Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor ineke-kitty » 12 feb 2014 18:37

Het wereldbeeld van de mens is van totaal andere orde dan het Bijbels wereldbeeld, en dat zouden christenen inderdaad moeten weten.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 feb 2014 18:40

ineke-kitty schreef:Het wereldbeeld van de mens is van totaal andere orde dan het Bijbels wereldbeeld, en dat zouden christenen inderdaad moeten weten.

Je dient de Waarheid dus niet. God heeft je een stel hersens gegeven om te gebruiken en om de wereld om je heen te duiden. Jij kiest er echter voor om je door God gegeven hersencapaciteit niet te benutten. Ook een keuze.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 feb 2014 18:44

Gelukkig heeft "hersencapaciteit" niets te maken met het Bijbels wereldbeeld , maar met wat Gods Woord daarover zegt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 feb 2014 18:45

Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 feb 2014 18:49

ineke-kitty schreef:Bijbels wereldbeeld

Kan dit in dit topic of wil je er een nieuw topic voor te hebben om dit 'bijbelse wereldbeeld' van je verder uit te diepen?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 feb 2014 18:53

Nee hoor, dit is al uitgebreid aan de orde geweest in een topic, wat inmiddels gesloten is.

Men mag het verder zelf uitzoeken wat mij betreft.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 12 feb 2014 18:58

als wij in de kerk zingen: 'eer d' aarde rustte op hare grondpilaren', dan stel ik mij daar uiteraard geen in het water staande platte tafel meer bij voor, waar je aan de randen af kunt vallen. Dat mogen we inmiddels gewoon overdrachtelijk zien.
Overigens hadden de mensen welke vroeger zo'n 'Bijbels' beeld van de wereld hadden ook geen geestelijk nadeel van hun beperkte kennis, toch? Anders had de grote Schepper daar echt wel wat aan gedaan hoor.

Maar er is wat anders waar ik meer moeite mee heb, dat is dat er nogal wat mensen zijn welke ontkennen dat er holtes in de aarde zijn waar gevallen engelen in opgesloten zitten, in Openb.9 de put des afgronds genoemd. Daarom heb ik eens een artikel van Mark Hitchcock op dit forum overgenomen, welke uitlegde hoe we dat moesten zien wat er na de 5e bazuin allemaal geschieden zal. Heel Bijbelgetrouw vond ik dat artikel, zonder 'vergeestelijking' van de daar zichtbare geestelijke wezens. Een voorbeeld zoals Gods Woord gelezen wil worden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 feb 2014 19:03

Ach.... als de Bijbel zegt dat de aarde STAAT op haar grondvesten, gebruik ik mijn hersens niet, dus laat ik het maar daarbij.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 12 feb 2014 19:03

ineke-kitty schreef:De aarde is dus een bolletje dat "rondzweeft" in het "eindeloze" heelal?

Job 26: 7b Hij hangt de aarde aan een niet.

10 Hij heeft een gezet perk over het vlakke der wateren rondom afgetekend, tot aan de voleinding toe des lichts met de duisternis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 feb 2014 19:05

De aarde is niet hol maar plat en wie me tegenspreekt is onbijbels bezig. :mrgreen:

Bambi

Berichtdoor Bambi » 12 feb 2014 19:06

mohamed schreef:De aarde is niet hol maar plat en wie me tegenspreekt is onbijbels bezig. :mrgreen:

Ook de nieuwe aarde? :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 feb 2014 19:06

ineke-kitty schreef:Ach.... als de Bijbel zegt dat de aarde STAAT op haar grondvesten, gebruik ik mijn hersens niet, dus laat ik het maar daarbij.

Vaak als iemand zegt dat de bijbel wat zegt blijkt het diegene zijn hand in de bijbel die de bijbel wat laat zeggen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 feb 2014 19:07

mohamed schreef:De aarde is niet hol maar plat en wie me tegenspreekt is onbijbels bezig. :mrgreen:

Dat is zo'n beetje wel de samenvatting ja.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 feb 2014 19:12

Ik heb al gelezen/gezien/geconstateerd dat het bijbels wereldbeeld niet past in dit topic.
Wat ik in de Bijbel lees is geen theorie en de smadelijke opmerkingen tegen Ineke weerhouden mij om maar iets erover te zeggen.
De enige die een zinvolle tekst aanhaalt is Bambi uit Job. Ik wil graag alleen Bijbelteksten neerzetten om tot een conclusie te komen. Bovendien wil ik even eerst lezen wat in het gesloten topic al gezegd is.

Dit schreef Mohamed nog vrij recent:
Recent schreef Wilsophie nog op dit forum dat de omschrijving holle aarde achteraf niet zo handig was en dat zij sprak met het oog op teksten waar staat dat God de aarde vult. Als ik het me goed herinner was de heisa vooral dáár om toch? Als het je niet bevalt wat Ineke of Wilsophie schrijft, lees het dan niet en ga in gesprek met iemand waar je wel wat mee kan. Dit kinderachtige gedoe doet me denken aan de verdeeldheid waar Paulus over schreef.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 feb 2014 19:15

Bambi schreef:Ook de nieuwe aarde? :mrgreen:

De nieuwe hemel en aarde zijn geen sprookje Bambi en ik snap niet dat je daar zo'n moeite mee hebt want je hebt immers het ware geloof dus zou je ook geen verandering moeten ambiëren! ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”