Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:Openbaringen 3:17 Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.
Wilsophie schreef:Ik zeg je in de Naam van Christus dat Hij ook kwam voor wat jij noemt "wijsneuzen".
Dank U Heere Jezus.![]()
Wat is nu toch een wijsneus? Schelpje...??? Nergens staat in de Bijbel dat Hij kwam voor "arme" zondaren. Wat een onzin!! Daarmee verhef je jezelf. Misschien acht jij jezelf een wijsneus welnu dan is Hij ook voor jou gekomen.
Wilsophie schreef:Ik sprak net mijn moeder van 88 en zij woont elders en we mochten even delen dat we samen vanavond Pslm 113 en 114 zouden lezen, en Schelpje de Here Jezus stierf niet voor een arme groep integendeel Hij stierf voor alle mensen. En wijsheid heeft er niets mee te maken.
Dat is een leugen. Hij kwam om het verloornen te redden en zalig te maken en dat was de hele wereld.Hij is gekomen voor zondaren tot bekering, die niets in zichzelf kunnen vinden. Zoals de herders. Werd Jezus in een paleis of in een vooraanstaande universiteit geboren?
En wijsneuzen hebben we inderdaad genoeg op dit forum, te veel. Het zou er hier een stuk beter uitzien als er meer forummers zouden zijn die zouden vragen: Heere, wat wilt Gij nu dat ik doen zal? Wat ik spreken zal.
Dan blijft er niet veel wijsheid over Wilsophie.
schelpje3 schreef:Dat zei ik ook niet!! Goed lezen is blijkbaar een kunst apart.
Hij is gekomen voor zondaren tot bekering, die niets in zichzelf kunnen vinden. Zoals de herders. Werd Jezus in een paleis of in een vooraanstaande universiteit geboren?
En wijsneuzen hebben we inderdaad genoeg op dit forum, te veel. Het zou er hier een stuk beter uitzien als er meer forummers zouden zijn die zouden vragen: Heere, wat wilt Gij nu dat ik doen zal? Wat ik spreken zal.
Dan blijft er niet veel wijsheid over Wilsophie.
De rest van je post heeft hier niets mee te maken.
Het gaat niet om mijn wijsheid, maar om Gods wijsheid en zelfs dan ziet het er op een forum niet beter uit, want het gaat om onzienlijke dingen en je laatste zin is een citaat die heel wezenlijk is. Maar jij kunt niet voor een ander praten want de tekst is weer uit een verband gerukt. En niet goed geciteerd.
Wilsophie schreef:
Dat is niet waar. Hij kwam voor de hele mensheid en waar Jezus geboren is heeft hiermee even niet van doen.
Hij kwam om verzoening tot stand te brengen en dat heeft met bekering niets maar dan ook niets te maken.
Spreeuw schreef:Dus de gehele wereld wordt zalig, volgens jou? Jezus' bloed is genoegzaam om de zonden van de hele mensheid te reinigen, maar dat is wat anders.
Spreeuw schreef:
Dus de gehele wereld wordt zalig, volgens jou? Jezus' bloed is genoegzaam om de zonden van de hele mensheid te reinigen, maar dat is wat anders.
Maar in Matteüs 9:13 staat: Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 303 gasten