Had Jezus broers?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Had Jezus broers?

Berichtdoor Jvslooten » 08 jan 2014 21:41

Faramir schreef:Lol. Al bij Jezus en de apostelen was er een hiërarchie, lees de bijbel eens.
Toen pas? Dan zit ik er een paar duizend jaar naast >-:)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jan 2014 21:47

Jvslooten schreef:Toen pas? Dan zit ik er een paar duizend jaar naast >-:)

Ook al eerder natuurlijk (dus je hebt het juist hoor). Maar aangezien bepaalde mensen hier denken dat de bijbel compleet gebundeld uit de lucht kwam pleuren zullen ze ook wel denken dat de bijbel begint met Jezus.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 jan 2014 21:48

Volgens mij waren Zijn broers na de kruisiging en opstanding allemaal gered. U en uw huis

Handelingen 1:14
Deze allen bleven eendrachtig volharden in het gebed, met enige vrouwen en Maria, de moeder van Jezus, en met zijn broeders.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jan 2014 23:21

mealybug schreef:Gezag en hierarchie deden hun intrede pas na de uitvinding van bisschoppen door Ignatius, volgens mij.
In jouw tekst lees ik verder niets over gezag, integendeel, de ''broederhand'' wordt vermeld

Als je dat niet ziet staan, dan heb je vers 6 niet gezien. Oké, dat heb ik ook niet direct genoemd. Maar je had er wel bij gekund via de link naar het hele hoofdstuk. Daar lees ik over "hen, die geacht werden iets te zijn" (HSV).

Die broederhand was trouwens een teken van goedkeuring.
CNT, blz. 80-81: "men geeft elkaar de rechterhand van de gemeenschap. Dit symboliseert meer dan persoonlijke aanvaarding. Het gebaar onderstreept ook een gemaakte afspraak tot verdere samenwerking."

En Ignatius, die de bisschop uitgevonden zou hebben? Ik meen dat het woord bisschop afgeleid was van het Griekse episkopos, en dat kom ik bijvoorbeeld al in Handelingen 20:28 tegen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “[Religie] - Open forum”