Gegoochel met getallen (Gematria)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Gegoochel met getallen

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 16:55

ineke-kitty schreef:v. slooten

En hoe kom jij er dan bij dat Egypte : 40+90+200+10+600 = 940

en Kanaan: 840= 20+50+70+70 zou zijn?
Van indernet geplukt?

Je hebt toch wel een klein beetje basiskennis van het Hebreeuws?

Egypte = מִצְרַיִם
Mem Tsaddie Reesj Jod Mem (sofiet). Oftwel, volgens de getalswaardes die ik van Wilsophie ontving 40+90+200+10+600=940.

Kanaän = כְּנַעַן
Kaf Noen Ajien Noen (sofiet). Oftwel, volgens de getalswaardes die ik van Wilsophie ontving 20+50+70+700=840.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 16:58

Kanaän = kaf nun ayin sluit-nun = 20 + 50 + 70 + 700 = 840
Egypte = mem tsade reesj jod sluit-mem 40 + 90 + 200 + 10 + 600 = 940
Niet van internet geplukt, maar in mijn Hebreeuws grammatica de telwaarde opgezocht en vervolgens zelf bij elkaar opgeteld. Klopt met de berekening van vslooten

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 feb 2014 16:59

En zo is dan weer gelijk bewezen dat de mensen die deze occulte praktijk van numerologie hanteren er een potje van maken en gewoon willekeurig getallen pakken die goed uitkomen.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 17:05

ik zie dat Ineke-Kitty knipt en plakt vanaf holyhome.nl, aangezien het daar ook fout staat.....
Holyhome geeft wel keurig het overzicht van de sluit-letters en hun waarde, maar vergeet ze vervolgens toe te passen....

http://www.holyhome.nl/Hebreeuwse%20let ... el%201.pdf (midden van pagina 7)
Laatst gewijzigd door blijblij op 05 feb 2014 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 17:09

blijblij schreef:ik zie dat Ineke-Kitty knipt en plakt vanaf holyhome.nl, aangezien het daar ook fout staat.....
Holyhome geeft wel keurig het overzicht van de sluit-letters en hun waarde, maar vergeet ze vervolgens toe te passen....

http://www.holyhome.nl/Hebreeuwse%20let ... el%201.pdf (midden van pagina 7)

Wauw, ik wou dat ik niet was gaan Googelen, ik kom zulk soortige 'bijbelstudies' tegen. Wat een vreeslijk arm geestelijk leven gaat daar van uit, zielig gewoon :(

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 17:11

blijblij schreef:Het lijkt er op dat de mensen die zich met deze "vaste spijs" bezighouden er eigenlijk ook niet zoveel van begrijpen en gewoon de fouten uit een brochure overnemen. :lol:
Oei, cope-paste zonder bronvermelding.. daar is de moderatie niet zo blij mee! Overigens vraag ik me af of plagiaat nou echt een vrucht van de Geest is. Schijnbaar wel zeker.. :roll:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2014 17:13

Jammer dat het niet fonetisch staat opgeschreven, zo heb ik er niks aan als ik een vishaak of kameel wil kopen. :mrgreen:
Ja joh, vS, internet staat er vol mee.
En zo worden mensen bedrogen voor de eeuwigheid. :?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 17:14

Schelpje

het getal "2" is de Beth, namelijk de 2e letter van het Hebreeuwse alfabet en heeft de getalswaarde 2.
Een "twee", een "tweede", een 2-voud; verscheidenheid.
De betekenis van het woord Beth = Huis.

2 = ook Dualisme, en in de positieve betekenis de "dubbele Erfenis".
Zij werden dus twee aan twee uitgezonden het joodse volk te vertellen van Gods Huis dat voor een ieder die gelooft, toegankelijk is .. het is het Huis van God als "woning"voor de gelovige mens.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 17:16

Het lijkt er op dat de mensen die zich met deze "vaste spijs" bezighouden er eigenlijk ook niet zoveel van begrijpen en gewoon de fouten uit een brochure overnemen. :lol:

- In de vergelijking met de Boom des Levens wordt ook de sluit-mem vergeten... klopt dus niet meer
- Bij Abraham + Hagar = Ismael = Dood is men de sluit-mem vergeten... klopt dus niet
- Bij man + vrouw = kind, jawel, de sluit-mem vergeten... klopt dus niet
- brood + wijn = pesach, nee, toch, niet weer de sluit-mem vergeten? jawel.... klopt dus niet.

