ook zeker betreft melodie.
En persoonlijk heb ik heel veel met ' wat de toekomt brenge moge'
Past ook zeker bij een belijdenis op jonge leeftijd. Door de tekst,
Maar is multi inzetbaar hoor, past ook bij begrafenissen waar je het veel hoort.
meribel schreef:
En persoonlijk heb ik heel veel met ' wat de toekomt brenge moge'
Past ook zeker bij een belijdenis op jonge leeftijd. Door de tekst,
Maar is multi inzetbaar hoor, past ook bij begrafenissen waar je het veel hoort.
Yvonne Christina schreef:
'wat de toekomst brenge moge' hebben we in groep 8 gezongen op de afscheidsavond, zeker voor meerdere momenten inzetbaar! Ik heb inmiddels besloten dat ik opwekking 488 graag sowieso wil zingen en verder neem ik alle leuke liederen mee naar de dienstvoorbereiding
schelpje3 schreef:Wat de toekomst brenge moge, bij iemand die overleden is?
Ik zie m niet, mis ik iets?
schelpje3 schreef:
Ik heb toch heel wat begrafenissen bijgewoond, maar dit lied nooit gezongen daar.
Wat de toekomst brenge moge, bij iemand die overleden is?
Ik zie m niet, mis ik iets?
vanellus schreef:Nu, mijn ouders kerkten wel degelijk rechterflank, maar vergis je niet in de regionale verschillen. Misschien is het ook de waarde die je toekent aan liederen. Taalkundig gezien vind ik psalmen ook veel rijker dan Opwekkingsliederen, maar ik begrijp dat ze voor jongeren een grotere zeggingskracht hebben, dus ook voor een belijdenis gekozen worden.
Yvonne Christina schreef:
'wat de toekomst brenge moge' hebben we in groep 8 gezongen op de afscheidsavond, zeker voor meerdere momenten inzetbaar! Ik heb inmiddels besloten dat ik opwekking 488 graag sowieso wil zingen en verder neem ik alle leuke liederen mee naar de dienstvoorbereiding
schelpje3 schreef:Leuke of passende?
schelpje3 schreef:Nu is het bij ons en bij veel andere kerken in de rechterflank sowieso niet gebruikelijk om andere liederen, dan de Psalmen te zingen.
Zo hier en daar wordt ervan afgeweken als de overledene het als laatste wens had opgegeven.
Zo ook in de Belijdenisdienst, want zo heet dit topic tenslotte, uitsluitend Psalmen.
En er is zo'n grote keuze!
Er zijn zoveel Psalmen die niet of nauwelijks worden gezongen, omdat de melodie te moeilijk is, of te onbekend. Jammer.
Yvonne Christina schreef:Volgens mij passen een heleboel liederen bij een belijdenisdienst. Maar ik zal natuurlijk geen liederen aandragen die niet bij zo'n dienst passen. Als volgens jou passende liederen alleen psalmen zijn is dat niet het geval. Maar volgens mij onderschat jij opwekkingen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 70 gasten