Geen zin om verder te zoeken. dus het blijft hierbij... maar zoek vooral zelf: http://www.holyhome.nl/Hebreeuwse%20let ... el%201.pdf

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 17:17

blijblij

Ik ben niet bekend met die site, en haal het dan ook daar niet vandaan.
Ik zoek namelijk nooit Bijbelse zaken op het internet, dus slaat het nergens op wat je beweert.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 17:21

ineke-kitty schreef:blijblij

Ik zoek namelijk nooit Bijbelse zaken op het internet, dus slaat het nergens op wat je beweert.

dus het volgende is gewoon heel bijzonder? :-({|= :-({|=

ineke-kitty schreef:We zouden de verhouding van Egypte [= een type van de wereld], ten opzichte van het Land Kanaan niet geweten hebben, als de Hebreeuwse letters geen getalswaarde zouden hebben gehad.
Dat een dualistische en verdeelde wereld in contrast staat met het Land Kanaan, dat een type is van het hemels Kanaan, waarin geen " verdeeldheid", maar een "Eenheid" is.

Egypte = 40.10.200.90.40 = 380 = [ lijden, strijd, vijandschap, honger, dood]

Kanaan = 50.70.50.20 = 190 = [ verkregen, verkoren]
30 voud, 60 voud, en 100 voud = 190 = vruchtdragen, voortbrengen en leven [ Markus 4:20].

holyhome.nl schreef:We zouden de verhouding van Egypte (= type van de wereld), ten opzichte van het Land Kanaän niet geweten hebben, als de Hebreeuwse letters geen getalswaarde zouden hebben gehad.
Dat een dualistische en verdeelde wereld in contrast staat met het land Kanaän, dat een type is van het hemels Kanaän, waarin geen “verdeeldheid”, maar “Eenheid” is.

Egypte = 40.10.200.90.40 = 380 = (Lijden, strijd, vijandschap, honger, dood)

Kanaän = 50.70.50.20 = 190 = (verkregen, verkoren)
30 voud, 60 voud, en 100 voud = 190 = Vruchtdragen, voortbrengen en leven (Markus 4:20)

Zoek de verschillen! =D> =D> =D>
Ah, holyhome blijkt Kanaän wel goed te kunnen spellen. En je hebt zelf een verkeerde "een" toegevoegd.

Bron: http://www.holyhome.nl/Hebreeuwse%20let ... el%201.pdf (pagina 7)
Laatst gewijzigd door blijblij op 05 feb 2014 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 feb 2014 17:24

Oeps! Door de mand gevallen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2014 17:24

ineke-kitty schreef:blijblij

Nee dat heb ik vaker zien beweren hier, terwijl daar ook de bewijzen overduidelijk aangetoond werden.
Er staat nog een vraag open aan jou, over het getal 2.
Of schrijft meneer L daar niet over?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 17:25

Tante Pollewop schreef:Oeps! Door de mand gevallen!
Nee hoor het is een wonder! Dit is het onomstotelijk bewijs! |:)| |:)| |:)|

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 17:32

Ik ga me dus niet verdedigen over wat ik heb geschreven over de getalswaarde van de Hebreeuwse taal, hoewel ik tijdens de Bijbelstudie over dit onderwerp zorgvuldige aantekeningen heb gemaakt, en dat die nu toevallig overeenkomen met die site, waarvan ik overigens de schrijver WEL persoonlijk ken, geeft niemand ook maar het recht mij [wederom] te beschuldigen van "knippen en plakken".

Nogmaals, als ik een bron te vermelden zou hebben, plaats ik die er wel bij hoor.

Terug naar “[Religie] - Open forum”